Depaul Slovensko pomáha ľuďom bez domova už viac ako osemnásť rokov. Koncepcia novej kampane poukazuje na hlavné úskalia a nedostatky, ktoré sprevádzajú ľudí žijúcich na ulici. Podľa štatistík je na Slovensku viac ako 70 tisíc ľudí bez domova. Žijú bez postele, bez tepla, bez strechy nad hlavou, či bez sociálnych istôt. Skrátka – príliš veľa BEZ. Hlavným posolstvom je preto zdôrazniť, že BEZ pomoci sa títo ľudia nevrátia do spoločnosti.
Kampaň má dobrý insight
„Naša spolupráca s Depaul Slovensko pokračuje už druhý rok novou kampaňou BEZ, ktorá by bez skvelého insightu vychádzajúceho priamo zo srdca problematiky bezdomovectva, nevznikla,“ hovorí Martin Porada, CEO 2CREATE. „Vytvorili sme koncept, na základe ktorého môžeme otvorene hovoriť o tom, čo ľudia bez domova skutočne potrebujú a poukázať na to, že bez pomoci nie je možné tieto základné životné potreby naplniť.“
Do hlavných úloh boli pri tvorbe kampaňového spotu obsadení reálni ľudia, ktorí žijú na okraji spoločnosti a ktorým Depaul Slovensko pomáha vrátiť sa späť do bežného života. Prinášajú autentickosť, ktorá výrazne posilňuje samotný odkaz kampane.
Kampaňový spot je v čierno-bielom prevedení, čím podčiarkuje vážnosť a intenzitu posolstva, ktoré chcel kreatívny tím odovzdať divákovi. Dokonale nadväzuje na predchádzajúcu kampaň, pričom zosilňuje emocionálnu výpoveď. Do kampane sa zapojili aj známi slovenskí herci Nora Ibsen a Robo Roth.
„Už teraz nás teší, že výsledky súčasnej kampane prekonávajú tie minuloročné a dokazujú, že komunikácia je efektívne nastavená. Tento rok sme sa tak posunuli ešte o krok ďalej, čo by bez silného konceptu nebolo možné,“ hovorí Eva Kupková, Head of Strategy 2CREATE.
Koncept sa stále rozvíja
Nedávno realizované prieskumy rozvíjajú koncept kampane ďalej. Porovnávali odpovede verejnosti a ľudí bez domova na dve rovnaké otázky: „Bez čoho by ste si nevedeli predstaviť každodenný život?“ a „Ak by ste mohli mať 3 želania pre seba, čo by Vás osobne najviac potešilo?“
Odpovede oboch skupín priniesli kontrasty aj paralely. Kým “ľudia s domovom” uvádzali, že by nevedeli žiť bez jedla (35 percent), bez mobilu, internetu a televízie (33 percent) či bez rodiny (33 percent), až 41 percent ľudí bez domova považuje za nevyhnutné mať bývanie a prístrešie, jedlo (38 percent) a duševnú pohodu (21 percent). Len 4 percentá z nich si nevedia predstaviť život bez alkoholu a viac ako polovica túži po vlastnom bývaní. Dôležité je aj zdravie, rodina a partnerský vzťah, ktorý by privítala viac než tretina ľudí bez domova. Okrem toho až štvrtina z nich túži po práci a trvalom zamestnaní.
Cieľom kampane BEZ je podporiť dlhodobé programy organizácie Depaul Slovensko, ako je Adoptuj si posteľ, zamerané na pravidelné darcovstvo. Práve vďaka nim sa ľudia bez domova môžu postupne opäť zaradiť do spoločnosti.
Vizitka kampane:
Agentúra: 2CREATE
Produkcia: ROADTRIP STUDIO
Producent: Boris Šmotlák
Režisér: Jakub Cheban
DOP: Krisztián Ollári
1. asistent kamery: Lukáš Kačerjak
Produkčný: Tomáš Tomašek
Osvetlovač: Karol Bohrn
Grip: Rasťo Slezák, Lukáš Martinkovič
Kostýmy: Monika Koritko
Make-up: Mirka Baluchová
Fotograf: Peter Spurný
Animácie: Miroslav Vilček, Miro Tallo, Framehouse
Farebné korekcie: Boris Šmotlák
Zvukový dizajn: Tomáš Balák
Svetlá: KB shop
Kamerová technika: Filmarina