Tendrovací proces sa stal o niečo transparentnejší, no stále existuje veľa firiem, ktoré nerešpektujú zásady férového tendra.Shutterstock
StoryEditor

Tendre sú férovejšie. Ale od ideálneho stavu sme ešte poriadne ďaleko (anketa Stratégií)

07.04.2025, 09:22
Autor:
palpal
  • V ročenke Digitálne agentúry 2025 sa snažíme zmapovať aktuálnu situáciu na trhu. Jej dôležitou súčasťou sú tendre. A ich kvalita a transparentnosť stále nie je ideálna. 
  • Rasťo Bahurinský z THIS IS LOCCO hodnotí, že tendrovací proces sa stal o niečo férovejší, ale stále je ďaleko od ideálneho stavu.
  • Podľa Petra Šándora z Hype stále existuje veľa firiem, ktoré nerešpektujú zásady férového tendra.
  • Dušan Viszt zo Zenithu konštatuje, že ak tender nespĺňa požadované parametre, agentúry by mali účasť na ňom zvážiť, prípadne aj odmietnuť.
  • Ďalšie podobné články si prečítajte v špecializovanej prílohe aprílových Stratégií – Digitálne agentúry 2025. V PDF formáte je k dispozícii na stiahnutie v tomto článku
image

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
CEO
New School Communications

Výberový proces sa za posledné roky dosť zmenil, no stále čelí výzvam. Transparentnosť sa zlepšila vďaka jasnejším kritériám a iniciatívam zameraným na férovosť. Kvalita tendra však závisí od profesionality klienta - tam, kde je dobre nastavený proces a otvorená komunikácia, vznikajú stabilné a dlhodobé partnerstvá. Digitálne nástroje navyše prinášajú viac objektívnych metrík, ktoré umožňujú klientom lepšie porovnať schopnosti agentúr na základe dát, nie subjektívneho dojmu.

image

Radovan Pišný

Radovan Pišný
Digital Investment Lead
GroupM Nexus

Na otázku, či je tendrovací proces transparentnejší a férovejší, nie je jednoznačná odpoveď, keďže tendre sa od seba od povahy líšia a líšia sa aj v úrovniach audítorských spoločností, ktoré ich riadia. Za objektívnejšie ich určite považujem, ak váha strategického a technologického prístupu agentúry je vyššia ako je tomu dnes. Trendom tejto doby váhovo dominujú tabuľky, prostredníctvom ktorých len ťažko oddelíte zrno od pliev.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 02 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 03 - Modified: 2025-03-21 09:37:27 - Feat.: 0 - Title: Anketa Najzamestnávateľ potvrdzuje: HR nie je len na ozdobu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 11:53