Značky sa odklonili od zdôrazňovania diverzity a inklúzie, proti ktorým vystupuje nová Trumpova administratíva. Cena reklamného priestoru v dĺžke 30 sekúnd sa tento rok vyšplhala na rekordných osem miliónov amerických dolárov.
Do reklamy pivovarníckeho koncernu AB InBev na značku Budweiser sa napríklad vrátilo známe pracovné plemeno koní clydesdale. Podľa pivovaru reklama oslavuje odvahu a odhodlanie amerického ducha. Pre značku ide o návrat k tradícii.
Potom, čo marketingové oddelenie v apríli roku 2023 prizvalo k spolupráci na kampani trans osobu, sa milióny tradičných zákazníkov odklonili, dokonca až dištancovali od svojej značky Bud Light a prestali toto pivo kupovať.
„Tento rok rozhodne vidíme, že Budweiser hrá na istotu. Všetci milujú kone clydesdale,“ uviedol Charles R. Taylor, ktorý je profesorom marketingu a autorom knihy o reklamách na Super Bowl.
V dvojminútovom spote na vozidlá Jeep z koncernu Stellantis plnom vlasteneckej symboliky si zahral Harrison Ford. Film s názvom „Návod na obsluhu“ režíroval James Mangold a stavil skôr na pomaly rozprávaný na príbeh ako na klipovitosť.
„Veľmi úzko sme spolupracovali na vytvorení intímneho filmu, ktorý by vynikal svojim pokojom, čo je do značnej miery opak toho, čo diváci očakávajú od reklamných spotov na Super Bowle,“ povedal Olivier Francois, globálny šéf spoločnosti Stellantis, ktorá je vlastníkom značky Jeep. „Najposvätnejšou vecou v živote nie je cesta, ale sloboda si ju vybrať,“ hovorí Ford v reklame.
Prvýkrát vôbec sa na Super Bowle predstavila spoločnosť OpenAI, ktorá stojí za jazykovým modelom s prvkami umelej inteligencie ChatGPT.
Americká značka Nike tento rok predstavila ambicióznu a nákladnú reklamu svojim obsadením, ale jednoduchú, čo sa týka konceptu. Do kamery sa pozerá celá plejáda športovkýň, napríklad americká šprintérka Sha‘Carri Richardsonová, basketbalistka Caitlin Clarková alebo tenistka Aryna Sabalenková. Reklama vyzýva, aby ženy nenačúvali očakávaniam a stereotypom a dokázali pravý opak.
Máloktorá celebrita vzbudzuje toľko všeobecnej priazne ako švajčiarska tenisová legenda Roger Federer. V novej reklame na športovú značku On sa k nemu pripojil Elmo zo seriálu Sesame Street. Elmo sa Federera pýta, prečo má na teniskách QN miesto ON, tenista mu to vtipne a trpezlivo vysvetľuje. Federer v roku 2019 investoval do švajčiarskej značky On Running a stal sa jej ambasádorom. Značka v posledných rokoch získala značnú popularitu nielen na tenisových kurtoch, ale aj mimo nich.
„Proste sme sa dali dohromady. Pôvodne som sa s chlapcami chcel len stretnúť a vypočuť si ich švajčiarsky príbeh o úspechu,“ opísal Federer spoluprácu s rastúcim a čoraz úspešnejším brandom. „Teraz túto značku rád podporujem a som súčasťou jej príbehu,“ dodal.
Prvýkrát v histórii sledoval finále Super Bowlu úradujúci prezident Spojených štátov priamo na štadióne. Donald Trump zavítal aj na ihrisko, fotil sa a užíval si atmosféru.
Podľa CNN dorazil aj rad ďalších celebrít, napríklad americký hudobník Jay-Z, herec Kevin Coster či britský spevák a skladateľ Paul McCartney. Nechýbala ani speváčka a skladateľka Taylor Swiftová, ktorá je priateľkou hráča Trevisa Kelceho z tímu Kansas City Chiefs. Super Bowl vyhral tím Philadelphia Eagles. Nad obhajcom titulu Kansas City Chiefs zvíťazil 40:22.