- 58 % spotrebiteľov považujete značky s maskotom za sympatickejšie, ako tie bez neho
- 57 % spotrebiteľov uvádza, že maskot môže posilniť dôveru k značke
- 49 % Respondentov tvrdí, že maskot môže byť efektívny aj v komunikácii zložitejších tém (napr. financie, zdravotníctvo, technológie)
- 44 % spotrebiteľov uvádza, že zaujímavý maskot značky zvýši pravdepodobnosť, že si ich produkt kúpia
- 52 % Respondentov uvádza, že preferuje maskota, ktorý je ľahko zapamätateľný
- 2/3 Spotrebiteľov verí, že maskot môže pomôcť osloviť nových zákazníkov
O prieskume
Údaje pochádzajú z online dotazníkového prieskumu Omnibus, ktorý realizuje pravidelne každé dva mesiace prieskumná agentúra MNFORCE. Aktuálny prieskum bol realizovaný koncom apríla 2025 na reprezentatívnej (podľa pohlavia, veku a príjmu) vzorke 1000 respondentov. MNFORCE do prieskumu pridáva niekoľko svojich otázok zameraných na trendy v používaní médií a technológií spotrebiteľov.