StoryEditor

Agentúra roka 2025: Štatút súťaže

27.03.2025, 13:20
  • Oproti roku 2024 sa mení metodika, bodovanie aj zoznam súťaží.
  • Tento rok už nebudeme udeľovať body za súťaž MAD Stars. 
  • Posilňujeme váhu ocenení v súťaži Zlatý klinec. Chceme ešte viac podporiť jeho atraktivitu. 
  • Podmienkou pre účasť v rebríčku Agentúra roka 2025 je TAAS 2024.
  • Držíme palce v aktuálnom ročníku.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

ŠTATÚT SÚŤAŽE AGENTÚRA ROKA 2025

ZÁKLADNÉ  PODMIENKY

1.1.

Súťaž Agentúra roka je objektívna a prestížna súťaž, ktorej prioritou je vyhlásiť rebríček najlepších slovenských reklamných agentúr. Titul Agentúra roka získava agentúra, ktorá si v hodnotenom kalendárnom roku počínala najlepšie, a teda sa stáva benchmarkom na nasledujúce obdobie. Nespochybniteľný je jej prínos najmä v oblasti kreativity a efektivity, ako aj v transparentnom fungovaní na slovenskom trhu.

Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže s názvom Agentúra roka 2025, (ďalej len „súťaž“) je spoločnosť MAFRA Slovakia, a.s. (ďalej len „organizátor súťaže“), ktorá je zároveň vydavateľom mesačníka Stratégie.

1.2.

Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) a Art Director‘s Club Slovensko (ADC).

1.3.

Najvyšším orgánom súťaže je trojčlenný prípravný a organizačný výbor (POV), ktorý sa skladá zo zástupcov odborného mesačníka Stratégie a spoločnosti MAFRA Slovakia, a.s.

1.4.

Výkonným orgánom súťaže je šéfredaktor/ka magazínu Stratégie.

1.5.

Cieľom súťaže je objektívne zostaviť rebríček najlepších slovenských reklamných agentúr na základe nasledovných váhových kritérií:

a/ domáce kreatívne súťaže (15%)

b/ zahraničné kreatívne súťaže (20%)

c/ domáce a vybrané zahraničné súťaže efektivity (30%)

d/ rebríček ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS (25%)

e/ hodnotenie reklám v Stratégiách (5%)

f/ najviac ocenených klientov naprieč súťažami (5%)

1.6.

Rebríček zostavuje organizátor súťaže na základe bodového ohodnotenia a priradenia jednotlivých váh, ktoré sú uvedené v bode 1.5.

1.7.

Do súťaže môžu byť zarátané iba body za také ocenenia, ktoré spĺňajú nasledujúce kritériá:

Boli udelené v období od 1.  januára 2025 do 31. januára  2026, pričom do výsledkov sa započítavajú súťaže uvedené v bode 3.

Boli podľa zadania klienta vytvorené na použitie v Slovenskej republike alebo boli súčasťou reklamnej kampane mimo Slovenskej republiky (agentúra je v tomto prípade povinná doložiť potvrdenie od klienta, že prácu realizovala a prihlasovala do súťaží ako hlavná agentúra).

Boli udelené práci, ktorú originálne vykonávala osoba so sídlom alebo bydliskom v Slovenskej republike.

Boli udelené práci, ktorej komunikačný koncept bol vytvorený subjektom so sídlom alebo bydliskom v Slovenskej republike.

Organizátor súťaže si vyhradzuje právo v prípade akýchkoľvek pochybností o splnení kritérií na zaradenie práce do súťaže, o pôvodnosti, originalite alebo mediálnom nasadení práce nezaradiť prácu do súťaže.

OCENENIA

2.1.

Súťaží sa o nasledujúce ocenenia:

OCENENIE AGENTÚRA ROKA 

ŠPECIÁLNE OCENENIA

TOP Creative Director

TOP Art Director

TOP Copywriter

TOP Strategy Director

TOP Account Director

2.2.

V ocenení Agentúra roka sa udeľujú tieto ocenenia: Gold, Silver a Bronze.

2.3.

V Špeciálnych ocenenia sa v každej kategórii udeľujú tieto ocenenia: 1. miesto, 2. miesto, 3. miesto. 

METODIKA SÚŤAŽE

O metodike súťaže každoročne rozhoduje organizátor súťaže. Metodiku súťaže je možné meniť až po skončení konkrétneho ročníka.

3.1. Bodové hodnotenie pre ocenenie Agentúra roka

Rebríček je zostavený na základe bodového ohodnotenia získaných ocenení reklamných agentúr z domácich a z vybraných zahraničných kreatívnych súťaží za jednotlivé práce, zo súťaží efektivity v marketingovej komunikácii a z umiestnenia v rebríčku ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS.

