Trh public relations je veľmi dynamický. Od agentúr sa vyžadujú stále nové a nové zručnosti, a hlavne strategický pohľad a nadhľad. „Sústreďujeme sa na poskytovanie našich detailných znalostí v konkrétnych vertikálach a sme radi, že čoraz väčší dôraz klienti kladú práve na expertízu šitú na mieru," tvrdí Veronika Deckerová z Bison and Rose.
Podľa Štefana Vadocza z Neopublic je špecifická najmä korporátna komunikácia. „PR agentúra je často lídrom v nastavení komunikačnej stratégie a ideálne aj riadi jej implementáciu naprieč inými disciplínami. V produktovej komunikácii zas účinne dokáže dopĺňať rozsiahle programy podpory predaja alebo reklamné kampane. Ideálny setup pre klienta je skupina agentúr, ktorá sa dokáže dopĺňať v rôznych disciplínach, prípadne agentúra, ktorá tieto disciplíny integruje vo svojom tíme."
PR agentúry museli podľa Martina Mazaga z PRime Time dohnať kompetencie digitálnych či reklamných agentúr. Čo to znamená? „Popri tradičnom zameraní na media relations a prácu s contentom dnes PR agentúry vedia kvalitne manažovať sociálne siete a tiež manažovať influencerov. Mnohí klienti si však objednávajú tieto služby od rôznych typov agentúr a veľkým problémom je vzájomná nekoordinovanosť a neraz i duplicita výkonov. Viacerí naši klienti pochopili, že content je príliš drahý na to, aby ho vyrábali súbežne dve-tri agentúry."
Prečítajte si názor najväčších slovenských PR expertov. Tento text je súčasťou ročenky PR agentúry 2024, ktorá je vložená do aktuálneho vydania magazínu Stratégie. Už teraz si ju môžete stiahnuť ako PDF v tomto článku.
Zostáva vám 84% na dočítanie.