StoryEditor

Nečakané. Google s podporou cookies tretích strán otočil a rušiť ich nebude

23.07.2024, 11:41
Autor:
redred

Namiesto toho predstaví „nové prostredie v prehliadači Chrome“, ktoré používateľom umožní robiť informované rozhodnutia pri prehliadaní webu, ktoré si budú môcť kedykoľvek upraviť.

Päť rokov žilo reklamné a vydavateľské odvetvie vo veľkej neistote. Spôsoboval to fakt, že čakali čo nastane, keď Google odstráni súbory cookies tretích strán z prehliadača Chrome. Počas týchto rokov prišlo od kompetentných niekoľko zaručených riešení, ako sa bez sledovania správania užívateľov na internete dokážu zaobísť. Po rokoch naťahovania a odďaľovania v pondelok Google prekvapivo prišiel s oznámením, že dlhodobo pretláčané riešenie nebude a podpora cookies neskončí.

Prečítajte si k tejto téme text od Head of Digital OMG Martina Kučeru: 

image

Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia

Technologický gigant publikoval „aktualizovaný prístup“, ktorý by mal dať právo voľby do rúk jednotlivých používateľov. „Namiesto zrušenia súborov cookies tretích strán by sme v prehliadači Chrome zaviedli novú funkciu, ktorá by ľuďom umožnila informovanú voľbu platnú pre celé ich prehliadanie webu, ktorú by mohli kedykoľvek upraviť,“ citujú médiá Anthonyho Chaveza, viceprezidenta pre Privacy Sandbox. Vedúci predstavitelia spoločnosti Google majú vraj už o tomto kľúčovom bode intenzívne rokovať aj s regulačnými orgánmi.

image

Technologický gigant v pondelok poriadne prekvapil. 

REUTERS
Google pritom sľuboval ukončenie podpory súborov cookies tretích strán od roku 2019. Pod tlakom regulátorov aj reklamného biznisu však tieto plány na niekoľkokrát posúval. Naposledy sa tak stalo tento rok v apríli. Teraz ich mal zrušiť úplne, aj keď Privacy Sandbox s tým seknúť nemieni. "Stále to má potenciál dosiahnuť požadované výsledky,“ uviedol Chavez.

Súčasne s publikovaním nečakaného kroku reklamný tím Google, ktorý funguje oddelene od tímu Chrome, zverejnil prvé výsledky testovania služby Privacy Sandbox. Podľa nich má platforma v určitých oblastiach potenciál byť alternatívou k reklame založenej na cookies. Privacy Sandbox uspel v replikácii výdavkov na reklamu a návratnosti investícií inzerentov. Naopak menej účinná bola služba pri retargetingu. Nedávny test spoločnosti Criteo však naopak načrtol niekoľko nedostatkov. Vrátane toho, že by vydavatelia mohli prísť až o 60 percent príjmov. 

Bude teda teraz zaujímavé sledovať, ako sa  s problémom súborov cookie tretích strán popasuje nielen technologický gigant, ale aj to, ako sa k novinke postavia regulátori, vydavateľský a reklamný biznis. A tiež, čo budú musieť urobiť samotní spotrebitelia. 

01 - Modified: 2024-07-23 10:25:18 - Feat.: 0 - Title: Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 06:48