TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA, alebo Rebríček TAAS mapuje najväčších hráčov na slovenskom reklamnom trhu už viac ako dve desaťročia. Agentúry v rebríčku sú hodnotené a zoradené podľa výšky Gross Income, vyjadrujúceho tržby z ich hlavnej činnosti, ktorý je následne očistený o refakturáciu. Do výpočtu nevstupujú ani také položky ako sú bankové úroky, výnosy z podnikania na finančnom trhu, kurzové rozdiely, príjmy z predaja majetku a iné finančné príjmy alebo poplatky, ktoré nesúvisia s hlavnou činnosťou agentúr.
Táto metóda hodnotenia ekonomickej výkonnosti sa tak zameriava priamo na projektovú výkonnosť agentúr a Gross Income je primárnym ukazovateľom aj pri zostavovaní medzinárodne uznávaných rebríčkov, akými sú napríklad rebríčky popredných svetových mediálnych platforiem Ad Age, či Campaign.
„Rebríček TAAS ukazuje, že za úspechom reklamných agentúr stoja nielen odvážne nápady, ale aj schopnosť efektívneho finančného a procesného riadenia. Som rád, že BDO je dlhoročným garantom nezávislosti tohto rebríčka, zostavovaného v jednom z najdynamickejších odvetví. Zároveň ma teší, že rovnaká energia a inovatívnosť sú prítomné aj v našej „kuchyni“. Pri spracovaní dát sa totiž opierame o pokročilé analytické a prediktívne metódy, ktoré nám umožňujú vyhodnocovať výkonnosť agentúr presne, promptne a s dôrazom na spoľahlivosť výsledkov”, hovorí Peter Gunda, Managing Partner BDO Slovensko.
Do rebríčka sa môžu dostať agentúry pôsobiace v oblasti reklamy a komunikácie, ktoré o to prejavia záujem. Dáta za rok 2024 poskytlo a do rebríčka sa zapojilo 16 subjektov, ktoré sú zároveň členskými agentúrami Klubu reklamných agentúr Slovenska.
Titul skokan roka si opätovne odnáša agentúra MullenLowe GGK, ktorá sa v priebehu troch rokov posunula z 12. na 2. priečku rebríčka. Marek Pajtáš, CEO MullenLowe GGK to komentuje takto: “Na slovenskom trhu sme od roku 1991 a stále nás to baví. Za naším posunom stojí kombinácia silného tímu, dôvery klientov a dôsledného zamerania sa na kvalitu práce. Sústredíme sa na riešenia, ktoré prinášajú reálne výsledky a posilňujú partnerstvá s našimi klientmi. Rast vnímame ako potvrdenie, že tento prístup funguje.”
Rebríček TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA sa realizuje a zverejňuje raz ročne a za uzavretý finančný rok, a jeho garantom je Klub reklamných agentúr Slovenskej republiky (KRAS). Zostavovaný je každoročne renomovanou poradenskou spoločnosťou BDO, ktorá ako nezávislý audítor rebríčka zaručuje jeho dôveryhodnosť a transparentnosť. Účasť v TAAS je jedným z kritérií pre zaradenie do ocenenia Agentúra roka.
Rebríček TOP ADVERTISING AGENCY SLOVAKIA 2024 je dostupný na webovej stránke, kde si záujemcovia môžu podrobne prezrieť výsledky jednotlivých agentúr aj za uplynulé roky.

