StoryEditor

Cannes Predictions 5: AXA či Bodyform – ktorá z edukatívnych kampaní získa Leva?

19.06.2025, 09:10

Wiktor Leo Burnett, spolu s odborníkmi z mesačníka Stratégie sa opäť stretávajú v Cannes Predictions battle, v ktorom si meriame cit pre víťazné kampane.

Tipujeme práce, ktoré v sebe nesú humor, technológie a silné témy. Práce, ktoré majú moc pohnúť ľuďmi, zmeniť biznis alebo jednoducho ukázať, že kreativita stále znamená niečo viac. Sledujte náš battle a tipnite si s nami, ako sa bude vybraným výnimočným kampaniam dariť.

Otázka:

Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?

AXA – Three words that can change everything (Agency: Publicis Conseil) alebo Bodyform - Never just a period (Agency: AMV BBDO)

AXA – Three words that can change everything

Kampaň Three Words That Can Change Everything pre poisťovňu AXA od agentúry Publicis Conseil využíva technológiu What3words na presné určenie polohy v núdzových situáciách. Každému miestu na svete je pridelená unikátna trojica slov, čo umožňuje rýchle a jednoznačné zdieľanie lokality so záchrannými zložkami. V kampani AXA ukazuje, ako môžu tieto tri slová rozhodovať o živote a smrti, najmä v prípadoch dopravných nehôd či úrazov mimo bežne dostupných ciest. 

AXA Three words that can change everything

Bodyform – Never just a period

Kampaň Never Just a Period pre značku Bodyform (Libresse) od agentúry AMV BBDO búra tabu spojené s menštruáciou a poukazuje na to, že nejde len o „obyčajné dni“. Emotívne zobrazuje fyzické aj psychické dopady, ktoré menštruácia a gynekologické ochorenia môžu mať na život žien. Prostredníctvom reálnych príbehov a silnej vizuálnej metafory kampane apeluje na empatiu a pochopenie. Projekt nadväzuje na dlhodobú snahu značky otvárať spoločenské témy a podporovať otvorenú diskusiu o ženských skúsenostiach.

Bodyform - Never just a Period

image

Adka

Andrea Vozárová
Head Account Manager
Wiktor Leo Burnett

2 práce, ktoré riešia dnes už bohužiaľ tradičné problémy žien. Začnem tou, o ktorej som presvedčená, že v Cannes síce uspeje, ale niečo na ten štýl už tu bolo v kampani Viva La Vulva. Tá v Cannes pobrala neuveriteľný počet levov a výbornú exekúciu má aj kampaň Never just a period pre Bodyform. V tomto prípade skôr krátky film od režisérky Netflixového hitu Eric. Na školách sa síce učíme o tom, v ktorom roku sa odohrala bitka pri Moháči, ale pripravenosť žien na menštruáciu je stále žalostná. Pritom to nikdy nie je "just a period". Film výborný, ironický a určite poberie levov v Crafte a Filme.

Viac ma ale zaujala iniciatíva od francúzskej poisťovne Axa – Three words that can change everything. Tá sa rozhodla obetiam domáceho násilia pomôcť obyčajnými tromi slovami. Do zmluvných podmienok poistenia domácnosti, v ktorých sa okrem iného uvádza, že poisťovna poskytne núdzové presťahovanie v prípadoch, kedy sa domácnosť stane neobývateľnou napríklad z dôvodu požiaru, pridala aj garanciu presťahovania v prípade, ak je domácnosť neobývateľná kvôli domácemu násiliu. Okrem toho poskytnú jeho obetiam aj právny servis zdarma. Dokonalé riešenie, urobiť z dokumentu, ktorý nikto nikdy celý neprečítal niečo, čo zachraňuje ľudské životy.

image

Adka

Marina Nevolná
Redaktorka
Stratégie

Ženy ako obete domáceho násilia často nie sú vnímane ako obete. Naopak, sú považované za slabé a hlúpe. To je silný insight, na ktorom stavia aj iniciatíva od AXA. Na bariéry žien reaguje poistným produktom. Tlieskam tomu, že niečo také vzniklo, no spracovanie spotu si už u mňa standing ovation nezaslúži. V podobnom mood-e existuje ďalšia tisícka reklám na ďalšie tisíce problémov sveta.

Oproti tomu stojí „It´s not just a period“. Nenapadlo by mi, aké dielko sa dá natočiť o menštruácii. Spracovanie ma baví – je to vtipné, kontroverzné i umelecké zároveň. A vôbec nie prvoplánové - nemohla som sa dočkať vypointovania posolstva. A podpisujem sa pod to krvou! Môj hlas má Bodyform.

Wiktor Leo Burnett: hlasuje za AXA

Stratégie: hlasujú za Bodyform

01 - Modified: 2025-06-18 07:14:45 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 4: V dnešnom dueli sa stretli akčné spoty Call of Duty a Heinz 02 - Modified: 2025-06-17 07:24:47 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 3: Tipujeme práce, ktoré môžu zmeniť hru. Bude to reklama Cheetos alebo Uber Eats? 03 - Modified: 2025-06-17 06:45:38 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC? 04 - Modified: 2025-06-17 06:47:04 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 16:54