História Podravky sa začala písať v roku 1934, kedy bratia Wolfovci založili v chorvátskej Koprivnici továreň na spracovanie ovocia, ktorá o 13 rokov neskôr dostala názov Podravka. Odvtedy ubehlo už viac ako 75 rokov a Podravka sa stala jednou z popredných spoločností pôsobiaca po celom svete. Aktuálne ju nájdeme v 70 krajinách sveta.
Počas týchto rokov si Podravka prešla viacerými zmenami čo sa týka brandu, vizuálu a spolupracovala s viacerými reklamnými agentúrami, ako vo svete, tak aj na Slovensku. Od februára tohto roku začala PODRAVKA INTERNATIONAL, s.r.o. novú etapu spolupráce s reklamnou agentúrou daren&curtis.
“Prevzali sme pod seba komplet sociálne médiá, čiže Facebook, Instagram a aj Youtube. Celá komunikácia na sociálnych sieťach je trošku iná, ako sme bežne zvyknutí. Hlavnou postavou je fiktívna osoba - Goran Ramsić, meno inšpirované svetoznámym kuchárom Gordonom Ramsey. Tým, že sme vytvorili Gorana ako Chorváta žijúceho na Slovensku, chceme odkazovať na pôvod značky Podravka,” vysvetlil Michal Salva, creative director daren&curtis.Podravka vypísala ešte v roku 2023 tender na novú kreatívnu agentúru, ktorá by im komplexne zastrešovala správu sociálnych sietí na Slovensku. Do užšie výberu sa dostali 4 agentúry a víťazom bola agentúra, ktorá prišla s veľmi špecifickým konceptom, ktorý zaujal. Hneď ako sa daren&curtis dozvedeli, že sú víťazi, dali upiecť tortu v tvare modrého ochucovadla, ktoré pozná snáď každý.
“Spolupráca s Podravkou je veľmi dobrá. Dávajú nám voľnú ruku. Na kreatíve pracuje u nás tím piatich ľudí. Pri tvorbe obsahu je pre nás je veľmi dôležitá autentickosť. Natáčame na mobily, nepoužívame takmer žiadne filtre. Chceme zákazníkom ukázať reálny život ako žijú oni. A to je základný pilier, prečo ľudia sledujú tieto sociálne siete, reagujú na videá, dávajú nám tipy, čo by chceli vidieť,” dodal Michal Salva z daren&curtis.
Pre agentúru je česť spolupracovať s takým klientom ako PODRAVKA INTERNATIONAL. je. Sú na začiatku spoločnej cesty a tešia sa z úspechov, ktoré pomaly dosahujú. Ide o nový formát komunikácie, kedy sa nekomunikuje priamo brand, ale celé promo je postavené na ambasádorovi značky. V tomto prípade Goranovi Ramsićovi.“Je pre nás nesmierne dôležité, aby komunikácia značky Podravka na Slovensku, ako aj ostatných značiek a produktov z jej portfólia, bola autentická, zapamätateľná a odlišná zároveň. Presne tieto parametre spĺňal kreatívny koncept, ktorý agentúra daren&curtis prezentovala v priebehu tendra v roku 2023. Rovnako dôležité je v komunikácii aj prepojenie s Chorvátskom a jeho kultúrou, nakoľko sme súčasťou chorvátskej korporátnej spoločnosti. A to všetko sa podarilo agentúre kreatívne podchytiť prostredníctvom ambasádora Gorana Ramsića. Uvedomujeme si silu kreatívy v komunikácii, a práve preto sme ponechali daren&curtis “voľné ruky”. Spoluprácu vnímame veľmi pozitívne, hoc sme stále v akejsi “rozbehovej fáze”. A veríme, že rovnako pozitívne budú vnímané “plody” našej spolupráce na sociálnych sieťach,“ uviedla Elena Matušková, marketing director Podravka.