Hlavným pilierom Kódexu je označovanie reklamy a správne postupy pri jej označovaní. Kódex sa však venuje aj ďalším etickým princípom, ktoré by mali influenceri pri ich komunikácii s publikom dodržiavať. Výkonná riaditeľka IAB Slovakia Daša Karpelová je presvedčená, že vydanie Kódexu influencer marketingu bol správny krok. Dodnes je pod týmto dokumentom podpísaných takmer 80 influencerov, agentúr a značiek.
Nie je to len problém Slovenska
Zmätok v influencer marketingu je celosvetovou záležitosťou. „Preukazuje to aj nedávna medializácia porušenia zákona influencerkou Nelou Slovákovou na českom trhu, ktorá propagovala elektronické cigarety, na ktoré je reklama v Českej republike zakázaná. Alebo nedávna kontrola označovania reklamy v influencer marketingu Európskou komisiou, ktorá prebehla v 22 krajinách. Len 20 percent komerčných príspevkov malo správne označenie reklamy. Samotná komisia vydala odporúčanie pre vznik etických kódexov na lokálnych trhoch, ktoré nasmerujú influencerov v tejto oblasti.“
Karpelová očakáva, že čoskoro príde aj komplexná európska smernica alebo iná úprava influencer marketingu z dielne Európskej komisie.
Značky majú v rukách etiku
IAB sa snaží o tejto téme hovoriť na viacerých fórach. „To, čo vnímame pozitívne, je množstvo agentúr z ra...
Zostáva vám 85% na dočítanie.