Čo vás najviac baví na reklame?
Na reklame ma baví asi všetko, ak sa to pravidelne strieda. Vymýšľanie je super, ak vám však nápady neprechádzajú u klienta a nedochádza pravidelne k ich exekúcii, baví ma to podstatne menej. Dokonca sa viem ako introvert nastaviť aj na to, že ma baví nápad odprezentovať, ale opäť – prezentácie musí striedať vymýšľanie a následná exekúcia. A samozrejme, ako každého človeka, ktorý má nejaké ego, ma baví aj to, keď stojíme na pódiu s ocenením v ruke. A ako sa mi tento rok znova potvrdilo na Zlatom klinci, baví ma aj porotcovanie.
Ako sa mení DNA kreativity v THIS IS LOCCO s rastom agentúry a novými klientmi?
Do THIS IS LOCCO som nastúpil v čase, keď agentúra ešte zďaleka nepatrila medzi top slovenské agentúry, no už vtedy bolo cítiť obrovský drive raz sa tam dostať. Myslím, že na tom sa nezmenilo nič. Samozrejme, sme múdrejší, skúsenejší a celkovo seniornejší tím. A hoci dnes už určíte patríme na Slovensku k top, stále nám to nestačí.
Čo je podľa vás najväčšia aktuálna výzva pre kreatívnych lídrov?
Vyberať si svoje bitky. Nedá sa riešiť všetko a byť pri každom nápade. Treba identifikovať tie, pre ktoré vie byť najväčším prínosom, či už pre zadanie samotné alebo z hľadiska ocenení.
Čo pre vás znamená udržať si autenticitu a rozpoznateľnosť značky v preplnenom reklamnom priestore?
Značka je rozpoznateľná vtedy, keď má silnú kreatívu. Strašne veľa obsahu aj celých kampaní ľuďmi iba prejde bez toho, aby zanechali nejakú stopu. A napriek tomu takých kampaní vidíme väčšinu. Osobne tomu nerozumiem a niekedy aj my dostaneme zadanie “nevyrušiť”. Načo je to dobré?
Ako pracujete s potrebou prinášať na jednej strane „out of the box“ riešenia a na druhej strane riešiť problémy a zadania klienta?
V ideálnom prípade sa to nevylučuje. Pracujeme s tým tak, že na prvom kole sa vždy snažíme doniesť veci, ktoré si myslíme, že by boli z nášho pohľadu pre klienta najlepšie, čiže výnimočnú kreatívu alebo nazvime to “out of the box”. Pretože kreatíva funguje. Ak sa nám to nepodarí, robíme ústupky a zapracovávame pripomienky. Čiže ak to zhrniem – každé zadanie je pre nás potenciál na out of the box, ďalej je to už na klientovi alebo na nás, či mu dokážeme niečo viac aj predať.
Akú silu má výnimočná kreativita vo vzťahu k performance kampani?
V performance kampani ju treba kreatívu prispôsobiť rôznym formátom, kde na ňu často jednoducho nie je priestor. Treba vycítiť, kedy už ide o kreatívu na úkor zrozumiteľnosti. Ale aj to je pekná výzva.
Čo do vašej práce priniesla AI?
Rýchlosť. Špeciálne pri tvorbe prezentácií. Samozrejme, AI využívame aj v procese tvorby kreatívy, najmä s rýchlymi informáciami a aj s hľadaním prieskumov. Spoty ani kampane však ešte tvoriť nevie, nespomínam si, že by nám AI prinieslo nejakú schopnú ideu, s ktorou by sme pracovali ďalej.
Ako podporujete mladých kreatívcov v tíme, aby rástli? A aby ich reklama bavila?
Tým, že baví nás. Brainstormingy u nás nikdy nie sú utrpenie, je to väčšinou zábava, a možno aj preto dosť často ako agentúra pracujeme s humorom.

