Tipujeme práce, ktoré v sebe nesú humor, technológie a silné témy. Práce, ktoré majú moc pohnúť ľuďmi, zmeniť biznis alebo jednoducho ukázať, že kreativita stále znamená niečo viac. Sledujte náš battle a tipnite si s nami, ako sa bude vybraným výnimočným kampaniam dariť.
Otázka:
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?
AXA – Three words that can change everything (Agency: Publicis Conseil) alebo Bodyform - Never just a period (Agency: AMV BBDO)
AXA – Three words that can change everything
Kampaň Three Words That Can Change Everything pre poisťovňu AXA od agentúry Publicis Conseil využíva technológiu What3words na presné určenie polohy v núdzových situáciách. Každému miestu na svete je pridelená unikátna trojica slov, čo umožňuje rýchle a jednoznačné zdieľanie lokality so záchrannými zložkami. V kampani AXA ukazuje, ako môžu tieto tri slová rozhodovať o živote a smrti, najmä v prípadoch dopravných nehôd či úrazov mimo bežne dostupných ciest.
Bodyform – Never just a period
Kampaň Never Just a Period pre značku Bodyform (Libresse) od agentúry AMV BBDO búra tabu spojené s menštruáciou a poukazuje na to, že nejde len o „obyčajné dni“. Emotívne zobrazuje fyzické aj psychické dopady, ktoré menštruácia a gynekologické ochorenia môžu mať na život žien. Prostredníctvom reálnych príbehov a silnej vizuálnej metafory kampane apeluje na empatiu a pochopenie. Projekt nadväzuje na dlhodobú snahu značky otvárať spoločenské témy a podporovať otvorenú diskusiu o ženských skúsenostiach.
Andrea VozárováHead Account Manager
Wiktor Leo Burnett
2 práce, ktoré riešia dnes už bohužiaľ tradičné problémy žien. Začnem tou, o ktorej som presvedčená, že v Cannes síce uspeje, ale niečo na ten štýl už tu bolo v kampani Viva La Vulva. Tá v Cannes pobrala neuveriteľný počet levov a výbornú exekúciu má aj kampaň Never just a period pre Bodyform. V tomto prípade skôr krátky film od režisérky Netflixového hitu Eric. Na školách sa síce učíme o tom, v ktorom roku sa odohrala bitka pri Moháči, ale pripravenosť žien na menštruáciu je stále žalostná. Pritom to nikdy nie je "just a period". Film výborný, ironický a určite poberie levov v Crafte a Filme.
Viac ma ale zaujala iniciatíva od francúzskej poisťovne Axa – Three words that can change everything. Tá sa rozhodla obetiam domáceho násilia pomôcť obyčajnými tromi slovami. Do zmluvných podmienok poistenia domácnosti, v ktorých sa okrem iného uvádza, že poisťovna poskytne núdzové presťahovanie v prípadoch, kedy sa domácnosť stane neobývateľnou napríklad z dôvodu požiaru, pridala aj garanciu presťahovania v prípade, ak je domácnosť neobývateľná kvôli domácemu násiliu. Okrem toho poskytnú jeho obetiam aj právny servis zdarma. Dokonalé riešenie, urobiť z dokumentu, ktorý nikto nikdy celý neprečítal niečo, čo zachraňuje ľudské životy.
Marina NevolnáRedaktorka
Stratégie
Ženy ako obete domáceho násilia často nie sú vnímane ako obete. Naopak, sú považované za slabé a hlúpe. To je silný insight, na ktorom stavia aj iniciatíva od AXA. Na bariéry žien reaguje poistným produktom. Tlieskam tomu, že niečo také vzniklo, no spracovanie spotu si už u mňa standing ovation nezaslúži. V podobnom mood-e existuje ďalšia tisícka reklám na ďalšie tisíce problémov sveta.
Oproti tomu stojí „It´s not just a period“. Nenapadlo by mi, aké dielko sa dá natočiť o menštruácii. Spracovanie ma baví – je to vtipné, kontroverzné i umelecké zároveň. A vôbec nie prvoplánové - nemohla som sa dočkať vypointovania posolstva. A podpisujem sa pod to krvou! Môj hlas má Bodyform.
Wiktor Leo Burnett: hlasuje za AXA
Stratégie: hlasujú za Bodyform