Čo hovorí o slovenskom Instagrame, konkrétne o slovenských značkách fungujúcich na na tejto sociálnej sieti a o influencer marketingu, vaša najnovšia analýza? Aký je dnešný slovenský Instagram?
V prvom rade poukazuje na cieľovú skupinu, ktorá sa pohybuje na Instagrame. Ide o vekovú kategóriu 25 až 45 rokov, čiže sú to mladí ľudia, rodiny s deťmi, produktívna skupina obyvateľstva. Tým je vlastne definované aj to, aký obsah sa na Instagrame tvorí, čo ľudia konzumujú, a ktoré značky sú tam prítomné. Veľký podiel má segment módy. Z hľadiska kumulatívneho počtu followerov sem spadá 40 percent značiek. Druhý najväčším segmentom je šport a zdravie, kde spadá 18 percent značiek. Pomerne rovnaké zastúpenie – desať percent majú segmenty ako jedlo, voľný čas či elektronika a v menšej miere, okolo troch percent, sa objavuje aj tipovanie. Analýzu sme pripravili pre najväčšiu marketingovú konferenciu RULEZZ a som rád, že ju môžeme exkluzívne publikovať práve v Stratégiách.
Aké značky sú úspešné? Sú to veľkí zadávatelia alebo menšie brandy?
Je to mix veľkých zadávateľov a menších, menej známych značiek. Instagram je prirodzeným ihriskom skôr pre malé značky alebo značky, ktoré boli kedysi malé. Napríklad značky barefootovej obuvi Be Lenka alebo Shapen, žilinská Nebbia, ktorá vyrába fitnes oblečenie, GymBeam je už veľkou štandardnou značku, ktorá vyrástla aj vďaka Instagramu. Myslím si, že práve tieto značky ukázali veľkým, že na Instagrame vedia mať veľké profily, veľký výtlak, a tým sa pre ne stali inšpi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.