A to si nemôžeme nechať ujsť. S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 37. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber.
Súťažné práce vyberali v Wiktor Leo Burnett. Všetko ide o reklamy, ktoré v uplynulých mesiacoch výrazne zarezonovali a majú šancu uspieť aj na festivale krativity v Cannes. To, či sa im to naozaj podarilo, sa dozvieme od 16. do 20. júna. My sa bude v najbližších dňoch spolu zabaváť na Cannes Predictions.
Otázka znie:
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?
Dnes sme proti sebe postavili Cheetos – The other hand font (Agency: Goodby Silverstein & Partners) vs. Uber Eats – Football is for Food (Agency: Special U.S.)
Cheetos – The other hand font
Kampaň predstavuje písmo vytvorené nedominantnou rukou, aby si ľudia nemuseli zašpiniť „Cheetle“ prsty. Font vznikol ako súčasť kampane o jedení Cheetos iba jednou rukou. Je dostupný na stiahnutie a použitie pri písaní či zdieľaní na sociálnych sieťach. Cieľom je podporiť hravosť, zapojenie fanúšikov a značkový obsah.
Uber Eats – Football is for Food
Kampaň prepája americký futbal s jedlom prostredníctvom humorných videí, kde Matthew McConaughey a ďalšie celebrity tvrdia, že futbal vznikol na podporu donášky jedla. Využíva známe futbalové pojmy a momenty ako dôkaz „sprisahania“. Súčasťou sú aj špeciálne zľavy na jedlo počas zápasov. Cieľom je zvýšiť objednávky a angažovanosť počas NFL sezóny.
Ivana VitekovaSenior Copywriter
Wiktor Leo Burnett
Kto ma pozná vie, že som veľký milovník slovných hračiek. A tých nám Uber Eats v kampani naservíroval požehnane. Rovnako ako celebritného obsadenia (však prečo nie, keďže everybody loves Bacon). Celé to bola úsmevná a určite aj pekne drahá jednohubka.
Cheetos naopak vytiahol silný produktový insight, ktorý s veľkou eleganciou preklopil rovno do dizajnu. Čistá, pekná idea, doplnená exekúciou, ktorá si uťahuje z epického kejskového štýlu. Celé urobené doslova jednou rukou.
Stále však platí, že slovné hračky sú samy o sebe vždy len slabá porcia, takže jednoznačne viac žeriem font od Cheetos. Mňam!
Renáta MôcikováRedaktorka
Stratégie
Uber: Matthewa McConaugheyho v úlohe hlavného konšpirátora, ktorý spustil plán, plne sa integrovať do každej sféry futbalovej kultúry, je super nápad. Veď čo ak je futbal naozaj len sprisahanie, aby sa fanúšikom predalo čo najviac jedla? Zaujímavé slovné hračky, ale za mňa to dnes nie je víťaz.
Cheetos: Spoločnosť Cheetos predstavila The Other Hand Font. Krása tejto kampane spočíva v tom, že odráža skutočnú pravdu. A síce, že väčšina ľudí konzumuje Cheetos dominantnou rukou a ostatné veci rieši použitím druhej ruky. Písmo The Other Hand je krásny a vtipný spôsob, ako ukázať svoju lásku k tomuto občerstveniu. The Other Hand nie je len font, je to dizajn v najčistejšej podobe, ako tvrdí kampaň. Súhlasím a jednoznačne hlasujem za Cheetos a možno si tento nový font aj stiahnem😊
Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Cheetos
Stratégie: hlasujú za Cheetos