Pred pár týždňami značka spustila novú iniciatívu Absolventi šikany, ktorá je súčasťou aktivít skupiny Deutsche Telekom zameraných na boj proti kyberšikane. Kampaň otvorila hero spotom s prerobenou piesňou Richarda Müllera – Nahý II.
Súčasťou iniciatívy bol aj reprezentatívny prieskum Inštitútu pre verejné otázky, ktorý vznikol v spolupráci so Slovak Telekomom a Accenture. Vyplynuli z neho hrozivé dáta, medzi nimi aj to, že až 14 000 študentom počas školského roka unikne intímny obsah na verejnosť.
Operátor tak v spolupráci s reklamnou agentúrou MUW Saatchi & Saatchi vytvoril najväčšie tablo na Slovensku. Tvorí ho až 14 000 rozpixelovaných intímnych fotografií vytvorených umelou inteligenciou. Každá pritom reprezentuje jednu obeť kyberšikany.
„Aby si mladí ľudia dokázali predstaviť to obrovské množstvo obsahu, ktoré ročne unikne na verejnosť, rozhodli sme sa ho ukázať na novom, a pritom pre nich veľmi typickom médiu – stredoškolskom table,“ približuje vznik nápadu kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi
Jaroslav Vígh a dodáva: „Vidieť pohromade všetky tie leaknuté fotografie je veľmi ťaživý, ale aj poučný zážitok. Ak našou aktivitou aspoň pár ľuďom pomôžeme, naša kampaň bude úspešná.“
Silu tejto hrozivej štatistiky podporuje aj skutočný príbeh influencerky Dominiky Bánszkej, ktorá sa ho rozhodla po prvýkrát verejne zdieľať práve v tejto kampani. Mladým ľuďom posiela silný odkaz: „Ak niekomu dôverujete a on vašu dôveru sklame, nie je to vaša chyba.“ „Povzbudiť mladých ľudí, ktorí si niečím podobným prechádzajú, môže byť zo strany značky náročné. Preto sme Dominike vďační, že nabrala odvahu sa do toho s nami pustiť a pomohla nám vyslať k mladým message, ktorý je autentický, uveriteľný a citlivý zároveň,“ hovorí o kampani Ondro Mikuš, senior špecialista online marketingu zo Slovak Telekomu. Kampaň je nielen povzbudením pre obete, ale aj varovaním pre tých, ktorí tento obsah šíria, aby si uvedomili dôsledky a rešpektovali súkromie druhých. Objaví sa na sociálnych sieťach influencerky aj značky a čoskoro aj v outdoore. Informácie o iniciatíve, ako aj pomoc a praktické rady sú dostupné na strínke www.absolventisikany.sk
Vizitka kampane:
Slovak Telekom: Petra Novotná, Michal Mrnčo, Ondrej Mikuš, Ivana Lužinová Váleková,
Miroslava Remenárová, Tatiana Švrčková, Alexander Sejna
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative Director: Jaroslav Vígh
Associate Creative Director: Adam Baška
Copywriter: Sabina Lukáčová, Michaela Markusková, Martin Hluchý
Art Director: Terézia Ščasnovičová, Tomáš Bánik, Matúš Lukáč, Veronika Holaňová, Monika
Rybárová, Artem Chibirev, Viktor Králik
Unit Director: Tatiana Bača
Account Manager: Marián Zverbík
Strategy Director: Kamil Charvát
Strategy Planner: Lenka Dzurendová
Interná produkcia: Marián Zverbík, Lukáš Krist, Martin Palkovič, Michal Roďom, Martin Hluchý
Fotograf: Martin Palkovič
Zvuk: Vladimír „Bajko“ Bajnóci
Tlač: Bittner Print
Školská koordinátorka: Anna Lattová