Všetko by bolo inak je názov kreatívneho konceptu z dielne agentúry applepie, ktorá zastrešuje komunikáciu súťaže. „Zlatý klinec je už 30 rokov stredobodom reklamnej brandže. Je to miesto, kde sa píšu osudy kreatívcov aj agentúr. V applepie sme si zaspomínali na významné udalosti na Klinci a povedali si, ako by to asi vyzeralo, keby nebolo Klinca. Všetko by bolo určite inak. Možno až vtipne inak. Nechajte sa prekvapiť v ďalšej fáze kreatívy,“ teasuje Tomáš Kučírek. O produkciu galavečera, na ktorom budú vyhlásení víťazi a ktorý sa uskutoční v piatok 13. septembra v STARS Auditoriu sa aj tento rok stará tím Leopard production.
Registrácia do súťaže je otvorená pre práce a kampane, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2023 do 30. júna 2024.
V existujúcich 12 súťažných kategóriách nastalo niekoľko zmien aj noviniek. V kráľovskej kategórii CAMPAIGN pribudli dve nové subkategórie:
- NGO kampaň, určená pre práce, ktorých zadávateľmi sú nekomerčné subjekty s nekomerčným komunikačným zámerom,
- Small budget kampaň, pre práce od komerčných zadávateľov s komerčným cieľom avšak v produkčnom budgete do 10 tisíc eur.
Kategória Udržateľný rozvoj sa definitívne pretransformovala do plnohodnotnej kategórie ESG. V kategórii FILM zase došlo k nárastu subkategórii podľa stopáží jednotlivých formátov.
Zlatý klinec vo svojom 30. ročníku prináša jednu významnú formálnu novinku a launchuje kvótu 30 percent pre ocenenie shortlistom zo všetkých prihlásených prác a 30 percent pre ocenenia ZLATO, STRIEBRO, BRONZ zo shortlistovaných prác.
“Predpokladám, že toto bude zmena hodnotená a prijatá najpozitívnejšie. Už dlhšie sme si všímali a počúvali inšpirácie zo zahraničných festivalov a od našich zástupcov v porotách,” hovorí Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka súťaže a Klubu reklamných agentúr Slovenska a dodáva: “Zároveň možno sklamem, ale hodnota 30 percent sa neodvíja od aktuálneho ročníka súťaže a teda ani ďalšími rokmi nebude v rade narastať. Ide o číslo, za ktorým sú štatistické dáta z minulých ročníkov. V záujme zvýšenia podpory kreativity, ktorá ide ruka v ruke s invenciou, originalitou a komplexne reklamným kumštom a umením našich agentúr, ktoré sa trvalo presadzujú i v medzinárodnej konkurencii došlo aj k úprave podmienok pre ocenenie GRAND PRIX a jeho rozšíreniu aj na práce z nekomerčnej sféry.”
Oficiálny termín uzávierky je 21. júla 2024. Viac informácií o registrácii a pravidlách súťaže nájdete na oficiálnej stránke súťaže Zlatý klinec.
Vyhlasovateľom súťaže Zlatý Klinec je spoločnosť Ad Awards Association a odbornými garantmi Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.