3.1.1. Domáce súťaže kreativity v marketingovej komunikácii

Zlatý klinec 2025 (september 2025)

Ocenenie Grand Prix  Zlato  Striebro  Bronz Shortlist
Body za všetky kategórie s výnimkou Kampane  200 70 50 30 10
Body za kategóriu Kampaň 200 100 70 50 25

 

3.1.2. Zahraničné súťaže kreativity v marketingovej komunikácii

ADC*E 2025  (zima 2024)

Ocenenie Grand Prix Gold Silver Bronze Nomination
Body  600 500 350 200 60

Cannes Lions 2025 (jún 2025)

Ocenenie Grand Prix Golden Lion Silver Lion Bronze Lion Finalist
Body  1000 700 500 300 100

Golden Drum 2025 (jeseň 2025)

Ocenenie Grand Prix Golden Drum Silver Drum Bronze Drum Shortlist
Body  400

300

200 100 50

Epica Awards 2025  (zima 2025)

Ocenenie Grand Prix Gold Silver  Bronze  Shortlist
Body  700

600

400 200 85

Eurobest 2025 (zima 2025)

Ocenenie Grand Prix Gold Silver  Bronze  Shortlist
Body  600

500

350 200 60

New York Festival 2025, Advertising Awards (leto 2025)

Ocenenie Grand Prize Gold Silver  Bronze  Finalist Shortlist 
Body  600

400

300 150 100 50

 

3.1.3. Domáce súťaže efektivity v marketingovej komunikácii

EFFIE Slovakia 2025 (01- 02/2026)

Ocenenie Grand Prix Zlatá EFFIE  Strieborná EFFIE  Bronzová EFFIE   Shortlist 
Body  750

500

350 200 60

 

3.1.4. Zahraničné súťaže efektivity v marketingovej komunikácii

EURO EFFIE 2025 (november 2025)

Ocenenie Grand Prix Gold Silver Bronze Shortlist 
Body  800

600

400 300 100

EFFIE, Global Multiregion 2025

Ocenenie Grand Prix Gold Silver Bronze Shortlist 
Body  1000

800

600 400 200

EFFIE Global Best of the Best 2025

Ocenenie Grand Prix

Grand Prix

Contender

Body  1000 800

WARC Awards 2025

Ocenenie Grand Prix Gold Silver Bronze Shortlist 
Body  800

600

400 300 100

 

3.1.5. Rebríček ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS

Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TAAS) je periodický ukazovateľ ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike, ktorý každoročne vydáva Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS).

Agentúry sú v rebríčku TAAS zoradené podľa výšky ich Gross Income. Do súťaže Agentúra roka 2025 sa započítavajú body za umiestnenie v rebríčku TAAS 2024 podľa ich podielu na celkových výsledkoch agentúr v rebríčku TAAS 2024. Účasť v rebríčku TAAS je podmienkou pre zaradenie do súťaže Agentúra roka. 

3.1.6. Hodnotenie Stratégií

Metodika sčítania bodov Hodnotenia Stratégií za ročník 2025 vychádza z vopred dohodnutých pravidiel súťaže Hodnotenie Stratégií a je nasledujúca:

Po ukončení hodnotenia z každého mesiaca sa podľa pridelených známok vytvorí poradie najlepších prác v každej kategórii.

Do záverečného hodnotenia postupujú len práce, ktoré získali priemernú známku 5 (vrátane) a viac od porotcov z agentúr a od zadávateľov súčasne.

Prvé hodnotenie, ktoré sa bude zarátavať do Agentúry roka 2025, sa koná v januári 2025 a posudzujú sa v ňom práce za december 2024.

Posledné hodnotenie, ktoré sa bude zarátavať do Agentúry roka 2025, sa koná v decembri 2025 a posudzujú sa v ňom práce za november 2025.

V záverečnom hodnotení porota hodnotí všetky práce, ktoré získali počas jednotlivých mesiacov známku 5 (vrátane) a viac súčasne od oboch častí poroty.

V každej kategórii porota vyberie prvé tri najlepšie práce a autorské agentúry získavajú 30, 20 a 10 bodov za 1., 2. a 3. miesto. Porota nemusí určiť v každej kategórii najlepšie práce na všetkých troch miestach. V tom prípade sa body neudeľujú.

Hodnotené kategórie sú:

Audio reklama

Craft

Digital – social media

Digital – influencer marketing

Film – online film a video

Film – televízna reklama

Media

Out of home

PR

Promo & activation, event

Vizuál

3.1.7. Počet klientov 

Agentúry dostávajú body za každého klienta, s ktorým získali body do rebríčka Agentúry roka v domácich a vybraných zahraničných súťažiach kreativity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bodoch 3.1.1. a 3.1.2 tohto štatútu, v domácich a zahraničných súažiach efektivity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bodoch 3.1.3 a 3.1.4. tohto štatútu a tiež za ocenenia vo finálovom Hodnotení Stratégií podľa bodu 3.1.6. tohoto štatútu. 

3.2. Bodové hodnotenie pre Špeciálne ocenenia

3.2.1. TOP Creative Director

Je poradie najlepších kreatívnych riaditeľov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení vo vybraných domácich a zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Creative Director.

3.2.2. TOP Art Director

Je poradie najlepších umeleckých riaditeľov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťažiach kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Art Director.

3.2.3. TOP Copywriter

Je poradie najlepších copywriterov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Copywriter.

3.2.4. TOP Strategy Director

Je poradie najlepších stratégov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v súťažiach efektivity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bode 3.1.3. a 3.1.4. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Strategy director.

3.2.4. TOP Account Director

Je poradie najlepších accountov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu a súčtom bodov z dosiahnutých ocenení za efektivitu v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bode 3.1.3. a 3.1.4. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Account Director.

TERMÍNY

Súťaž sa vyhlasuje dňom 1. január 2025. 

Výsledky súťaže budú oficiálne vyhlásené na začiatku roka 2026 po oznámení výsledkov EFFIE Slovensko a zverejní ich magazín Stratégie.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. marec 2025 13:23