Keď vydavateľstvo uvažuje o nenáročnom merchi, tradičným riešením bývajú záložky. Ale čitatelia predsa už záložku majú – je ňou hocičo, čo je práve po ruke. Na tomto insighte bola postavená kampaň na instagrame vydavateľstva Tatran. Aj napriek prázdninovému načasovaniu sa množstvo ľudí ochotne zapojilo do výzvy a kreatívnym spôsobom sa podelili o svoju randomku.
Kampaň prebiehala od polovice júla do polovice augusta a jej súčasťou bola súťaž o random počet kníh. Na konci sa teda losoval nielen výherca, ale aj to, koľko kníh z Tatranu vyhráva. Do kampane boli zapojení tiež známi influenceri, ktorí vládnu slovenskému bookstagramu. Každá a každý z nich pridal svoj tip na randomku.
Psia labka, obal od prezervatívu, či prameň vlasov – nezakladáme si na tom, čo si zakladáte do kníh. To bolo heslom kampane. "Množstvo spontánneho contentu vytvoreného užívateľmi a príliv nových followerov na instagramovom účte Tatranu svedčí o tom, že bola úspešná," pochválila sa agentúra Respect APP.
Štyria dvorní spisovatelia Tatranu – Zuzka Šulejová, Matúš Mahút, Ondrej Štefánik a Marcel Kušnír tiež používajú randomky. Aké to sú, sa dalo zistiť vďaka limitovanej edícií záložiek s ich podpismi. Na zadnej strane každej je fotka random predmetu, ktorý si zakladajú do kníh, keď sa deje život. Získať sa dali k nákupu z vydavateľstva Tatran a pekne sa vynímajú napríklad aj vo vitrínke. Nemôžeme predsa po čitateľoch chcieť, aby ich mali vždy po ruke.
Vizitka kampane:
Creative director: Csilla Polák
Art director: Csilla Polák, Lenka Hercegová
Strategy director: Ondrej Štefánik
Copywriter: Mirka Straková, Michael Papcun, Matúš Švirloch
Account manager: Michaela Mitošinková
Fotograf: Michal Líner, Michal Kvasnica
Lettering: Petra Dočekalová