Anketa: Aké benefity sú u najpopulárnejšie u zamestnancov digitálnych agentúr?
StoryEditor

Homeoffice je už samozrejmosť, zamestnanci oceňujú možnosť vzdelávania a pohodu na pracovisku (anketa Stratégií)

23.04.2025, 09:57
Autor:
palpal
  • V digitálnych agentúrach sme sa pýtali, ktoré benefity sú pre ich zamestnancov zaujímavé a ktoré sú úplne out.
  • Medzi najpopulárnejšie benefity stále patrí flexibilný pracovný čas a dovolenka navyše.
  • Home Office, multisport karta či ovocie na pracovisku sú dnes takmer samozrejmosťou.
  • Benefity sa šijú na mieru konkrétnym požiadavkám. Obľúbený napríklad pet-friendly office.
  • Motivujúcimi benefitmi sú možnosť vzdeávania, účasť na konferenciách a zapájanie do súťaží.
  • Prečítajte si aj ďalšie články z ročenky Digitálne Agentúry 2025. Nájdete ju vloženú v aprílových Stratégiách, alebo na stiahnuť v PDF v tomto článku.
image

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
CEO
New School Communications

Zamestnanci túžia po flexibilite – na prvom mieste sú diaľkové a hybridné možnosti, ktoré ponúkajú autonómiu a rovnováhu. Žiadané sú aj investície do vzdelávania, ktoré podporí ich kariérny rast. Silným lákadlom sú podiely na zisku a finančné bonusy viazané na KPI. Platí, že ľudia oceňujú hlavne benefity, ktoré reálne zlepšia ich kariérny život. A tie, ktoré sú out, všetci dobre poznáme. Snažme sa im naprieč kreatívnym priemyslom čo najväčším oblúkom vyhnúť.

image

Maruán Hlinka

Marián Hlinka
Client Service Director/Partner
Elite/Monday Lovers

Najčastejšou požiadavkou je remote práca/home office. Či už to niekto považuje za benefit, alebo nie, je to vec, s ktorou sa stretávame takmer stále. Mnoho uchádzačov a hlavne z radov tých mladších chce chodiť do officeu minimálne, čo sa však pri mnohých pozíciách nedá úplne skĺbiť. Už sme mali aj stážistu, ktorý chcel byť HO.:) Napriek tomu v Elite ponúkame veľmi štedrý balík HO. Zo zaujímavých benefitov, ktoré máme, by som asi vypichol starostlivosť o zdravie a žalúdky zamestnancov cez týždenné dávky ovocia a všakovakých jedlých prekvapení. Okrem toho ponúkame dovolenku navyše za lojalitu od 1 po 10 dní, možnosť využiť office priestory aj na súkromné účely (oslavy, stretnutia atď.). Multisportka či chatovačky a párty sú už dnes skôr štandardom agentúr.

image

Karol Hollosy

Karol Hollosy
COO & Business Development Director
GALTON Brands

Otázka benefitov vie byť poriadne kontroverzná. Uvediem príklad: po odznení pandémie sme sa stále nevrátili do kancelárie naplno. Mnoho kolegov považuje prácu z domu za zaujímavý benefit; iným to už prekáža a radšej by uvítali viac osobnej interakcie s kolegami. Čo spravíte? Osobne si myslím, že existuje len jeden benefit, ktorý je zaujímavý pre každého človeka – robiť v práci to, čo vás skutočne baví, a robiť to s ľuďmi, s ktorými vás to stále baví. Kto by to nechcel?

image

Katarína Bartová

Katarína Bartová
Agency Team Leader
applepie

Niektoré benefity sú už normál. Hybridný model fungovania je určite atraktívny, rovnako ako priestor na osobný a profesionálny rast. Veľký význam má aj vzdelávanie a rozvoj – možnosť učiť sa nové veci, rásť v kariére a zlepšovať svoje zručnosti. Pokiaľ ide o benefity, ktoré sú úplne „out“, ťažko povedať – skôr mám pocit, že niektoré patria do kategórie „normál“ a ich skutočnú hodnotu si človek uvedomí až vtedy, keď ich nemá.

image

Jana Tužinská

Jana Tužinská
Managing Director
OMD Slovakia

Zamestnanci v súčastnosti často vyhľadávajú benefity, ktoré im umožňujú flexibilitu v pracovnom živote a work-life balance. Do popredia sa dostávajú benefity súvisiace so zdravým životným štýlom, ale aj vzdelávaním. Okrem iných je u nás obľúbený benefit možnosti práce na diaľku a flexibilný pracovný čas, ktoré prispievajú k spokojnosti a produktivite našich zamestnancov. Na druhej strane pevne stanovený pracovný čas môže byť v súčasnosti považovaný za menej atraktívny.

