Americká technologická spoločnosť Meta Platforms prestane od októbra tohto roka na území Európskej únie zobrazovať politickú reklamu na svojich platformách. Majiteľ sociálnych sietí Instagram a Facebook, ako aj komunikačnej aplikácie WhatsApp, tento krok zdôvodňuje právnou neistotou spojenou s novou unijnou legislatívou o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA). Tá má začať platiť už 10. októbra. Nové pravidlá sú reakciou na rastúce obavy z dezinformačných kampaní a zahraničného zasahovania do volieb v 27 členských štátoch EÚ.
Tento krok má prísť práve v období pred nadchádzajúcimi komunálnymi voľbami na Slovensku a parlamentnými voľbami v Česku, čo výrazne ovplyvní spôsob, akým budú môcť politici online oslovovať voličov. Politické subjekty tak prídu o možnosť zacieliť hlavne na mladú generáciu, ktorá na ich mítingy nechodí a informácie čerpá najmä zo sociálnych sietí.
Zasiahne to aj neziskovky
Rozhodnutie spoločnosti Meta však nie je v tejto oblasti prvou lastovičkou. Podobný krok urobila už vlani na jeseň aj spoločnosť Google zo skupiny Alphabet. Tiež v súvislosti s novými pravidlami EÚ. „Politická reklama je zakázaná aj na TikToku či
Zostáva vám 79% na dočítanie.

