Asi vás neprekvapilo, že ste získali cenu Agentúra roka na rok 2024. Aká bola cesta k tomuto triumfu?
Juraj: Do poslednej chvíle sme nevedeli, ako to nakoniec dopadne. V zásade, mali sme pred EFFIE náskok, ale MUW Saatchi & Saatchi boli k nám veľmi blízko. Až do EFFIE večera zostalo teda všetko otvorené.
Nakoniec rozhodli práve súťaže v efektivite. Vy ste zabodovali nielen v slovenskej či európskej EFFIE ale aj na prestížnom festivale WARC...
Juraj: Do finále sme išli so 600 bodmi za dva shortlisty z EURO EFFIE a so striebrom z WARC. Dokopy to bolo celkom dobré východisko.
Máte za sebou úplne iný rok ako pri predchádzajúcich dvoch triumfoch v rokoch 2022 a 2023?
Rasťo: Podľa mňa bol iný. Na jeho začiatku sme si vôbec nehovorili, že ideme obhajovať Agentúru roka. Vyhrali sme ju dvakrát za sebou a na nič sme nechceli tlačiť. Na druhej strane, vedeli sme, že máme pekné práce. Naháňanie sa za bodmi je však extrémne náročné a únavné. Saatchi a Istropolitana na nás veľmi tlačili, mali pekné práce a darilo sa im na súťažiach. Chvíľku u nás prevládalo nadšenie a následne sme si hovorili, že na to kašleme, že nejako to nakoniec dopadne. A potom sme zase niečo vyhrali. Bolo to veľmi napínavé, vyčerpávajúce, ale výsledok nás, samozrejme, potešil.
Juraj: Bol to pre slovenskú reklamu veľmi úspešný rok. Viaceré agentúry prišli s dobrými kampaňami a zaznamenali množstvo úspechov na zahraničných súťažiach. Nakoniec z toho bola teda tesná, ale príjemná súťaž.
V septembri vám mimoriadne vyšiel Zlatý klinec. Získali ste asi najviac cien, ako sa v histórii tejto súťaže komu podarilo. Začali ste už vtedy tušiť, že Agentúra roka môže nakoniec predsa len vyjsť?
Juraj: Áno, podarilo sa nám to. Mali sme veľa cien s prácami pre rôznych klientov. Tuším, že sme získali klince so 14 prácami pre desať klientov. Nebol to klasický buldozér s jednou prácou, ako sa to niekedy zvykne udiať. Mali sme tam vizuály, špeciálky, klasické hard sell kampane aj NGO kampane. Čiže áno, Zlatý klinec nás veľmi potešil.
Zostáva vám 87% na dočítanie.

