StoryEditor

ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy

05.12.2024, 10:00
  •  Expertov digitálnych združení ADMA sa pýtame na profil social media managera súčasnosti.
  • Kto to je? Aké zručnosti a znalosti by mal ovládať?
  • Aké nároky sa na túto pozíciu kladú?
  • Máte dostatok vyskillovaných expertov alebo je to „nedostatkový tovar“?
  • Podľa Lindy Oršulovej z Istropolitany musí sledovať novinky, hlavne AI. 
  • Róbert Potoma z Promisea zdôrazňuje, že jeho úloha je strategická, pretože ovláda všetky novinky a trendy, ktoré hýbu platformami. 

Musí byť nielen kreatívny, ale aj technologicky zdatný, schopný vytvárať originálny obsah a analyzovať jeho výkonnosť. Musí poznať trendy, technické aspekty sietí, byť dobrý copywriter s vizuálnou predstavivosťou, zároveň byť aj trochu stratég, analytik a account manager...

Aj toto o social media manažérovi súčasnosti hovoria zástupcovia digitálnych agentúr. 

image

Daniel Feranec, Creative Director CORE4 Advertising

Daniel Feranec
Creative Director CORE4 Advertising

Mal by to byť človek, ktorý okrem ovládania Canvy a CapCutu ovláda aj veci „pred“ a „po“, od social media stratégie až po nastavovanie kampaní a analyzovanie výsledkov. Čo však podľa mňa vyvoláva otázku, či to stále má všetko robiť jeden človek a nie je načase, aby sa pre rôzne fázy spravovania socials vrátili do hry viaceré špecializácie. Práca social media manažéra zvykla byť vždy tak trochu suplovaním agentúry, no odvetvie je ďalej a takéto „riešenie“ už môže pôsobiť ako krátkodobé a nedostatočné.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 11:11