Slovensko netrpí nedostatkom influencerov. Trpíme však nedostatkom spoločensky zodpovedných influencerov.
StoryEditor

Influencerské trendy na rok 2025: Nano, zodpovední influenceri aj LinkedIn

04.01.2025, 09:00
  • Globálny influencerský trh sa za uplynulých päť rokov viac ako strojnásobil. V tomto roku sa očakáva, že dosiahne hodnotu 24 miliárd amerických dolárov.
  • Trend rýchleho masívneho rastu je charakteristický nielen pre USA, ale aj Áziu a Európu. Slovensko nezostáva bokom.
  • Odklon od celebritných influencerov potvrdzuje rastúci záujem o mikro- a nanoinfluencerov, ktorí sú schopní doručovať značkám nielen dobrý enagagement, ale aj zasiahnuť niche cieľové skupiny.

S rýchlou penetráciou internetu a rozmachom sociálnych sietí, keď milióny používateľov dennodenne surfujú po internete pre zábavu, inšpiráciu a informácie, komunikátori čoraz častejšie zaraďujú influencerov do komunikačného mixu s cieľom doručiť obsah komunikácie vybranej cieľovej skupine. Podľa štatistického portálu Statista až dve pätiny PR a digitálnych agentúr alokujú na influencer marketing desať až dvadsať percent komunikačného rozpočtu. Partnerstvo s tvorcami obsahu pomáha značkám zvýšiť ich rozpoznateľnosť, poskytuje ďalší priestor na komunikáciu, pomáha zasiahnuť nové cieľové skupiny a tiež zlepšovať konverziu a predaj.

LinkedIn očakáva influencerský boom

Rastúce zastúpenie GenZ medzi zákazníkmi, silnejúci záujem B2B firiem o influencer marketing a nové nástroje pre tvorcov na LinkedIne – to všetko praje influencer marketingu aj do roku 2025. Komunikácia so zapojením influencerov sa umiestnila podľa ICCO World PR reportu 2023/2024 na druhej priečke medzi oblasťami s najväčším očakávaným nárastom investícií zo strany značiek. Niektoré tohtoročné trendy by mali pokračovať, no na radare sa objavujú aj nové. Podľa viacerých trend reportov v oblasti komunikácie a marketingu v roku 2025 naberie na sile ako platforma pre influencerov už spomínaný LinkedIn. Ten už nebude plniť len networkovaciu úlohu. B2B značky, a nielen tie, si začínajú uvedomovať, že práve táto sociálna sieť ich dokáže prepojiť s cieľovými skupinami profesionálnym a dôveryhodným spôsobom.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 10:15:11 - Feat.: 0 - Title: Drahí hejteri, pokojne píšte, ale vložte sa do toho a vymyslite niečo originálne 02 - Modified: 2024-12-09 09:04:50 - Feat.: 0 - Title: Najúspešnejšie značky postujú na Instagrame každý deň 03 - Modified: 2024-07-31 06:34:28 - Feat.: 0 - Title: Rebríček Top influenceri Slovenska má novú jednotku. Víťazom sa stal známy vedec
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. január 2025 09:02