OZ Vagus sa spája s novou agentúrou. Jej kreatívu má aktuálne na starosti MUW Saatchi and Saatchi.Muw Saatchi And Saatchi.
StoryEditor

Milujete street food? Nová kampaň Vagusu ho ukazuje tak, ako by ste ho nechceli zažiť

22.11.2025, 09:00
Autor:
lezlez

Občianske združenie Vagus prichádza so svojou zimnou kampaňou. O kreatívu sa postarala nová agentúra OZ Vagus MUW Saatchi & Saatchi.

Kampaň prináša mrazivý odkaz: „Kde náš street food končí, ten ich začína“.

Zima je pre ľudí žijúcich na ulici absolútne najkritickejším obdobím. Hlad zvyšuje riziko oslabnutia, podchladenia a chorôb. Cieľom kampane je preto motivovať spoločnosť, aby prispela na zabezpečenie jedla pre ľudí v núdzi, ktoré im OZ Vagus sprostredkováva v dennom centre Domec na Mýtnej ulici v Bratislave. Ľudia bez domova tu nájdu nielen bezpečný priestor na oddych a hygienu, ale predovšetkým aspoň jedno teplé a dôstojné jedlo denne – často, žiaľ, jediné, ku ktorému sa dostanú.

Minuloročná, historicky najúspešnejšia, kampaň prepájala tému jedla s donáškami. Tento rok kampaň pracuje s ďalším popkultúrnym insightom a využíva fenomén street foodu, ktorý je cieľovke dobre známy a pre väčšinu z nás je synonymom zážitku. Milujeme ho vďaka jedinečnej atmosfére a špecialitám, ktoré si môžeme vychutnať priamo vo vysvietených uličkách. Pre ľudí bez domova však tento pojem naberá úplne iný, desivo doslovný význam: jedlo z ulice.

Ide o prvú kampaň, ktorá vznikla v spolupráci s novou agentúrou OZ Vagus MUW Saatchi & Saatchi, pričom tvorcovia museli balansovať na tenkom ľade. Ako ukázať krutú, nefiltrovanú realitu stravovania ľudí bez domova, no zároveň to urobiť citlivo a nedehonestujúco.

Stanka Fabšíková, marketingová manažérka OZ Vagus, hovorí: „Problém extrémnej chudoby sa neustále zhoršuje a adekvátne k tomu chceme na verejnosť apelovať. Zobraziť dostatočne naliehavo a zároveň citlivo krutú realitu tisícok ľudí, s ktorými Vagus pracuje, je však pre nás každý rok obrovská výzva. Skvelí kreatívci z MUW Saatchi & Saatchi sa na našu vlnu naladili veľmi rýchlo a ich prítomnosť v tohtoročnej kampani predstavuje obrovskú pridanú hodnotu.“

„Touto cestou by som chcel ešte raz poďakovať Vagusu za prejavenú dôveru. Verím, že touto kampaňou sa podarí nadviazať na doterajšiu veľmi úspešnú a funkčnú komunikáciu. A špeciálne poďakovanie smeruje do Hikerov a Danovi Dekanovi – veľmi si vážime vašu ochotu a energiu vloženú do tohto projektu. Myslím, že ju je na výsledku vidieť,“ dodáva Jakub Kuvik, kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi.

Kampaň bude nasadená v TV, online, rádiu a doplnia ju aj špeciálne aktivácie, ktoré OZ Vagus odhalí v najbližších dňoch. Jednou z nich bude priama spolupráca s reálnymi street food prevádzkami. Zákazníci si u nich budú môcť kúpiť symbolické „jedlo z ulice“, ako „Smashed Burger“ či „Cold Dog“, pričom suma poputuje pre stravníkov v Domci.

image

„Kde náš street food končí, ten ich začína“ poukazuje na priepastný rozdiel medzi street foodom, ako ho poznajú bežní ľudia a ako ľudia bez domova.

Muw Saatchi And Saatchi.

Vizitka kampane:

Klient: OZ Vagus – Stanislava Fabšíková, Alexandra Kárová

Creative Director: Jakub Kuvik

Art Director: Radek Dajčar, Peter Baslík, Tomáš Bánik, Adam Bača, Adrián Juriga

Copywriter: Janka Harakaľová, Marika Tisoňová, Adam Baška, Michaela Markusková, Vlado Kurek, Jaro Vígh

Strategy Planner: Pavol Paulenda

Account Director: Zuzana Záziková

Account Manager: Kristína Sýkorová

Produkcia: Hitchhiker Films

Produkčný manažér: Michal Gögh, Ivan Hulík

Réžia: Dano Dekan

Kamera: Martin Chlpík

Grading: Lucia Kovalová

Zvuk: Vladimír Bajko Bajnoci

 

01 - Modified: 2025-11-21 13:39:35 - Feat.: - Title: Októbrové Hodnotenie Stratégií: Aby toho nebolo málo, Bublinám pribudol titul TOP práca mesiaca 02 - Modified: 2025-10-10 14:38:36 - Feat.: - Title: Adam Baška: Úroveň slovenskej reklamy je kvalitná, ale case studies by prospela väčšia skromnosť 03 - Modified: 2025-05-06 14:56:10 - Feat.: - Title: Telekom spúšťa novú iniciatívu proti kyberšikane. Tému otvára skladbou Nahý od Richarda Müllera 04 - Modified: 2024-11-15 19:57:18 - Feat.: - Title: Vianočnou reklamou Telekomu sme dokázali, že vieme byť svetoví 05 - Modified: 2024-09-04 12:46:46 - Feat.: - Title: ZSSK spúšťa novú náborovú kampaň „Držíme Slovensko v pohybe“
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2025 10:16