Sloboda výberu, MADE BY VACULIK
StoryEditor

Najväčší konkurenti sa spojili a ďakujú 17. novembru za slobodu výberu. Viete, kto vymyslel túto virálnu kampaň?

18.11.2025, 18:42
Autor:
lezlez

Prečo sa tí najväčší rivali na Slovensku včera ocitli na spoločných vizuáloch? November '89 spojil státisíce ľudí v Československu. Nezáležalo na ich veku, pohlaví, národnosti, vierovyznaní či farbe pleti. Aj rivali, či rozhádaní susedia jednohlasne volali po zmene a po slobode.

Agentúra MADE BY VACULIK na 36. výročie Nežnej revolúcie spojila konkurenčné spoločnosti, aby si rovnako jednotným odkazom slobody pripomenuli dôležitosť 17. novembra ‘89. Aj keď medzi sebou zvyšok roka súperia, v tento dátum odkaz demokracie odkomunikovali spoločne, aby zasiahol čo najväčšie publikum. Kľúčovým posolstvom bolo, že ak má dnešný zákazník voľbu medzi ich značkami, je to zásluha slobody.

Hlavným médiom kampane sa stali collab posty na Instagrame, ktoré užívateľom umožňujú pridať rovnaký príspevok z viacerých účtov. Na oboch profiloch konkurenčných značiek sa tak 17. novembra objavili špeciálne spoločné posty ako pripomienka, že aj konkurenti musia stáť vedľa seba, ak ide o otázku slobody a demokracie.

Do iniciatívy sa zapojilo dokopy až 19 značiek: operátori Orange, Telekom a O2, banky Tatra banka a ČSOB, nákupné centrá Nivy a Aupark, televízie JOJ a Markíza, kníhkupectvá Martinus a Panta Rhei, denníky SME a Aktuality, rádiá Express a Europa2, poisťovne Union a Kooperativa ako aj reklamné agentúry MADE BY VACULIK a MUW Saatchi & Saatchi. Okrem statementov v online priestore mohli ľudia spoločné odkazy nájsť aj v bankomatoch zapojených bánk a na digitálnych screenoch ich pobočiek či v priestoroch Martinusu na Obchodnej.

 

Ku kampani sa naprieč sociálnymi sieťami začali spontánne pridávať aj ďalšie značky, malé biznisy, športové kluby či organizácie a vytvorili tak nečakanú virálnu vlnu podpory.

 

“Nežná revolúcia nás naučila, že zásadné zmeny vznikajú spoluprácou. A keď sa dnes dokážu spojiť aj značky, ktoré si inak konkurujú, je to pre mňa jasným dôkazom, že odkaz 17. novembra v našej spoločnosti stále žije.” hovorí Juraj Vaculík, študentský líder novembra ‘89 a zakladateľ agentúry MADE BY VACULIK, ktorá za celou kampaňou stojí. Prepojenie s témou 17. novembra je vďaka Jurajovej úlohe v študentskom hnutí

pre agentúru prirodzené už od jej vzniku. A tak, ako sa podarilo spojiť všetkých priaznivcov slobody v roku 1989, darí sa to, našťastie, aj dnes.

Vizitka kampane:

Názov kampane: Sloboda výberu

Reklamná agentúra: MADE BY VACULIK

Chief Creative Officer: Milan Bielik

Associate Creative Director: Andrej Hrivnák

Strategy Director: Michaela Martonová, Terezia Šabová

Account Director: Juraj Vaculík, Michala Zezulová

Art Lead: Filip Šufliarsky

Art Director: Filip Šufliarsky, Oliver Boďo, Daniel Vojtek

Copywriter: Veronika Rybárová, Lucia Peterková, Andrej Hrivnák, Ivana Polohová, Milan Bielik

Head of Social Media: Kristína Kačániová

Account Executive: Linda Kleinová

DTP: Eva Ondrišová

01 - Modified: 2025-11-10 09:14:52 - Feat.: - Title: Sme na dobrej vlne. Za naším úspechom je posilňovanie, stabilizácia aj omladzovanie kolektívu 02 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu 03 - Modified: 2025-10-14 13:38:32 - Feat.: - Title: Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň 04 - Modified: 2025-09-01 12:35:43 - Feat.: - Title: „Aké slová vám v živote ublížili najviac?“ pýta sa v novej kampani poisťovňa Union 05 - Modified: 2025-08-06 08:00:31 - Feat.: - Title: Poisťovne pod značkou Union menia komunikačný koncept
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2025 03:06