Zlatý klinec 2025. 4 poroty rozhodli o shortlistovaných prácach. Do finále ide až 38% prihlášok. 
StoryEditor

Zlatý klinec 2025: Je to tu. Porota zverejnila kompletný shortlist

13.09.2025, 10:03
Autor:
lezlez

Do finále najprestížnejšej súťaže reklamy na Slovensku postupuje 171 prác, čo je takmer 38 percent z prihlásených. Pozrite sa, ktoré sú to.

Zlatý klinec bude už čoskoro. Reklamná komunita sa stretne na budúci piatok 19. septembra v STARS Audoriu v Bratislave. Ak ešte stále nemáte vstupenky, kúpite ich TU

Okrem držiteľov prestížnych cien sa dozvieme, kto získa ceny Filip, Osobnosť reklamy, Klient večera, Agentúra večera. Dress code večera nesie názov "gallery Chic". 

O shortlistovaných prácach rozhodovali v uplynulých dňoch 4 poroty. Stalo sa tak po prvýkrát v histórii súťaže. Poroty mali 4 predsedov a 24 kmeňových porotcov. 

Hodnotili 453 prihlásených prác od 40 prihlasovateľov, na shortlist zaradili 38 % z nich.  

Pozrite si, ako rozhodli jednotlivé poroty a ktoré práce sú na shortliste: 

image

Classic Jury, Zlatý klinec 2025

A: VISUAL 

  • A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby

Dvojkríž | TIPOS

Vlajky | TIPOS

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

Aréna sa vracia | Divadlo Aréna

Stopka | Heineken Slovensko

Vianočný 5G zázrak | O2

  • A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby

**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB

#Rešpekt lekárom | Slovak Telekom

Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

Ten Zlatý Bažant, to sa pije | Heineken Slovensko

Ďakujeme, že ste nešli na pivo | Heineken Slovensko

Pulz | Nadácia detského kardiocentra

Koniec zákazu vjazdu | Hyundai Slovensko

Vrchnáky | Heineken Slovensko

B – OUT OF HOME

  • B1 - Komerčné a nekomerčné produkty a služby

Vlajky | TIPOS

Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá

RaDary pre obce | Slovak Telekom

Najväčšie tablo na Slovensku ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom

Vyšetrovacia nástenka v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti

Out of home interior | 365.bank

Píp-show | Humánny pokrok

E – AUDIO REKLAMA

  • E1 – Rádio

Hľadajú sa rodičia | OZ Návrat

Čakanie na jedlo | OZ Vagus

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

  • E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)

Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť

Volanie o pomoc | Slovak Telekom

TRIAD Wrapped 2024 | Selfpromo

Kurčatá volajú o pomoc | Humánny pokrok

F-FILM

  • F2 - Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd

Festivaly si užije každý | Orange Slovensko

Chráňte svojich domácich pred online útokmi (Do pyžamka) | Orange Slovensko

Zvaľte to na nás | Slovak Telekom

#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom

Bubliny | Slovak Telekom

Útek | Slovak Telekom

Lupiči | Kaufland Slovensko

EÚ aj pre hardych | Zastúpenie Europskej komisie na Slovensku

Španielska dedina | VÚB Banka

Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa

Môj Everest | Slovenská sporiteľňa

  • F4 - Online film & video nad 15 sekúnd

Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.

Čakanie na jedlo | OZ Vagus

Vysávače | Slovak Telekom

**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko

  • F5 - Online film & video nad 1 minútu

Influendcérky | Orange Slovensko

SND je svetové | Otvorená kultúra

Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom

Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko

Majster Kotleek | Kaufland Slovensko

Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti

image

Craft Jury, Zlatý klinec 2025

C – CRAFT

  • C1 - Best Copywriting

Oriešok | Pes v núdzi

Influendcérky | Orange Slovensko

SND je svetové | Otvorená kultúra

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

Zákon platí. Vy nie. | Tatra Banka

Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti

SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.

  • C2 - Best Artdirection

Bubliny | Slovak Telekom

No dress code, just code | AJ TY V IT

Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa

Môj Everest | Slovenská sporiteľňa

  • C4 - Best Film craft

Teazz - Objavuj tu a Teazz | ST. NICOLAUS Group a.s.

Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.

Do svetla | Nadácia Markíza

#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom

Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom

Bubliny | Slovak Telekom

Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko

Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti

Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa

Môj Everest | Slovenská sporiteľňa

  • C5 - Best Sound Craft

Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť

Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom

Bubliny | Slovak Telekom

  • C6 - Best Illustration

Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.

Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá

Lietajúca kaviareň | Respect APP

Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin, a.s.

  • C7 - Best Photography

Čerešne očami umelcov | ITB Development

Industriálna krehkosť | NEHERA

Tichá noc | Simona Comedy

  • C8 - Humor v reklame

Hviezdy v tieni - Trávnikár | N I K É, spol. s r.o.

SND je svetové | Otvorená kultúra

Vysávače | Slovak Telekom

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko

Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti

Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko

Makáme na 5G sieti | O2

D – DESIGN

  • D1 - Logo & Identity

Markíza Klasik | Televízia Markíza

Logo DIZAJN ATELIER | DIZAJN ATELIER

  • D2 - Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)

Tabloid 2024 | Tatra banka

Záchranná Loďka | Slovenský Červený kríž

Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin, a.s.

