StoryEditor

Etika a výzvy slovenského digitálu: Ako je to naozaj so štítkom plateného partnerstva?

15.05.2024, 12:22
  • Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia spolu s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr ADMA vydali koncom roka 2022 Kódex Influencer Marketingu.
  • Ten má za úlohu usmerňovať a edukovať všetky zainteresované strany, influencerov, značky, ako aj agentúry v rámci komerčných spoluprác.
  • Ako sa ujal v praxi?
  • Čo sú jeho najväčšie plusy a mínusy?
  • Aké skúsenosti majú s influencermi značky Slovak Telekom a Lidl? 

Hlavným pilierom Kódexu je označovanie reklamy a správne postupy pri jej označovaní. Kódex sa však venuje aj ďalším etickým princípom, ktoré by mali influenceri pri ich komunikácii s publikom dodržiavať. Výkonná riaditeľka IAB Slovakia Daša Karpelová je presvedčená, že vydanie Kódexu influencer marketingu bol správny krok. Dodnes je pod týmto dokumentom podpísaných takmer 80 influencerov, agentúr a značiek.

Nie je to len problém Slovenska

Zmätok v influencer marketingu je celosvetovou záležitosťou. „Preukazuje to aj nedávna medializácia porušenia zákona influencerkou Nelou Slovákovou na českom trhu, ktorá propagovala elektronické cigarety, na ktoré je reklama v Českej republike zakázaná. Alebo nedávna kontrola označovania reklamy v influencer marketingu Európskou komisiou, ktorá prebehla v 22 krajinách. Len 20 percent komerčných príspevkov malo správne označenie reklamy. Samotná komisia vydala odporúčanie pre vznik etických kódexov na lokálnych trhoch, ktoré nasmerujú influencerov v tejto oblasti.“

Karpelová očakáva, že čoskoro príde aj komplexná európska smernica alebo iná úprava influencer marketingu z dielne Európskej komisie.

Značky majú v rukách etiku

IAB sa snaží o tejto téme hovoriť na viacerých fórach. „To, čo vnímame pozitívne, je množstvo agentúr z ra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2024 12:22