Je AI bežnou súčasťou reklamnej produkcie, alebo je to stále len experiment? Jozef Lipa odpovedá, že AI nie je všeliek a jej použitie extrémne závisí od konkrétneho projektu a zadania. Umelú inteligenciu aktuálne vníma predovšetkým ako obrovského pomocníka v prípravnej fáze. Už dnes produkcia využíva tieto technológie na grading, dopĺňanie chýbajúcich priestorov, výmenu pozadí či jazykové adaptácie.
V marketingu však často panuje predstava, že ak použijete AI, automaticky bude spot rýchlejší a lacnejší. Táto rovnica však podľa Lipu rozhodne neplatí. „AI nie je všeliek. A zatiaľ je tu otázka efektivity vynaložených prostriedkov."
Dôvod? Náklady na ľudí, ktorí vedia s AI pracovať a tiež náklady na technológie sú vysoké. „Testovanie a opravovanie zaberie extrémny čas, čo môže v skutočnosti spôsobiť, že AI produkcia bude stáť rovnako, ak nie viac, ako reálne natočenie. Pri náročnejších zadaniach býva AI často nekonzistentná, najmä pri dlhších formátoch, kde je potrebná náväznosť záberov."
Vypočujte si celý rozhovor s Jozefom Lipom. Rozprávali sme sa o etike, rizikách aj ľudskosti pri použití AI nástrojov.

