Doba sa zmenila a dnešná mladá generácia robí veci inak, ako sa robili kedysi. Vďaka technológiám môžu komunikovať, nadväzovať vzťahy, vzdelávať sa, zabávať sa aj pracovať inak. A čo ak chcú dnešní mladí podnikať? Tiež sa to dá inak.
PodnikAI po novom
Tatra banka chce vo svojej kampani mladých podnikavcov povzbudiť, aby si podnikanie uľahčili a využívali pri rozbiehaní biznisu umelú inteligenciu. AI môže pri podnikaní inšpirovať, pomôže získať informácie, preskúmať možnosti či ukázať smery a vďaka jej asistencii je robenie správnych rozhodnutí pre podnikateľa jednoduchšie.
Tvárou Tatra banky sa v tejto kampani stal Expl0, ktorý má sám čosi „odpodnikané“. Preto nemal najmenší problém vcítiť sa do potrieb cieľovej skupiny mladých podnikateľov. Expl0 v seriáli PodnikAI po novom ukazuje, ako sa dá pomocou AI popasovať s kľúčovými krokmi pri rozbiehaní nového biznisu. Dáva tipy na rôzne AI tooly, ktoré podnikavcom pomôžu načrtnúť si udržateľný biznis plán, urobiť kvalitný prieskum trhu či nastaviť svoju vlastnú značku.
„Nové technológie dali konceptu #slobodunapadom ďalší rozmer a prinášajú väčšiu slobodu v tom, ako dnes (nielen) mladí ľudia môžu rozbehnúť svoj biznis, inšpirovať sa, hľadať informácie. S ohľadom na cieľovú skupinu a formu komunikácie sme aj my slobodnejšie pracovali s vizuálnym štýlom a uchopením kampane. S Expl0m je tradične veľmi dobrá spolupráca, tentokrát sa do toho ponoril naozaj intenzívne a prinášal zaujímavé postrehy k obsahu aj forme, celkovo sme si prácu na tejto kampani užili,“ povedala Alena Popovičová, vedúca oddelenia marketingovej komunikácie značky Tatra banka.
Promptuj ako profesionál
Promptovanie umelej inteligencie je nepochybne zručnosť, ktorá bude v najbližšej budúcnosti naberať na dôležitosti. Preto Tatra banka v každej epizóde ponúka mladým podnikateľom unikátny prompt pripravený odborníkmi na AI a ukazuje cestu, ako sa dá s promptmi pracovať.
„Tým, že kampaňou cielime na mladšie publikum, ktoré je v súčasnosti celkom ťažké zaujať, bolo pre nás veľkou výzvou zvoliť formu, ktorá je našej cieľovke blízka. Nebudeme si klamať – problematika AI zažíva ešte stále obrovský boom, no aj napriek tomu sme sa nechceli spoliehať iba na to, že téma nám to celé „potiahne“. V spolupráci s produkciou NO CAP sme sa snažili do každej epizódy seriálu PodnikAI po novom dostať neopozerané a vizuálne atraktívne zábery, aby sme udržali pozornosť mladého diváka. No zároveň sme pri jednotlivých AI nástrojoch neplávali iba po povrchu a mladým podnikateľom sme poskytli naozaj prepracované prompty, vďaka ktorým si vedia rozbehnúť alebo nasmerovať svoj biznis oveľa jednoduchšie a rýchlejšie,“ prezradil kreatívny riaditeľ z Echtu Juraj Zajačka.
Do unikátnych PodnikAI promptov stačí zadať niekoľko parametrov vznikajúceho biznisu a umelá inteligencia vygeneruje možnosti riešenia. Prompty a tipy na AI tooly nájdu mladí podnikatelia pokope aj s kompletnými epizódami na stránke www.podnikai.sk.
Vizitka kampane:
Klient: Tatra banka
Head of Brand Management: Milada Halová
Head of Marketing Communication: Alena Popovičová
Brand Manager: Mária Táborská
Online Manager: Romana Gáborová
Agentúra: Studio Echt
Strategy Director: Jakub Ptačin
Idea: Jakub Ptačin
Creative Director: Juraj Zajačka
Copywriter: Marián Balog, Erika Kľúčiková
Art Director: Juraj Zajačka
Account Director: Eva Kániková
Produkcia: NO CAP
Executive Producer: Monika Kraft
Réžia: Jakub Šteinecker
Fotografia: Marianna Tomanová
Mediálna agentúra: Zenith Media