Iniciatíva Absolventi šikany, ktorá je súčasťou aktivít skupiny Deutsche Telekom, sa zameriava na boj proti kyberšikane.
StoryEditor

Telekom spúšťa novú iniciatívu proti kyberšikane. Tému otvára skladbou Nahý od Richarda Müllera

06.05.2025, 16:55
Autor:
lezlez

Jeden z troch stredoškolákov už zažil kyberšikanu. Ďalších 18-tisíc sa stalo obeťou sextingu. 

Tieto a ďalšie prekvapivé štatistiky vyplývajú zo štúdie, z ktorej Telekom vychádzal pri svojej novej iniciatíve „Absolventi šikany“. Spúšťa ju klipom s prerobenou piesňou od Richarda Müllera.

Každý tretí stredoškolák či stredoškoláčka na Slovensku už zažil kyberšikanu. Najčastejšie ide o očierňovanie, hádky v online prostredí, ale aj o zdieľanie intímneho obsahu bez súhlasu – tzv. sexting, ktorý zasiahne každého desiateho mladého človeka.

Každý desiaty študent zažije kyberšikanu aj pre uniknuté intímne fotografie. V absolútnych číslach to môže byť až 14 000 študentov v priebehu školského roka, ktorým unikne intímny obsah na verejnosť. Obete však zostávajú často nepovšimnuté – aj preto, že až tretina z nich sa so svojou skúsenosťou nikdy nikomu nezdôverí.

Tieto a ďalšie zistenia vyplývajú z najnovšieho reprezentatívneho prieskumu Inštitútu pre verejné otázky realizovaného vo februári 2025 v spolupráci so Slovak Telekom a Accenture. Pomôcť má nová iniciatíva Absolventi šikany, ktorá je súčasťou aktivít skupiny Deutsche Telekom zameraných na boj proti kyberšikane.

 „Ako jeden z digitálnych telco lídrov Európy chceme byť katalyzátorom pozitívnych zmien, spolu s našimi partnermi bojovať proti všetkým formám online nenávisti, obťažovania a šikany a vytvárať digitálny svet, v ktorom sa môže každý cítiť dobre,“ uviedla Melinda Szabó, generálna riaditeľka Slovak Telekom a T-Mobile Česká republika.

Iniciatívu operátor spúšťa imidžovým online videom zo stredoškolského prostredia. V ňom sa stretávame so štyrmi mladými ľuďmi, ktorých intímne fotografie unikli na verejnosť a teraz čelia posmeškom spolužiakov. V novom, mrazivom aranžmáne pritom spievajú text legendárnej piesne od Richarda Müllera.

„Keď v roku 2001 Richard Müller nahral skladbu Nahý II, nikto vtedy netušil, že jej text bude dokonale vystihovať online fenomén 21. storočia, ako aj pocity mnohých mladých ľudí čeliacich kyberšikane,“ hovorí o výbere kampaňovej piesne Jaroslav Vígh, kreatívny riaditeľ agentúry MUW Saatchi & Saatchi, ktorá stojí za nápadom.

O produkciu spotu sa postaral RE:SET PRODUCTION. Na režisérsku stoličku si sadol mladý a talentovaný filmár Jiří Horenský, ktorému za kamerou asistoval Marián Ontko. Nepôjde však o tradičnú reklamnú kampaň len s imidžovým videom a vizuálom. V epicentre iniciatívy bude web www.absoventisikany.sk, ktorý sa zameriava nielen na obete, ale aj ich rodičov, pedagógov či ich blízkych priateľov. 

Vizitka kampane:

Slovak Telekom: Petra Novotná, Michal Mrnčo, Ondrej Mikuš, Ivana Lužinová Váleková, Miroslava Remenárová, Tatiana Švrčková, Alexander Sejna

Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Creative Director: Jaroslav Vígh

Associate Creative Director: Adam Baška

Copywriter: Sabina Lukáčová, Michaela Markusková

Art Director: Terézia Ščasnovičová, Veronika Holaňová, Tomáš Bánik

Unit Director: Tatiana Bača

Account Manager: Marián Zverbík

Strategy Director: Kamil Charvát

Strategy Planner: Lenka Dzurendová

Fotograf: Martin Palkovič

Produkcia: RE:SET PRODUCTION | Martin Repka, Janka Repková, Adriana Ingeli

Réžia: Jiří Horenský

Kamera: Marián Ontko

Strih: Vojtech Cvrkal

Grading: Lucia Kovalová

Set design: Také Scény | Brigita Teplánová a Dorota Volfová

Sound Design: Starmount films

Original music: Richard Müller – Nahý II. (text piesne: Ivan Tásler, Richard Müller)

Music arrangement: FATMUSIC | Viktor Hazard, Juraj Marikovič

Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia

 

01 - Modified: 2025-02-01 17:08:53 - Feat.: - Title: Telekom v novej kampani na Supersieť vzdáva rešpekt slovenskému vynálezcovi 02 - Modified: 2024-11-15 19:57:18 - Feat.: - Title: Vianočnou reklamou Telekomu sme dokázali, že vieme byť svetoví 03 - Modified: 2024-09-04 12:46:46 - Feat.: - Title: ZSSK spúšťa novú náborovú kampaň „Držíme Slovensko v pohybe“ 04 - Modified: 2024-08-16 08:17:01 - Feat.: - Title: „Zvaľte to na nás,“ odkazuje Telekom v novej kampani 05 - Modified: 2024-05-27 09:21:38 - Feat.: - Title: Stredoslovenská energetika mení svoju kreatívu. Kto je EnergiQa?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2025 16:56