StoryEditor

Meta oslabuje hlas občianskej spoločnosti. Už ani neziskovky nebudú môcť nasadzovať kampane

29.07.2025, 11:33
Autor:
michmich

Od októbra prestane spoločnosť Meta zobrazovať politickú reklamu na Facebooku, Instagrame a WhatsAppe v celej Európskej únii. Dôvodom je nová legislatíva EÚ, ktorá podľa firmy prináša právnu neistotu. Zákaz sa dotkne aj komunálnych volieb na Slovensku a výrazne ovplyvní možnosti online kampaní politikov a neziskoviek.

Americká technologická spoločnosť Meta Platforms prestane od októbra tohto roka na území Európskej únie zobrazovať politickú reklamu na svojich platformách. Majiteľ sociálnych sietí Instagram a Facebook, ako aj komunikačnej aplikácie WhatsApp, tento krok zdôvodňuje právnou neistotou spojenou s novou unijnou legislatívou o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA). Tá má začať platiť už 10. októbra. Nové pravidlá sú reakciou na rastúce obavy z dezinformačných kampaní a zahraničného zasahovania do volieb v 27 členských štátoch EÚ.

Tento krok má prísť práve v období pred nadchádzajúcimi komunálnymi voľbami na Slovensku a parlamentnými voľbami v Česku, čo výrazne ovplyvní spôsob, akým budú môcť politici online oslovovať voličov. Politické subjekty tak prídu o možnosť zacieliť hlavne na mladú generáciu, ktorá na ich mítingy nechodí a informácie čerpá najmä zo sociálnych sietí.

Zasiahne to aj neziskovky

Rozhodnutie spoločnosti Meta však nie je v tejto oblasti prvou lastovičkou. Podobný krok urobila už vlani na jeseň aj spoločnosť Google zo skupiny Alphabet. Tiež v súvislosti s novými pravidlami EÚ. „Politická reklama je zakázaná aj na TikToku či

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. november 2025 09:37