image

Andrej Kajan, CEO, ui42

Andrej Kajan
CEO
ui42

Dnes už nestačí ponúkať len klasické „kancelárske ovocie“ či stravné lístky. Ľudia oveľa viac ocenia možnosť flexibilného pracovného času, hybridného či plne remote režimu, osobnostný a odborný rast cez školenia, kurzy a mentoring. Veľmi atraktívnym benefitom je aj podpora duševného zdravia, napríklad formou konzultácií alebo firemných well-being programov.

image

Peter Šándor, Managing Director, Hype

Peter Šándor
Managing director
Hype

Môže to znieť ako klišé, ale najväčším benefitom je samotná práca. Kreatívne výzvy, dobrý kolektív a možnosť robiť na projektoch, ktoré dávajú zmysel. Samotné benefity nie sú primárnou motiváciou – skôr slúžia ako validácia, že človek spravil správne rozhodnutie, keď sa pridal do tímu. To, čo zamestnanci reálne ocenia, je férový prístup, dôvera a flexibilita. Naopak, generické „trendy benefity“ bez skutočnej hodnoty dnes už nikoho neohúria.

image

Jakub Gombár
co-CEO
Invelity

Jakub Gombár
co-CEO
Invelity

Na túto otázku som nemal k dispozícii žiadne dáta, takže som spravil prieskum v rámci celého tímu. Vyšlo z neho, že medzi najoceňovanejšie benefity u nás v Invelity patrí 13. plat, podiel na zisku agentúry, Multisport karta, dovolenka navyše za odpracované roky či flexibilný pracovný čas. Naopak, na druhej strane sa ocitli zľavy u našich partnerov, nanuky či office knižnica.

 

image

Marianna Mrnková

Marianna Mrnková
People & Culture Manager
GroupM

Naši zamestnanci veľmi oceňujú benefity v oblasti flexibility (home office, flexibilný pracovný čas), o ktorú nechceme prísť. Pozitívne hodnotia aj rôzny typy plateného voľna, ktoré poskytujeme nad rámec zákona (5 dní sick days, koncoročné agentúrne voľno, deň voľna pri príležitosti Medzinárodného dňa duševného zdravia a iné). Štandardne poskytujeme už zabehnuté benefity v oblasti zdravotnej starostlivosti, Multisportku, jazykovú výučbu na pracovisku. Veľmi populárna je Benefit Plus cafetéria, kde si každý môže vybrať benefity podľa svojich preferencií. Tento rok zavádzame aj niekoľko noviniek – príspevok na dopravu do práce a príspevok na rekreáciu. U nás sú všetky benefity „in“.

image

Juraj Schwarz

Juraj Schwarz
Group Client Director
Zenith

Okrem benefitov je dôležitá firemná kultúra

Podľa výsledkov vnútrofiremných prieskumov vieme, že medzi najžiadanejšie benefity jednoznačne patria home office, flexibilný pracovný čas a nadštandardné ohodnotenie/výkonnostné bonusy. Jednu vec by som však rád vyzdvihol – nejde síce v pravom zmysle slova o benefit, no možno je ešte dôležitejšia. A tou vecou je firemná kultúra. Dobrá atmosféra v agentúre dokáže vyvážiť mnohé nedostatky a z dlhodobého hľadiska prispieva k spokojnosti zamestnancov možno viac než o čosi vyššia výplatná páska na konci roka. A ktoré benefity sú „out“? Ťažko povedať, keďže každý z nás má iné nároky a preferencie. Pre niekoho je dôležitá napríklad kvalitná káva v kávovare, iný si potrpí na ticho pri práci. Preto je dôležité posudzovať potreby zamestnancov individuálne.

image

Viktória Raffajová

Viktória Raffajová
Office/HR manager
Publicis Groupe Slovensko

V Publicise veríme, že najlepší benefit je vytváranie reálnej hodnoty. Pocit bezpečia v práci, sloboda pri prejavovaní seba a svojich názorov, autentická spätosť, dôvera a flexibilita sa ľahko píšu, no ťažšie budujú, najmä v dynamicky rastúcom kolektíve. Dnes na trhu dominuje gen Z, pre ktorú sú kľúčové témy psychickej pohody a work-life balance. Preto majú úspech platené terapie, extra voľno či sea office. Na kávu, ovocie a Multisportku už dávno nikoho nenalákate – to je samozrejmosť. Out sú pre nás povrchné výhody, ktoré sú ťažko uchopiteľné a nedokážeme ich zamestnancovi po nástupe reálne doručiť. Radšej investujeme do rastu a spokojnosti ľudí, ktorí tvoria našu kultúru.

image

Ivana Hornická Pacoňová

Ivana Hornická Pacoňová
Creative Director
Kreatívna Dvojica

Medzi najviac cenené benefity u nás patrí home office, dog office, ale aj Malorka office, keď počas jedného týždňa presťahujeme agentúru do slnečného Španielska. Samozrejmosťou sú aj koncoročné odmeny a tiež finančný príspevok na festivaly, konferencie a iné odborné vzdelávanie. Mladé levice a levy môžu tento príspevok využiť aj na účasť v Young Lions a poskytujeme im tiež extra voľno na vypracovanie zadania.

image

Anna Dzurjaníková

Anna Dzurjaníková
Chief Operating Officer
MullenLowe GGK

Celkovo vidím benefity ako nástroj na udržanie motivovaných a produktívnych ľudí, ale aj na prilákanie nových talentov a ich udržanie. Jeden z najpopulárnejších benefitov, ktorý vzrástol po korone, je home office. U nás veľmi obľúbeným benefitom je vzdelávanie a konferencie, kde si veľmi cením, keď kolegovia prichádzajú s iniciatívou a podnetmi, v čom by sa vzdelávali, a pomáha to ich osobnému rastu, ale i agentúre či klientom. Healthy Mondays sú taká naša pondelková klasika, ovocie pre všetkých v agentúre rozhodne poteší. U nás sme tento rok urobili refresh benefitov, pridali sme dva nové a uvidíme, ako budú fungovať.

image

Rasťo Bahurinský

Rasťo Bahurinský
CEO/Managing Director
THIS IS LOCCO

Mladý dynamický kolektív. Možnosť využívať pracovný notebook a mobilný telefón na súkromné účely a, samozrejme, káva, čaj a voda zdarma. Ale teraz vážne. Benefity je dobré voliť tak, že sa jednoducho opýtate ľudí. A to sme urobili aj u nás. Opýtali sme sa, dostali sme odpoveď a ak je to reálne, snažíme sa očakávania naplniť. Podpora voľnočasových aktivít a vzdelávanie, či už jazykové, alebo iné. Home office je tiež istá forma benefitu, aj keď dnes sa to tak už asi neberie. U nás je to každý piatok a v lete cez prázdniny, ak sa to dá, pridávame aj štvrtok.

image

Peter Beljak

Peter Beljak
CEO
Mediabrands

Najviac oceňovaným benefitom je home office. Zamestnancom poskytuje flexibilitu a umožňuje im efektívnejšie si organizovať pracovný čas. Dodatočné dni dovolenky počas Vianoc zase ponúkajú viac priestoru na oddych a regeneráciu. Veľkej obľube sa, samozrejme, tešia aj odmeny reflektujúce pracovný výkon. Významným faktorom spokojnosti je aj náš pet-friendly office. Športové aktivity vrátane multisport karty podporujú zdravý životný štýl a posilňujú tímovú súdržnosť a samozrejmosťou sú aj naše pravidelné a legendárne teambuildingy. A aby som nezabudol: voľné vstupy na najväčšie slovenské hudobné festivaly vrátane potrebných dní voľna nad rámec dovolenky.

image

Marcel Milo

Marcel Milo
CEO
GROOW

Uplynulý rok nám ukázal, že benefity ako napríklad ovocie na pracovisku či Multisport karty sú vlastne povinnou jazdou firiem a nefungujú ako motivačný prvok. V našom prípade je pre kolegov motivujúce sa napríklad zúčastňovať na súťažiach ako Digital PIEP, alebo iba mať možnosť sa prezentovať svojou prácou pred kolegami.

 

image

Matej Marček

Matej Marček
Digital department director
2CREATE

Nemáme ani kalčeto, ani playstation, ale u nás to nikomu nechýba. Zakladáme si na vzájomnej dôvere a work-life balance. U nás neexistujú žiadne timesheety, dochádzkové systémy, nadrábanie si chýbajúceho času po nociach a po víkendoch. Všetci vedia, čo je ich pracovná náplň a priority a aké sú možnosti variabilných motivujúcich zložiek hodnotenia. Na home office a dovolenky nemáme kvóty, všetko je výsledkom vzájomnej dohody. Preplácanie vzdelávania, silná podpora rozvoja či športovania je samozrejmosť. Vlastný bazén vo firme, grilovačky na záhrade či nezabudnuteľné teambuildingy sú príjemným bonusom pre skvelú partiu ľudí, ktorí sa vedia baviť nielen prácou.

image

Denisa Méry

Denisa Méry
HR Manager
Visibility

Pre našich zamestnancov sú zaujímavé benefity, ktoré podporujú ich osobný a profesionálny rozvoj, najmä rôzne formy vzdelávania a konferencie. Veľký záujem je o lekcie angličtiny, ktoré vnímame ako vzájomnú potrebu. S rastúcim počtom zahraničných klientov je dôležité, aby naši ľudia mali možnosť sa v tomto smere zdokonaľovať. Rovnako si uvedomujeme význam duševného zdravia, preto organizujeme prednášky na túto tému. Vieme, že psychická pohoda je kľúčová nielen pre spokojnosť zamestnancov, ale aj pre ich výkon a celkovú atmosféru v tíme. Benefity, o ktoré naši zamestnanci neprejavujú záujem, postupne vyraďujeme a nahrádzame takými, ktoré lepšie zodpovedajú ich potrebám a očakávaniam.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 19:53