„AI už dávno zobrala robotu ľuďom. Z marketingu zmizlo asi 20 percent jobov, aj keď to u nás ešte nevidíme," hovorí CEO c Founder Allfred Marek Mrázik. Spolu s kolegami z Devín bandu a Triadu sa zúčastnil GYDA summitu v Londýne, ktorý pravidelne združuje lídrov digitálnych a marketingových agentúr. Tí spoločne riešia, ako posunúť svoj biznis na vyššiu úroveň.
GYDA je relatívne malá akcia, ktorá nie je o trendoch, ale viac o procesoch a praktickom fungovaní agentúr. Na summite sa stretávajú zväčša majitelia alebo lídri agentúr a vládne na ich otvorená atmosféra. „Tento rok bol do veľkej miery AI, ktorá dominovala. Pred dvomi rokmi bola téma ESG a agentúry riešili, ako byť certifikované či udržateľné. Teraz to nie je téma, je to až bullshit. Vyčistila sa hmla a rieši sa profitabilita a efektivita."
Väčšina zástupcov agentúr podľa Mrázika priznáva, že ľudia sa boja, že stratia prácu a agentúry, že stratia svoj biznis. „Najväčšou bariérou AI sú ľudia. Nemajú čas a kapacity testovať si inovácie." Ďalším problémom je, že agentúry nemajú plán, ako implementovať AI do svojich procesov a stratégií.
V podcaste OK360°sa dozviete:
- Prečo prestala byť ESG témou agentúr?
- Aké problémy riešia svetové a slovenské agentúry?
- Prečo AI zvýhodňuje malých Dávidov voči veľkým Goliášom?