Pokiaľ ide o prácu s cenami v prémiovom segmente, je kľúčové pochopiť rozdiel medzi prémiovými a luxusnými značkami. Zjednodušene povedané luxury sú také značky, pri ktorých sa s cenou, respektíve s jej znižovaním pracuje minimálne, aby sa neznižovala hodnota produktov. Jednoducho luxury značky, než aby dali zľavu na nepredané produkty, tak radšej produkty zničí, aby sa držala vnímaná hodnota, prémiovosť a určitá nedostupnosť.
Prémiový segment čo sú značky ako Hugo Boss či Pinko potom už s cenou a zľavovými akciami samozrejme pracujú. „Sú ďaleko viac bližšie klasickému retailu, ale aj ony sa snažia, pokiaľ možno, to so zľavovými akciami nepreháňať, aby držali vnímanú hodnotu značky a produktov čo najvyššie a motivovali spotrebiteľov nakupovať za plnú cenu,“ hovorí Tomáš Vacek, skúsený podnikateľ a partner reklamnej a marketingovej agentúry Contexto..
Ako správne pracovať s cenou a sortimentomPre každého producenta v oblasti Fashion je kľúčové udržať kombináciu čo najvyššej dosiahnutej marže a zároveň dostatočný odpredaj sezónnej kolekcie tak, aby udržal zdravú skladovú zásobu. To teda samozrejme znamená, že s cenou pracuje, ale veľmi obozretne.
Zostáva vám 74% na dočítanie.