Fun rádio oslávilo 35 rokov od svojho prvého vysielania. Leškova ulica v Bratislave sa 10. júna uzatvorila, aby mohla privítať čo najviac verných poslucháčov na narodeninovom živom vysielaní. Oslava 35-ky pod holým nebom bola vyvrcholením komunikačnej kampane, ktorú odštartovalo tajomné číslo 35.
Tajomná 35-ka ako silný štart kampane
Od 29. mája sa začali v slovenských uliciach, kinách a online priestore objavovať tajomné vizuály a videá zobrazujúce číslo 35, message „Každý má 35“ a dátum 10. jún. Videá hovorili o tajomnom signále, ktorý sa na Slovensku šíri od 90 rokov a ovplyvnil životy mnohých – od batoliat až po seniorov.
„Zámerom teasingu bolo vyvolať zvedavosť a organickú diskusiu, kto za tým celým stojí. Komunikačný koncept postavený na záhade umožnil ľuďom interaktívne sa zapojiť. Vznikli desiatky konšpirácií: nový projekt Kazmu, televízna relácia, či komunikácia jedného z lídrov bankového segmentu. Samozrejme sa objavili aj správne tipy. Trpezlivo sme čakali, kedy sa k 35tke prihlásime,“ hovorí marketingová riaditeľka Fun rádia, Lenka Brezovská.
Veľké odhalenie prišlo 5. júna, keď sa k číslu 35 prihlásili moderátori Fun rádia videom na štýl true-crime a vysvetlili, čo sa za ním skrýva. Message teasingu Každý má 35 znamenal nielen oslavu 35tky Fun rádia, ale aj narodeniny každého poslucháča bez ohľadu na to, koľko má reálne rokov – pretože je Fun rádio. Celé Slovensko tak mohlo spoločne oslavovať narodeniny najzábavnejšej rozhlasovej stanice. Kampaň následne prešla do fázy pozývania na narodeninové živé vysielanie priamo z ulice Leškova.
Leškova sa premenila na veľké rozhlasové štúdio a vysielalo sa aj z balóna
V utorok 10. júna sa Leškova ulica uzatvorila pre motorové vozidlá, aby sa premenila na veľké open-air vysielacie štúdio. Program odštartovala Ranná šou s Juniorom a Marcelom, počas ktorej sa po prvýkrát v histórii vysielalo z teplovzdušného. Mikrofónu sa vo výške 300 metrov chytil Peter,,Expl0‘‘ Altof a spájal sa so štúdiom a kolegami na Leškovej.
Program pokračoval reláciami s moderátorkami Verou Wisterovou, Andreou Imrichovou a Adelou Vinczeovou s hosťami z radov hudobníkov ako Zuzana Smatanová, Katka Knechtová či Mark Dann aj bývalých kolegov ako Matúš Krnčok, Martin Nikodým a Didiana.
Maca Zábranská a Tibor Ferenčík zabávali poslucháčov Fun rádia priamo na mieste a podvečer na návštevníkov čakali vystúpenia kapiel Para a Hex.
„Podarila sa nám úžasná vec. Ulica, ktorá jednoznačne patrí k Fun rádiu, sa premenila na jeden deň na párty ulicu. Živé vysielanie na Leškovej a k tomu parádne koncerty. V neposlednom rade sa radi pochválime aj prvým vysielaním rádia z teplovzdušného balóna. To boli narodeniny Funka ako sa patrí,“ konštatuje programový riaditeľ Fun rádia, Marek Mikúšek.
Narodeninová oslava pokračuje po celý jún, pripravená je súťaž o vstupenky na prvé verejne nahrávanie obľúbenej relácie a súčasne podcastu Adela a Sajfa, ktoré sa udeje v kine, špeciálky hudobných relácií a narodeninové formáty na sociálnych sieťach.
Kampaň s prvkami mystery aj brand experience
Za kreatívnym konceptom kampane stojí PR agentúra DIVINO, ktorá s Fun rádiom spolupracovala aj na minuloročnej PR kampani Moderátor v zácviku. Tentoraz sme vsadili na tajomný storytelling a stále stúpajúcu popularitu true-crime formátu.
„Pri narodeninách Fun rádia sme zámerne nepoužili nostalgický balast a vsadili na čistý no-logo teaser. Stovky vizuálov s jediným insightom – číslo 35 – vytvorili prázdne plátno, na ktorom si publikum samé napísalo príbeh. Už po pár hodinách sociálne siete zaplnili komentáre typu „je za tým Fun rádio“. Tento ego-trigger nám priniesol násobne vyššie organické zapojenie, než dosahujeme pri štandardných brandových flightoch,“ hovorí creative director agentúry Marek Menke.