Nedávno ste si na galavečere EFFIE Slovensko prevzali prestížnu cenu Marketér roka 2024. Čo vám preletelo hlavou ako prvé, keď ste sa to dozvedeli?
Najviac rezonovala asi myšlienka, že to, čo sme dosiahli, je výsledkom mnohých menších víťazstiev a úspechov, ktoré sa nám podarili spoločne s celým tímom. Je to potvrdenie správnej cesty, na ktorú sme sa vydali. Všetko úsilie, ktoré sme vložili do posledných rokov, malo zmysel a jednoducho to malo byť takto. Keď som bol na pódiu, musel som predovšetkým poďakovať celému tímu, lebo bez svojich ľudí by som bol marketér ničoho.
V Kauflande ste začínali ako account manager, pričom ste nadväzovali na predchádzajúce skúsenosti. Čo sa za uplynulé dve dekády vášho pôsobenia vo firme zmenilo?
V roku 2000, keď Kaufland prišiel na Slovensko, začali sme prirodzene s printom. Naša oblasť vo firme sa aj pôvodne volala reklama, nie marketing. Jediné reklamné médium, ktoré sme mali, boli naše tlačené noviny. Dlhé roky to fungovalo, ale okolo rokov 2015 – 2017 sme začali zisťovať, že to už nestačí. Preto sme prešli na širší marketingový prístup a odvtedy sa voláme marketing. Napriek tomu sa značka Kaufland takmer vôbec nezmenila, čo je skvelé. Máme stále tie isté hodnoty, ktoré ponúkame zákazníkom. Zmenilo sa len to, ako tieto hodnoty komunikujeme. Kým predtým sme hovorili hlavne o ponukách a cenách, dnes už hovoríme o všetkom, čo k silnej značke patrí, vrátane našich spoločenských zodpovedností a partnerstiev, ako napríklad so slovenským hokejom. Základná filozofia značky však zostala rovnaká.
Zostala rovnaká aj cieľová skupina, na ktorú sa zameriavate?
My sme tu vždy boli pre všetkých. Naša zákaznícka základňa kopírovala sociodemografiu Slovenska. Pre nás je dôležité, aby sme boli vo všetkých zákazníckych segmentoch nad priemerom trhu. O to nám ide a nesmieme zabudnúť ani na tých najmladších, ani na tých najstarších – s deťmi, bez ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.