  • D3 - POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)

3D tlačová správa | Slovnaft

QRížovka  | Tatra banka

  • D4 - Obalový dizajn

Dilmah Ice Tea | Kofola a.s.

  • D5 - Websites & Mobile

STUDY AGRICULTURE BEFORE IT‘S TOO LATE | Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

image

Engagement jury, Zlatý klinec 2025

G – DIGITAL

  • G1 –  Social Media (Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)

 Influendcérky | Orange Slovensko

Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra

Holubenceri | Slovnaft

Extrémny launch so Separom | Kaufland Slovensko

  • G3 – Influencer marketing (Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)

Influendcérky | Orange Slovensko

Absolventka šikany | Slovak Telekom

Rajóga | MEGGLE Slovakia s. r. o. 

DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max

Vyrapuj si spoluprácu s KFC | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.

  • G4 – Other digital solutions (gaming,, screensavery, widgety, kalendáre, špeciálne bannery, AR, VR, AI…)

DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max

Vlna spomienok | Rádio Vlna

H – MEDIA

  • H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Koniec platenia za televíziu | Towercom, a.s.

Out of home interior | 365.bank

  • H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

O2 ďakuje zamestnancom | O2 Slovakia

Zvonček zdravia | Novartis

Najväčšie tablo na Slovensku | Absolventi šikany | Slovak Telekom

SuperbOffice na Office roka | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.

  • H3 – Sponzoring

Zvučné Mená na Viva Musica! | Peugeot Automobil Import s.r.o

  • H4 – Branded content (pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama, a ďalšie.

Hviezdy v tieni | N I K É, spol. s r.o.

MOVE trophy | Slovnaft

DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max

Vyrapuj si spoluprácu s KFC | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.

I – PROMO & ACTIVATION

  • I2 – B2C event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnov

Svetlé výnimky | Liga za duševné zdravie

KickFlip KFC Twister | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.

  • I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)

Zvonček zdravia | Novartis

Cottage cheese je nová múka | MEGGLE Slovakia s. r. o.

DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max

Fajné pivo Zdena z Popradu | Kaufland Slovensko

Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná poisťovňa

Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna

KickFlip KFC Twister | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.

  • I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa.)

Oldvertising | Koľko lásky o.z.

QRížovka  | Tatra banka

  • I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity, ktoré pohotovo reagujú na svetové udalosti, verejné dianie a iné aktivity v reálnom čase. Podnecujú zapojenie obecenstva a majú merateľnú odozvu.)

SND je svetové | Otvorená kultúra

Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra

image

Campaign Jury, Zlatý klinec 2025

J – PUBLIC RELATIONS

  • J1 ­ Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)

Influendcérky | Orange Slovensko

SND je svetové | Otvorená kultúra

400 metrov | O2

Lucia Janičová - Môj Everest | Slovenská sporiteľňa

  • J2 ­ Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový

Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná posiťovňa

SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.

  • J3 - Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora

Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko

J4 - Community building/management

Bez burinky | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava

Hviezdy v tieni | N I K É, spol. s r.o.

K - CAMPAIGN

  • K1 – Integrovaná kampaň

#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom

Bubliny | Slovak Telekom

Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko

400 metrov | O2

SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.

Môj Everest | Slovenská sporiteľňa

  • K2 – Digitálna kampaň

Influendcérky | Orange Slovensko

**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB

Absolventi šikany | Slovak Telekom

DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max

  • K3 - NGO kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)

Čakanie na jedlo | OZ Vagus

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

  • K4 - Small budget kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)

Cinematik otvára oči | Cinematik International Film Festival

Holubenceri | Slovnaft

Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna

L - ESG

  • L2 - Social (Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.zlepšujú vzťahy ľudí a posúvajú celú spoločnosť. Najmä témy ako rovnoprávnosť, lgbtiq+, vzdelanie, zdravotníctvo, vzťahy, emigrácia a mier.)

Hudbu cítiš | Orange Slovensko

Vysnívané vlasy | Bloom Robbins

 Influendcérky | Orange Slovensko

SND je svetové | Otvorená kultúra

Čakanie na jedlo | OZ Vagus

Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra

**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB

Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov

Absolventi šikany | Slovak Telekom

Bubliny | Slovak Telekom

Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

  • L3 - Governance (Práce, ktoré riešia a reflektujú pozitívny vplyv v rámci riadenia spoločností a etiky podnikania. Ide predovšetkým o témy ako transparentnosť a etika podnikania, inklúzia a diverzita v kontexte riadenia firiem, prevencia korupcie, zodpovedné investovanie podporujúce udržateľné projekty, ale aj téma digitálnej transformácie a kyberbezpečnosti, prípadne integrácia uvedených tém do stratégie riadenia firiem apod.

Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko

 

Ďakujeme mecenášom slovenskej reklamy a obzvlášť tým, ktorí podporili vernisáž výstavy Zlatý klinec 2025 v duchu myšlienky Reklama je umenie:

Shutterstock, Bittner print, Tatra banka, ŠKODA Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Allfred.io, Slovnaft, VÚB banka

Zlatý Bažant, Kofola, Pernod Ricard, Slovenské vinice, Hubert, HOPIN, Space-UP coworking, Hrncheck, Creative Pro, EFFE

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:31