Zlatý středník 2025 pozná víťazov.
StoryEditor

Zlatý středník pozná víťazov: Uspeli Menštruačné šaty, Influendcérky a Grand Prix má Vražedná efektivita

12.09.2025, 00:24
Autor:
lezlez

Ide o česko-slovenskú súťaž komunikačných projektov. Ceny si z 23. ročníka odnieslo 24 slovenských projektov. 

„Slovenské projekty tento rok potvrdili, že kvalitná a strategicky premyslená komunikácia má na trhu silné miesto. Veľmi ma teší, že slovenské kampane boli nielen viditeľné, ale aj oceniteľné v širokej škále kategórií. Ocenenie Grand Prix pre Vražednú psyché je dôkazom, že aj s nízkym rozpočtom je možné dosiahnuť mimoriadny vplyv,“ uviedla Tereza Molnár, aktuálna predsedníčka a spoluzakladateľka skupiny Komunikační experti.

ASCOPA udelila šesť ocenení Grand Prix

Súčasťou galavečera súťaže Zlatý středník je každoročne aj udeľovanie ocenení Grand Prix tým najlepším v odbore, a to v kategóriách PR osobnosť roka, Talent roka, Projekt roka, Najlepšia agentúra, Meranie efektivity a po novom aj Zodpovedná komunikácia.

„Tohtoročný ročník Zlatého středníka znova ukázal, akú obrovskú silu má kvalitná komunikácia. Nejde len o to, ako pomáha firmám a značkám uspieť, ale ako dokáže otvárať dôležité témy, inšpirovať a spájať ľudí. Projekt ‚Sloboda nás spája‘ pripomenul, že sloboda je stále hodnotou, ktorá nás spolu drží aj po 35 rokoch od nežnej revolúcie. Michaela Studená a Daniel Drake sú dôkazom, že keď sa človek nebojí ísť s kožou na trh a komunikovať citlivé veci s odvahou, môže to mať skutočný vplyv. A MSL Czech Republic ako Najlepšia agentúra nastavila latku kvality naozaj vysoko. Mám veľkú radosť, že Zlatý středník oceňuje nielen špičkovú prácu, ale aj komunikáciu, ktorá má presah a pomáha kultivovať celý odbor,“ hovorí Jitka Němečková, členka výkonného výboru ASCOPA, ktorá má súťaž na starosti.

Grand Prix za meranie efektivity získala slovenská crowdfundingová kampaň „Vražedná efektivita“. Spojila svet true crime podcastu a spoločenskej hry s autentickými reakciami influencerov z escape roomu. S rozpočtom 3 000 eur vybrala cez 110 000 eur. Za projektom stojí tím Vražedné psyché a agentúra PS:Digital.

Najlepšou agentúrou sa stala MSL Czech Republic, ktorá patrí do komunikačnej skupiny Publicis Groupe. Agentúra pôsobí na českom trhu od roku 2018, kedy vznikla spojením agentúry Kindred (predtým Inspiro Solutions) a PR tímov Publicis Groupe. Vedie ju Radek Vítek, ktorý minulý rok získal titul PR osobnosť roka.

Projektom roka je „Sloboda nás spája“ iniciatívy „Díky, že můžem“. Kampaň pripomenula 35 rokov od Nežnej revolúcie a ukázala, že sloboda zostáva hodnotou, ktorá spája naprieč generáciami. Zapojila firmy, neziskové organizácie, influencerov i verejnosť – online aj offline.

Grand Prix za zodpovednú komunikáciu si odniesla kampaň „Obťažovanie do MHD* nepatrí“, ktorú vytvorili Konsent, Magistrát hlavného mesta Prahy a Pražská integrovaná doprava. Otvorila celospoločenskú debatu o obťažovaní vo verejnej doprave.

Pozrite si kompletné výsledky prestížnej súťaže: Nájdete ich TU. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. december 2025 09:13