Zlatý klinec bude už čoskoro. Reklamná komunita sa stretne na budúci piatok 19. septembra v STARS Audoriu v Bratislave. Ak ešte stále nemáte vstupenky, kúpite ich TU.
Okrem držiteľov prestížnych cien sa dozvieme, kto získa ceny Filip, Osobnosť reklamy, Klient večera, Agentúra večera. Dress code večera nesie názov "gallery Chic".
O shortlistovaných prácach rozhodovali v uplynulých dňoch 4 poroty. Stalo sa tak po prvýkrát v histórii súťaže. Poroty mali 4 predsedov a 24 kmeňových porotcov.
Hodnotili 453 prihlásených prác od 40 prihlasovateľov, na shortlist zaradili 38 % z nich.
Pozrite si, ako rozhodli jednotlivé poroty a ktoré práce sú na shortliste:
A: VISUAL
- A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
Dvojkríž | TIPOS
Vlajky | TIPOS
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
Aréna sa vracia | Divadlo Aréna
Stopka | Heineken Slovensko
Vianočný 5G zázrak | O2
- A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB
#Rešpekt lekárom | Slovak Telekom
Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
Ten Zlatý Bažant, to sa pije | Heineken Slovensko
Ďakujeme, že ste nešli na pivo | Heineken Slovensko
Pulz | Nadácia detského kardiocentra
Koniec zákazu vjazdu | Hyundai Slovensko
Vrchnáky | Heineken Slovensko
B – OUT OF HOME
- B1 - Komerčné a nekomerčné produkty a služby
Vlajky | TIPOS
Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá
RaDary pre obce | Slovak Telekom
Najväčšie tablo na Slovensku ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom
Vyšetrovacia nástenka v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti
Out of home interior | 365.bank
Píp-show | Humánny pokrok
E – AUDIO REKLAMA
- E1 – Rádio
Hľadajú sa rodičia | OZ Návrat
Čakanie na jedlo | OZ Vagus
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
- E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)
Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť
Volanie o pomoc | Slovak Telekom
TRIAD Wrapped 2024 | Selfpromo
Kurčatá volajú o pomoc | Humánny pokrok
F-FILM
- F2 - Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd
Festivaly si užije každý | Orange Slovensko
Chráňte svojich domácich pred online útokmi (Do pyžamka) | Orange Slovensko
Zvaľte to na nás | Slovak Telekom
#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom
Bubliny | Slovak Telekom
Útek | Slovak Telekom
Lupiči | Kaufland Slovensko
EÚ aj pre hardych | Zastúpenie Europskej komisie na Slovensku
Španielska dedina | VÚB Banka
Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa
Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
- F4 - Online film & video nad 15 sekúnd
Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.
Čakanie na jedlo | OZ Vagus
Vysávače | Slovak Telekom
**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko
- F5 - Online film & video nad 1 minútu
Influendcérky | Orange Slovensko
SND je svetové | Otvorená kultúra
Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom
Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko
Majster Kotleek | Kaufland Slovensko
Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti
C – CRAFT
- C1 - Best Copywriting
Oriešok | Pes v núdzi
Influendcérky | Orange Slovensko
SND je svetové | Otvorená kultúra
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
Zákon platí. Vy nie. | Tatra Banka
Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti
SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.
- C2 - Best Artdirection
Bubliny | Slovak Telekom
No dress code, just code | AJ TY V IT
Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa
Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
- C4 - Best Film craft
Teazz - Objavuj tu a Teazz | ST. NICOLAUS Group a.s.
Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.
Do svetla | Nadácia Markíza
#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom
Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom
Bubliny | Slovak Telekom
Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko
Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti
Kozmanutka - Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa
Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
- C5 - Best Sound Craft
Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť
Nahí ⎮ Absolventi šikany | Slovak Telekom
Bubliny | Slovak Telekom
- C6 - Best Illustration
Neskreselná história | Post Bellum SK, o. z.
Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá
Lietajúca kaviareň | Respect APP
Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin, a.s.
- C7 - Best Photography
Čerešne očami umelcov | ITB Development
Industriálna krehkosť | NEHERA
Tichá noc | Simona Comedy
- C8 - Humor v reklame
Hviezdy v tieni - Trávnikár | N I K É, spol. s r.o.
SND je svetové | Otvorená kultúra
Vysávače | Slovak Telekom
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko
Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti
Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko
Makáme na 5G sieti | O2
D – DESIGN
- D1 - Logo & Identity
Markíza Klasik | Televízia Markíza
Logo DIZAJN ATELIER | DIZAJN ATELIER
- D2 - Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)
Tabloid 2024 | Tatra banka
Záchranná Loďka | Slovenský Červený kríž
Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin, a.s.
- D3 - POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)
3D tlačová správa | Slovnaft
QRížovka | Tatra banka
- D4 - Obalový dizajn
Dilmah Ice Tea | Kofola a.s.
