V týchto dňoch spúšťa Trišesťpäťka BTL kampaň s názvom „Dnešní ľudia“, ktorej cieľom je, opierajúc sa o predsudky o dnešnej dobe, poukázať na to, že žijeme historicky najlepšie časy. Banka v nej vychádza z výrokov, ktoré generáciami zľudoveli, pričom na základe dát, odborníkov, ako aj umelej inteligencie ukazuje, že ide o predsudky alebo o spomienkový optimizmus. Cieľ kampane je dať ľuďom perspektívnejšiu optiku vnímania dnešku.
Trišesťpäťka sa dlhodobo v rámci svojich názorových brand kampaní zameriava na potláčanie predsudkov a stereotypov. Tentokrát si pritom do hľadáčika zobrala výroky, ktoré sa tradujú naprieč generáciami a týkajú sa dnešnej doby a dnešných ľudí. Podľa prieskumu* 365.bank totiž viac ako 2/3 populácie sú presvedčené, že „dnešná doba je ťažká“, alebo že „dobre už bolo“. Až 74 percent si zas myslí, že „dnešným mladým ľuďom sa nechce robiť.“ Realita je však taká, že dnes žijeme tie najlepšie časy.„V dnešnej dobe sme stále konfrontovaní s naratívmi poukazujúcimi na zlé časy. Mnohé z nich sa pritom pravidelne objavujú v každej dobe a prežívajú generácie. Našim cieľom je takto netypicky a s istou mierou humoru poukázať na to, že v mnohých prípadoch ide o stereotypy a prežitky, či klam spomienkového optimizmu. Tie sú však pritom argumentačne a racionálne ľahko vyvrátiteľné. Do kampane sme preto oslovili viacero odborníkov a na pomoc s argumentáciou sme si prizvali aj predsudkami nezaťaženú umelú inteligenciu. Našim cieľom, ako banky pre dnešných ľudí, je motivovať ľudí vnímať svet okolo nás v pozitívnejšom svetle,“ vysvetľuje Tereza Molnár, Brand, Communication & CX director v 365.bank.
Kampaň Trišesťpäťky odštartovala online videom, ktoré rozoberá nosný leitmotív historických stereotypov a odkazuje na webovú stránku www.dnesniludia.sk, kde možno tieto stereotypy konfrontovať s AI konzultantom. Ten sa na svet pozerá objektívne, cez fakty a bez emócií a nálad. Spusteniu kampane predchádzala aj teasingová fáza, kedy sa influenceri posťažovali na dnešnú dobu, pričom nasledovalo odhalenie s nosným messageom, že „dnešok je ok“.
V rámci aktivít pritom 365.bank pripravuje aj diskusiu s názvom Je dnešok šok alebo ok? s podtitulom Realita dnešnej doby vs. mýty tradované generáciami. Event je určený pre širokú verejnosť a uskutoční sa 27. mája pod taktovkou Zuzany Kovačič Hanzelovej. Známa novinárka bude spolu s hosťami rozobrať dnešnú dobu, stereotypy a pohľad na život socioekonomickou a ekonomickou optikou, ale aj pohľadom stretu generácií. Pozvanie prijali osobnosti, ako sú sociológ Michal Vašečka, bývalý minister financií Ivan Mikloš, herečka Zuzana Vačková, influencer a podcaster Denis Kováč (Mozgová atletika) a herečka Karin Qayamová.
Kampaň bude nasadená aj v PR komunikácii, na sociálnych sieťach a v digitále. Pokračovať bude viacerými aktivitami a diskusiou na letnom festivale Atmosféra. Jej súčasťou bude aj výzva pre študentov kreatívnych odborov na vytvorenie vizuálu kalendára s pozitívnymi odkazmi na 365 dní v roku. Kreatívny koncept a produkciu zastrešila agentúra Wiktor Leo Burnett.
*Prieskum pre 365.bank realizovala v 3.9.-9.9.2024 agentúra 2muse na reprezentatívnej vzorke 1015 respondentov.