StoryEditor

Peter Rajčák o Young Lions: Uprednostnili sme menej dokonalé prepracovanie, ak bolo odvážne a drzé

06.05.2025, 10:49
  • Predseda poroty súťaže mladých kreatívcov hovorí o talente v reklame aj o tom, čo je najdôležitejšie pre výhru v Young Lions. 
  • Podľa neho za posledné roky vidíme v Young Lions absolútny nárast v kvalite aj kvantite. 
  • Porota hľadala unikátnu ideu a wow efekt. 
  • Rozhovor si môžete už teraz prečítať, pozrieť vo videu alebo vypočuť na podcastových platformách pod značkou OK360°. 

Je mladých v reklame v reklame dosť alebo málo? 

Pred dvomi týždňami by som s odpoveďou váhal, ale po finále Young Lions môžem smelo potvrdiť, že ich je dosť. 

 

Všetky agentúry, či sú to PR, mediálne, digitálne, ale aj marketingové oddelenia značiek riešia, ako mladých prilákať do tejto oblasti a následne ako si ich aj udržať, lebo konkurencia je veľká. Aké sú vaše odporúčania? 

Recept sme videli na Young Lions. Boli tam salvy nefalšovanej radosti, motivácia, benzín, ktorý sa im vlial do žíl. Tieto momenty chce zažiť naozaj každý. 

 

Prečo mladí odchádzajú z agentúr alebo si rovno povedia, že toto nie je ich cesta? 

Rozprestrelo sa pred nimi oveľa viac možností, ako to bolo za naše éry. Máme tu sociálne siete, nové médiá, vyrašilo množstvo startupov. Tieto možnosti im ponúkli, že môžu byť sami sebou, byť autormi projektov, ísť s kožou na trh, nielen žoldnierom v agentúre. 

 

Čiže je tu veľká konkurencia? 

Áno, je to konkurencia agentúr, ale kreatívny človek vie byť úspešný napríklad na vlastnom influencerskom projekte. To tu predtým vôbec nebolo. 

 

V reklame to navyše funguje tak, že väčšina prác ide do koša, tvorcovia často počúvajú, že ich návrhy nie sú dosť dobré, že treba vymyslieť niečo nové, prepracovať to. Čo sa s tým dá robiť? Je to "nie" alebo hádzanie nápadov do koša bežnou súčasťou reklamy? 

Samozrejme, že áno. Je to nevyhnutnosť a každý by sa voči tomu mal obrniť. Jedna z prvých rád, ktorú som dostal v MUW Saatchi & Saatchi od Rasťo Uličného bola: "Keď chcete vidieť okamžité výsledky, choďte vykladať vagóny."  A je to je to pravda. V štandardnom tendri je 4-5 agentúr a každá príde s tromi konceptmi. Koľko z nich ide do koša? Na výpočet nám stačí malá násobilka. Systém našej práce je pozerať sa na veci z rôznych strán, nikdy nemôžeme prísť s jedným riešením.

 

Človek ale potrebuje pochvalu a zažiť si úspech. A práve preto si kreatívna brandža vytvorila súťaže....

Presne tak, aby sme neboli až takí deprimovaní, tak sa párkrát do roka potľapkáme po pleci a povieme si, čo sme super urobili. A potom sa ide opäť do práce....

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-25 10:38:44 - Feat.: - Title: Ako zachrániť e-commercové prepady? Zabudnite na covidové roky, presuňte focus na kreatívu a buďte flexibilní 02 - Modified: 2025-11-18 11:54:57 - Feat.: - Title: Jozef Lipa: Je to strašidelné, ale zároveň sa teším, čo nám ešte AI do reklamnej produkcie prinesie 03 - Modified: 2025-11-17 08:00:00 - Feat.: - Title: Tomáš Tiefenbach: DOOH sa stáva plnohodnotnou súčasťou omnichannel mixu 04 - Modified: 2025-11-11 18:38:36 - Feat.: - Title: Vymení Ján Tribula Tatry za Vatikán? Reportér nám prezradil jeden svoj veľký, ale náročný sen 05 - Modified: 2025-11-07 09:28:43 - Feat.: - Title: Jakub Straka: Končím v LePub Amsterdam. To tempo bolo šialené, ale nič neľutujem. Mám za sebou brutálnu skúsenosť
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. november 2025 12:52