Tatra banka každý rok vydáva limitovanú edíciu kreditnej karty venovanú jednému z laureátov Ceny Nadácie Tatra banky za umenie. Tento rok spolu s agentúrou MADE BY VACULIK vybrala jazykovedca Ľubora Králika, autora Stručného etymologického slovníka slovenčiny. Na slovníku, ktorý doteraz slovenčine chýbal a ktorý prináša informácie o pôvode viac ako 10-tisíc slovenských výrazov, pracoval celých 17 rokov.
V rámci dizajnu karty vytvorila agentúra 15 unikátnych verzií s použitím slov zo slovníka, ktoré majú emóciu, hĺbku a zhodujú sa s hodnotami a filozofiou banky, opisuje agentúra. vyberala teda slová, ktorá sa zhodujú s tým, čo vystihuje Tatra banku. Ak sa napríklad citylight nachádza pri brehu, vysvetľuje význam a pôvod slova breh.
Slovník a jeho obsah sa stal hlavnou témou nielen samotných dizajnov kreditných kariet, ale aj celej kampane.
V rámci jednotlivých nosičov pracuje agentúra vždy s iným slovom zo slovníka, pričom predstavuje jeho pôvod a históriu. Cieľom kampane nebolo len predstaviť novú limitovanú edíciu kreditnej karty, ale aj priblížiť verejnosti význam samotného slovníka.
Pozrite si televízny spot. Inak, viete, ako vzniklo toto slovo?
Pozrite si case study video:
Vizitka kampane:
Creative director: Peter Ižo
Art director: Branislav Mladý
Copywriter: Marek Konečný
Stratég: Adam Horecký
Account director: Marcela Paráková
Na predchádzajúcej kreditnej karte umiestnili bratislavskú Cvernovku, kde vidieť pôvodnú zástavbu fabriky – pradiareň, farbiareň, kotolňu a vilu riaditeľa. Tatra banka tak ocenila Martina Mistríka a Viliama Csina, minuloročných laureátov Ceny Nadácie Tatra banky za umenie v kategórii Mladý tvorca.
V roku 2015 Tatra banka venovala dizajn kreditných kariet ilustračnému zobrazenie, ako reálne vyzerá hlas. Tvorcom bol Matúš Bence, ktorý zvizualizoval hlas opernej speváčky (písali sme o tom tu.)