- D5 - Websites & Mobile
STUDY AGRICULTURE BEFORE IT‘S TOO LATE | Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
G – DIGITAL
- G1 – Social Media (Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)
Influendcérky | Orange Slovensko
Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra
Holubenceri | Slovnaft
Extrémny launch so Separom | Kaufland Slovensko
- G3 – Influencer marketing (Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)
Influendcérky | Orange Slovensko
Absolventka šikany | Slovak Telekom
Rajóga | MEGGLE Slovakia s. r. o.
DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max
Vyrapuj si spoluprácu s KFC | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.
- G4 – Other digital solutions (gaming,, screensavery, widgety, kalendáre, špeciálne bannery, AR, VR, AI…)
DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max
Vlna spomienok | Rádio Vlna
H – MEDIA
- H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
Koniec platenia za televíziu | Towercom, a.s.
Out of home interior | 365.bank
- H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
O2 ďakuje zamestnancom | O2 Slovakia
Zvonček zdravia | Novartis
Najväčšie tablo na Slovensku | Absolventi šikany | Slovak Telekom
SuperbOffice na Office roka | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.
- H3 – Sponzoring
Zvučné Mená na Viva Musica! | Peugeot Automobil Import s.r.o
- H4 – Branded content (pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama, a ďalšie.
Hviezdy v tieni | N I K É, spol. s r.o.
MOVE trophy | Slovnaft
DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max
Vyrapuj si spoluprácu s KFC | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.
I – PROMO & ACTIVATION
- I2 – B2C event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnov
Svetlé výnimky | Liga za duševné zdravie
KickFlip KFC Twister | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.
- I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)
Zvonček zdravia | Novartis
Cottage cheese je nová múka | MEGGLE Slovakia s. r. o.
DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max
Fajné pivo Zdena z Popradu | Kaufland Slovensko
Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná poisťovňa
Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna
KickFlip KFC Twister | Queensway Restaurants Slovakia, s.r.o.
- I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa.)
Oldvertising | Koľko lásky o.z.
QRížovka | Tatra banka
- I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity, ktoré pohotovo reagujú na svetové udalosti, verejné dianie a iné aktivity v reálnom čase. Podnecujú zapojenie obecenstva a majú merateľnú odozvu.)
SND je svetové | Otvorená kultúra
Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra
J – PUBLIC RELATIONS
- J1 Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)
Influendcérky | Orange Slovensko
SND je svetové | Otvorená kultúra
400 metrov | O2
Lucia Janičová - Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
- J2 Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový
Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná posiťovňa
SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.
- J3 - Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora
Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko
J4 - Community building/management
Bez burinky | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava
Hviezdy v tieni | N I K É, spol. s r.o.
K - CAMPAIGN
- K1 – Integrovaná kampaň
#Rešpekt Murgaš | Slovak Telekom
Bubliny | Slovak Telekom
Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko
400 metrov | O2
SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko, s.r.o.
Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
- K2 – Digitálna kampaň
Influendcérky | Orange Slovensko
**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB
Absolventi šikany | Slovak Telekom
DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max
- K3 - NGO kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)
Čakanie na jedlo | OZ Vagus
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
- K4 - Small budget kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)
Cinematik otvára oči | Cinematik International Film Festival
Holubenceri | Slovnaft
Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna
L - ESG
- L2 - Social (Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.zlepšujú vzťahy ľudí a posúvajú celú spoločnosť. Najmä témy ako rovnoprávnosť, lgbtiq+, vzdelanie, zdravotníctvo, vzťahy, emigrácia a mier.)
Hudbu cítiš | Orange Slovensko
Vysnívané vlasy | Bloom Robbins
Influendcérky | Orange Slovensko
SND je svetové | Otvorená kultúra
Čakanie na jedlo | OZ Vagus
Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra
**Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB
Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov
Absolventi šikany | Slovak Telekom
Bubliny | Slovak Telekom
Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
- L3 - Governance (Práce, ktoré riešia a reflektujú pozitívny vplyv v rámci riadenia spoločností a etiky podnikania. Ide predovšetkým o témy ako transparentnosť a etika podnikania, inklúzia a diverzita v kontexte riadenia firiem, prevencia korupcie, zodpovedné investovanie podporujúce udržateľné projekty, ale aj téma digitálnej transformácie a kyberbezpečnosti, prípadne integrácia uvedených tém do stratégie riadenia firiem apod.
Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko
Ďakujeme mecenášom slovenskej reklamy a obzvlášť tým, ktorí podporili vernisáž výstavy Zlatý klinec 2025 v duchu myšlienky Reklama je umenie:
Shutterstock, Bittner print, Tatra banka, ŠKODA Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Allfred.io, Slovnaft, VÚB banka
Zlatý Bažant, Kofola, Pernod Ricard, Slovenské vinice, Hubert, HOPIN, Space-UP coworking, Hrncheck, Creative Pro, EFFE

