Jednoduchosť, zrozumiteľnosť a bezstarostnosť. To sú vlastnosti, ktoré klienti najviac oceňujú na Finaxe, prvom slovenskom robo-poradcovi, ponúkajúcom online investovanie do fondov ETF. Všetky tri tieto hodnoty preto vytvárajú základ nového brandpositioningu. Nová značka vsadila na konzistentné pokračovanie kreslenej formy vizuálnej identity, no prináša jej vynovenú verziu.
„Napriek tomu, že kreslené popartové postavy nám veľmi dobre fungovali, je čas ich nahradiť. Finax sa mení, rastie. A táto zmena prináša so sebou aj potrebu novej vizuálnej identity a repozicioningu značky. Kreslené prevedenie zachovávame, pretože nás odlišuje od iných značiek v našej kategórii. Potrebovali sme však nájsť vlastný dištinktívny štýl na podporu okamžitej rozpoznateľnosti značky. Komiksových hrdinov striedajú maskoty Finaxíkovia. Sú personifikáciou peňazí, ktoré vo Finaxe pracujú pre klienta,“ vysvetľuje Juraj Šnirc, Head of Marketing vo Finaxe.Finax je relax
Minca-Finaxík sa na vizuáloch množí tak, ako sa množia financie, pokiaľ ich klienti pravidelne a dlhodobo investujú. Na tomto leitmotíve možno jednoducho odčítať paralelu so svetom financií a zároveň je vyjadrením aj ďalšieho dôležitého posolstva. A síce, že zatiaľ, čo vďaka investovaniu peniaze zarábajú, klienti môžu relaxovať.
V tom tkvie podstata a zmysel novodobých nástrojov a foriem pasívneho investovania prostredníctvom ETF fondov. Ich výhodou, oproti aktívne spravovaným podielovým fondom, je totiž vyššie potenciálne zhodnotenie, nižšie poplatky a daňové úľavy. Všetky tieto benefity klienti požívajú bez potreby akejkoľvek aktivity alebo zásahov do portfólia.
Nové vizuálne prevedenie pochádza z dielne štúdia Andrej & Andrej, ktoré sa okrem iného podieľalo na vizuálnej identite mesta Nitra, za čo získalo jednu zo svojich Národných cien za dizajn. Výsledný návrh je výsledkom spolupráce s úspešným grafikom Martinom Grochom, ktorý má vo svojom portfóliu práce pre svetové značky ako Bloomberg alebo Camper. Súčasťou balíka novej identity je aj vlastná sada emodži obrázkov a vlastný font písma Finax Sans.Novej značke vdýchla život agentúra Istropolitana Ogilvy, ktorá maskotov uviedla v animovanom spote sprevádzanom chytľavým songom. Súčasťou kreatívnej stratégie je claim Invest& Relax, ktorý bude Finax používať v jednotnej podobe v angličtine naprieč všetkými trhmi, na ktorých pôsobí.
Nová cieľová skupina
Finax pritom prechádza nielen vizuálnymi, ale aj strategickými zmenami. Nová vizualita totiž reflektuje nové biznisové ciele spoločnosti. Jej ambíciou je rozšíriť súčasnú cieľovú skupinu a podľa doterajšieho vzoru vstupovať na ďalšie európske trhy.
Z pôvodne malého finančného startupu sa v krátkom čase siedmych rokov stala medzinárodná spoločnosť, ktorá spravuje klientske aktíva vo výške viac ako jednej miliardy eur a ako značka aktívne pôsobí v šiestich európskych krajinách. Doterajšou komunikáciou pritom spoločnosť úspešne zacielila a oslovila segmenty so záujmom o investovanie.Po novom chce posilniť svoju pozíciu u klientov, ktorí si síce uvedomujú potrebu investovať, ale nie sú ochotní venovať mu príliš veľa zo svojho voľného času. Aktívne investovanie je pre laikov často stresujúce a zložité. Cieľom Finaxu je ľuďom ukázať, že existuje riešenie, ktoré je jednoduché a zrozumiteľné a ktoré ich zbaví starostí o svoju finančnú budúcnosť.