StoryEditor

Cannes Predictions 3: Tipujeme práce, ktoré môžu zmeniť hru. Bude to reklama Cheetos alebo Uber Eats?

16.06.2025, 09:31

Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions.

A to si nemôžeme nechať ujsť. S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 37. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber.

Súťažné práce vyberali v Wiktor Leo Burnett. Všetko ide o reklamy, ktoré v uplynulých mesiacoch výrazne zarezonovali a majú šancu uspieť aj na festivale krativity v Cannes. To, či sa im to naozaj podarilo, sa dozvieme od 16. do 20. júna. My sa bude v najbližších dňoch spolu zabaváť na Cannes Predictions.

Otázka znie:
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?

Dnes sme proti sebe postavili Cheetos – The other hand font (Agency: Goodby Silverstein & Partners) vs. Uber Eats – Football is for Food (Agency: Special U.S.)

Cheetos – The other hand font

Kampaň predstavuje písmo vytvorené nedominantnou rukou, aby si ľudia nemuseli zašpiniť „Cheetle“ prsty. Font vznikol ako súčasť kampane o jedení Cheetos iba jednou rukou. Je dostupný na stiahnutie a použitie pri písaní či zdieľaní na sociálnych sieťach. Cieľom je podporiť hravosť, zapojenie fanúšikov a značkový obsah.

Cheetos – The other hand font

Uber Eats – Football is for Food

Kampaň prepája americký futbal s jedlom prostredníctvom humorných videí, kde Matthew McConaughey a ďalšie celebrity tvrdia, že futbal vznikol na podporu donášky jedla. Využíva známe futbalové pojmy a momenty ako dôkaz „sprisahania“. Súčasťou sú aj špeciálne zľavy na jedlo počas zápasov. Cieľom je zvýšiť objednávky a angažovanosť počas NFL sezóny.

Uber Eats - Football is for Food

image

Ivana Vitekova

Ivana Vitekova
Senior Copywriter
Wiktor Leo Burnett

Kto ma pozná vie, že som veľký milovník slovných hračiek. A tých nám Uber Eats v kampani naservíroval požehnane. Rovnako ako celebritného obsadenia (však prečo nie, keďže everybody loves Bacon). Celé to bola úsmevná a určite aj pekne drahá jednohubka.

Cheetos naopak vytiahol silný produktový insight, ktorý s veľkou eleganciou preklopil rovno do dizajnu. Čistá, pekná idea, doplnená exekúciou, ktorá si uťahuje z epického kejskového štýlu. Celé urobené doslova jednou rukou.

Stále však platí, že slovné hračky sú samy o sebe vždy len slabá porcia, takže jednoznačne viac žeriem font od Cheetos. Mňam!

image

Renáta Môciková

Renáta Môciková
Redaktorka
Stratégie

Uber: Matthewa McConaugheyho v úlohe hlavného konšpirátora, ktorý spustil plán, plne sa integrovať do každej sféry futbalovej kultúry, je super nápad. Veď čo ak je futbal naozaj len sprisahanie, aby sa fanúšikom predalo čo najviac jedla? Zaujímavé slovné hračky, ale za mňa to dnes nie je víťaz.

Cheetos: Spoločnosť Cheetos predstavila The Other Hand Font. Krása tejto kampane spočíva v tom, že odráža skutočnú pravdu. A síce, že väčšina ľudí konzumuje Cheetos dominantnou rukou a ostatné veci rieši použitím druhej ruky. Písmo The Other Hand je krásny a vtipný spôsob, ako ukázať svoju lásku k tomuto občerstveniu. The Other Hand nie je len font, je to dizajn v najčistejšej podobe, ako tvrdí kampaň. Súhlasím a jednoznačne hlasujem za Cheetos a možno si tento nový font aj stiahnem😊

Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Cheetos

Stratégie: hlasujú za Cheetos

01 - Modified: 2025-06-17 06:47:04 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl? 02 - Modified: 2025-06-17 06:45:38 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC? 03 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf 04 - Modified: 2025-06-14 11:54:30 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2025: Na festival prišlo takmer 27-tisíc prihlášok 05 - Modified: 2025-06-13 10:45:24 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: Zo Slovenska ide na festival 16 prihlášok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. júl 2025 23:20