12 najväčších produkčných spoločností na Slovensku sa dohodlo, že musia spolupracovať. A tak si založili Asociáciu reklamných producentov. O čo im ide? Aké sú ich hlavné ciele? Prezradí Michal Hlavačka.
Kto je to reklamný producent? Čo má tento človek alebo táto agentúra na starosti?
Reklamní producenti majú na starosti audiovizuálne stvárnenie reklamných spotov. Reklamné agentúry prichádzajú s nápadom, ideou, so základným scenárom, ktorý je viac či menej prepracovaný. Ako to vo finále vyzerá na pohyblivých obrázkoch, je už v našej réžii, je to naša práca.
Aký je vzťah medzi reklamnou agentúrou, kreatívnym riaditeľom konkrétnej kampane a zadávateľom, ktorý to celé platí?
Je to veľmi dynamické a mení sa to. Kedysi fungovala priama hierarchia – klient, reklamná agentúra a produkcia. Teraz sú možnosti rôznorodé. Veľakrát nás obstarávajú priamo klienti, kde majú ich reklamné agentúry odporúčacie slovo alebo poradný hlas, ale všetko obstaráva klient. Tým sa stávame partnermi rovno klientov a ich procurementov. Pri samotnej práci, keď už reálne točíme, je naším partnerom reklamná agentúra a jej kreatívny riaditeľ.
Skúsme vysvetliť logiku, ktorá za tým stojí. Poviem príklad, prečo si Jaro Vígh ako kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi nemôže pri spote pre Slovak Telekom sám povedať, s ktorou produkčnou agentúrou alebo konkrétnym režisérom chce robiť?
Zostáva vám 90% na dočítanie.