S rýchlou penetráciou internetu a rozmachom sociálnych sietí, keď milióny používateľov dennodenne surfujú po internete pre zábavu, inšpiráciu a informácie, komunikátori čoraz častejšie zaraďujú influencerov do komunikačného mixu s cieľom doručiť obsah komunikácie vybranej cieľovej skupine. Podľa štatistického portálu Statista až dve pätiny PR a digitálnych agentúr alokujú na influencer marketing desať až dvadsať percent komunikačného rozpočtu. Partnerstvo s tvorcami obsahu pomáha značkám zvýšiť ich rozpoznateľnosť, poskytuje ďalší priestor na komunikáciu, pomáha zasiahnuť nové cieľové skupiny a tiež zlepšovať konverziu a predaj.
LinkedIn očakáva influencerský boom
Rastúce zastúpenie GenZ medzi zákazníkmi, silnejúci záujem B2B firiem o influencer marketing a nové nástroje pre tvorcov na LinkedIne – to všetko praje influencer marketingu aj do roku 2025. Komunikácia so zapojením influencerov sa umiestnila podľa ICCO World PR reportu 2023/2024 na druhej priečke medzi oblasťami s najväčším očakávaným nárastom investícií zo strany značiek. Niektoré tohtoročné trendy by mali pokračovať, no na radare sa objavujú aj nové. Podľa viacerých trend reportov v oblasti komunikácie a marketingu v roku 2025 naberie na sile ako platforma pre influencerov už spomínaný LinkedIn. Ten už nebude plniť len networkovaciu úlohu. B2B značky, a nielen tie, si začínajú uvedomovať, že práve táto sociálna sieť ich dokáže prepojiť s cieľovými skupinami profesionálnym a dôveryhodným spôsobom.
Zostáva vám 82% na dočítanie.