StoryEditor

Trh PR agentúr: Vidíme väčší dôraz na dáta aj integráciu s obchodnými cieľmi

30.07.2024, 10:24
Autor:
redred
  • PR trh je dynamický a neustále sa vyvíja. Našťastie, klienti tomuto segmentu veria. Zhodujú sa experti PR agentúr v ankete Stratégií. 
  • Sledujete väčší záujem o tieto služby alebo naopak?
  • Aké trendy vládnu vášmu segmentu?
  • Zástupcov slovenských PR agentúr sme sa v ročenke Stratégií PR agentúry 2024 sme sa pýtali na najdôležitejšie otázky, ktoré formujú ich biznis. 
  • Ročenku nájdete ešte chvíľu v aktuálnom vydaní magazínu Stratégie, alebo si ju môžete stiahnuť ako PDF v tomto článku. 

 

image

Richard Fides, managing director Grape PR

Richard Fides

CEO and partner

Grape PR

Som presvedčený, že trh PR agentúr sa vyvíja nadštandardne dobre. Všeobecne panuje dôvera klientov v PR a uvedomujú si silnú stránku tohto marketingového segmentu.

 

 

 

image

Soňa Lexmanová

Soňa Lexmanová

Managing Director/CSR Strategist

SKPR STRATEGIES

Za rastom záujmu klientov o PR služby sú najmä tri faktory. Je to v prvom rade rastúca komplexnosť prostredia, zvyšujúce sa spoločenské a environmentálne tlaky na značky a tiež očakávania spotrebiteľov, že to budú práve firmy, ktoré nielen zaujmú jasné stanovisko, ale sa aj zapoja do riešenia celospoločenských problémov. Biznis zostáva stále najdôveryhodnejším v porovnaní s verejnými inštitúciami, politickými stranami či médiami, pričom na tom, aby si tento status zachoval, musí naďalej intenzívne pracovať. Ďalším faktorom sú dezinformácie a ich čoraz väčší dosah a tiež polarizácia spoločnosti. Viac a viac klientov si uvedomuje, že bez transparentnej, autentickej a otvorenej komunikácie vnútri spoločnosti aj smerom von je čoraz náročnejšie dosahovanie biznisových cieľov. Od komunikačných profesionálov sa tak očakáva, že v role strategického partnera budú predvídať výzvy a nachádzať príležitosti na vytváranie hodnôt v rámci neustále komplexnejšieho prostredia stakeholderov a že dokážu integrovať firemnú komunikáciu so širšími obchodnými cieľmi.

 

image

Gabriel Tóth CEO New School Communications

Gabriel Tóth

CEO

New School Communications

Klasické PR umrelo. Komunikáciu v súčasnosti ovplyvňujú najmä tri trendy:

1. Dôraz na dáta a jasne merateľné KPI, ktoré jasne určujú efektivitu kampaní a výsledok pre klienta

2. Fragmentované prostredie – Médiá sú len súčasťou komunikačného mixu. Ľudí je nutné osloviť tam, kde reálne sú – na sociálnych sieťach, cez influencerov, podcasty, newslettery a podobne.

3. Tlak na efektivitu – nielen s nástupom AI prichádza obrovský tlak na produktivitu práce a neustále inovácie procesov. Nasledujúcich pár rokov úplne zmení exekúciu kampaní.

image

Veronika Deckerová
riaditeľka Bison & Rose

Veronika Deckerová

Group Strategy Director

Bison & Rose

Trh sa neustále vyvíja aj v súlade s rastúcou dôležitosťou brandingu a reputácie v digitálnom veku. Pozorujeme zvýšený záujem o integráciu ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-26 14:07:52 - Feat.: 0 - Title: Slovenské PR je kvalitné. Konkurencia zvyšuje úroveň komunikácie (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2024-07-22 10:35:04 - Feat.: 0 - Title: PR agentúra dnes musí prinášať veľkú pridanú hodnotu, byť pre klienta partnerom a konzultantom 03 - Modified: 2024-07-09 07:34:45 - Feat.: 0 - Title: PR agentúra roka: Máme šťastie na klientov, ktorí nám dôverujú 04 - Modified: 2024-07-08 07:53:23 - Feat.: 0 - Title: Soňa Lexmanová: Dôležitosť komunikačných lídrov rastie 05 - Modified: 2024-07-07 16:28:49 - Feat.: 0 - Title: PR agentúry 2024: Aj v PR je humor skvelou cestou
01 - Modified: 2024-07-26 14:07:52 - Feat.: - Title: Slovenské PR je kvalitné. Konkurencia zvyšuje úroveň komunikácie (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2024-07-22 10:35:04 - Feat.: - Title: PR agentúra dnes musí prinášať veľkú pridanú hodnotu, byť pre klienta partnerom a konzultantom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2024 03:37