„Už 20 rokov odhaľujeme korupciu, zneužívanie moci a iné neprávosti. Pomáhame pochopiť dianie vo svete aj na Slovensku, aby ste mohli robiť dobré rozhodnutia a žiť lepšie,“ hovorí šéfredaktor Aktualít Peter Bárdy v kampani, ktorú pripravila agentúra Róberta Slováka a jeho priateľov. Okrem neho sa v kampani objavuje aj Stanislava Harkotová, ktorá prináša odvážne reportáže z Ukrajiny, Ján Petrovič venujúci sa slovenskému podsvetiu či Braňo Dobšinský, známy najmä z podcastov Aktualít.
Kampaň tvorí séria televíznych a online spotov, v ktorých novinári predstavujú svoju prácu, rádiospoty, ale aj séria citylightov. Okrem vyššie uvedených prehovárajú k ľuďom aj Laura Kellö Kalinská či Michaela Paulovič.
„V dobe, keď čelíme hybridnej vojne a ľudia – špeciálne na Slovensku – podliehajú rôznym hoaxom, je dôležité podporovať nezávislé médiá,“ hovorí kreatívny riaditeľ kampane Róbert Slovák. „Na rozdiel od konšpiračných médií a anonymných trollov novinári nasadzujú svoje mená a tváre preto, aby sme my ostatní mali dostatočne overené informácie, aby niekto za nás kontroloval počínanie politikov a strážil náš spoločný majetok,“ dodáva.
Kampaň vznikla v internej produkcii Ringier Slovakia a okrem pripomienky výročia portálu Aktuality.sk prináša aj zvýhodnené predplatné či mesiac zdarma.
Peter Bardy, šéfredaktor Aktuality.sk:
Stanislava Harkotová, reportérka:
Ján Petrovič, šéf investigatívneho tímu: