Spotrebitelia chcú, aby v nich maskot vyvolal pobavenie. Omnoho menej túžia po nostalgii, alebo návrate do detských spomienok.
StoryEditor

Majú maskoty značiek vôbec význam?

19.06.2025, 09:58

Maskot pomáha značke odlíšiť sa od konkurencie, dodáva jej špecifickosť a ľahšiu identifikáciu. Prieskum agentúry MNFORCE sa pozrel na to, ako sú maskoty vnímané spotrebiteľmi. Pomáhajú s nimi nadviazať emočný vzťah?

  • 58 % spotrebiteľov považujete značky s maskotom za sympatickejšie, ako tie bez neho
  • 57 % spotrebiteľov uvádza, že maskot môže posilniť dôveru k značke
  • 49 % Respondentov tvrdí, že maskot môže byť efektívny aj v komunikácii zložitejších tém (napr. financie, zdravotníctvo, technológie)
  • 44 % spotrebiteľov uvádza, že zaujímavý maskot značky zvýši pravdepodobnosť, že si ich produkt kúpia
  • 52 % Respondentov uvádza, že preferuje maskota, ktorý je ľahko zapamätateľný
  • 2/3 Spotrebiteľov verí, že maskot môže pomôcť osloviť nových zákazníkov
image

Zdroj: NNFORCE – Omnimus

image

Zdroj: NNFORCE – Omnimus

image

Zdroj: NNFORCE – Omnimus

image

Zdroj: NNFORCE – Omnimus

image

Zdroj: NNFORCE – Omnimus


O prieskume

Údaje pochádzajú z online dotazníkového prieskumu Omnibus, ktorý realizuje pravidelne každé dva mesiace prieskumná agentúra MNFORCE. Aktuálny prieskum bol realizovaný koncom apríla 2025 na reprezentatívnej (podľa pohlavia, veku a príjmu) vzorke 1000 respondentov. MNFORCE do prieskumu pridáva niekoľko svojich otázok zameraných na trendy v používaní médií a technológií spotrebiteľov.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 21:53