StoryEditor

Cieľová skupina včera a dnes. Viete, ako ju definovať?

Majú staré marketingové postupy v dobe digitálnej reklamy stále zmysel? Súčasný online svet ponúka marketérom rôzne metriky a nástroje na analýzu cieľového publika, no ani tie nemusia stačiť. 

V čase, keď sa reklama valí na zákazníkov takmer zovšadiaľ, by si mnohé značky mali urobiť dôležitú domácu úlohu a dôkladne zadefinovať svoje cieľové publikum.

Ako je to v prípade vašej značky? Patria do vašej cieľovej skupiny všetci alebo ju máte užšie špecifikovanú? Niektorí marketéri sa stretávajú s názorom, že cieľovka sa už nedefinuje tak ako kedysi. Alebo im klient povie, že jeho cieľové publikum tvoria všetci. Lenže 40-ročný muž má iné potreby a záujmy ako 20-ročný mladík, ktorý má život ešte len pred sebou. Rovnako má rozdielne potreby seniorka a iné zasa matka dvoch malých detí, ktorá sa po materskej dovolenke vracia späť do pracovného života. Definovanie cieľovej skupiny môže byť náročné. Keď však viete, ku komu vaša značka hovorí, budete vedieť, kde vašu cieľovku nájsť, ako ju osloviť a aké médiá na to využiť.

image

Anna Sabolová a Naďa Kacera, zakladateľky marketingovej agentúry Levosphere

Tradičné verzus moderné prístupy k cieľovke

Poznatky tradičného marketingu sa za posledné roky snažia rúcať aj rôzne moderné prístupy. Podľa Byrona Sharpa, amerického profesora marketingových vied a autora knihy Ako značky rastú (How Brands Grow), sú mnohé z marketingových princípov, ktoré sa bežne vyučujú na školách, nepodložené mýty. Sharp značkám odporúča, aby sa namiesto udržania si starých zákazníkov zamerali na prilákanie a získavanie nových z rôznych segmentov trhu. Radí obchodovať s čo najväčším počtom rôznych demografických skupín a neohraničovať sa iba na konkrétny špecifický trh. Do tretice značky presviedča, aby sa zamerali na to, aby boli zapamätateľné, a nie jedinečné.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 19:55