Kampaň prináša mrazivý odkaz: „Kde náš street food končí, ten ich začína“.
Zima je pre ľudí žijúcich na ulici absolútne najkritickejším obdobím. Hlad zvyšuje riziko oslabnutia, podchladenia a chorôb. Cieľom kampane je preto motivovať spoločnosť, aby prispela na zabezpečenie jedla pre ľudí v núdzi, ktoré im OZ Vagus sprostredkováva v dennom centre Domec na Mýtnej ulici v Bratislave. Ľudia bez domova tu nájdu nielen bezpečný priestor na oddych a hygienu, ale predovšetkým aspoň jedno teplé a dôstojné jedlo denne – často, žiaľ, jediné, ku ktorému sa dostanú.
Minuloročná, historicky najúspešnejšia, kampaň prepájala tému jedla s donáškami. Tento rok kampaň pracuje s ďalším popkultúrnym insightom a využíva fenomén street foodu, ktorý je cieľovke dobre známy a pre väčšinu z nás je synonymom zážitku. Milujeme ho vďaka jedinečnej atmosfére a špecialitám, ktoré si môžeme vychutnať priamo vo vysvietených uličkách. Pre ľudí bez domova však tento pojem naberá úplne iný, desivo doslovný význam: jedlo z ulice.
Ide o prvú kampaň, ktorá vznikla v spolupráci s novou agentúrou OZ Vagus MUW Saatchi & Saatchi, pričom tvorcovia museli balansovať na tenkom ľade. Ako ukázať krutú, nefiltrovanú realitu stravovania ľudí bez domova, no zároveň to urobiť citlivo a nedehonestujúco.
Stanka Fabšíková, marketingová manažérka OZ Vagus, hovorí: „Problém extrémnej chudoby sa neustále zhoršuje a adekvátne k tomu chceme na verejnosť apelovať. Zobraziť dostatočne naliehavo a zároveň citlivo krutú realitu tisícok ľudí, s ktorými Vagus pracuje, je však pre nás každý rok obrovská výzva. Skvelí kreatívci z MUW Saatchi & Saatchi sa na našu vlnu naladili veľmi rýchlo a ich prítomnosť v tohtoročnej kampani predstavuje obrovskú pridanú hodnotu.“
„Touto cestou by som chcel ešte raz poďakovať Vagusu za prejavenú dôveru. Verím, že touto kampaňou sa podarí nadviazať na doterajšiu veľmi úspešnú a funkčnú komunikáciu. A špeciálne poďakovanie smeruje do Hikerov a Danovi Dekanovi – veľmi si vážime vašu ochotu a energiu vloženú do tohto projektu. Myslím, že ju je na výsledku vidieť,“ dodáva Jakub Kuvik, kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi.
Kampaň bude nasadená v TV, online, rádiu a doplnia ju aj špeciálne aktivácie, ktoré OZ Vagus odhalí v najbližších dňoch. Jednou z nich bude priama spolupráca s reálnymi street food prevádzkami. Zákazníci si u nich budú môcť kúpiť symbolické „jedlo z ulice“, ako „Smashed Burger“ či „Cold Dog“, pričom suma poputuje pre stravníkov v Domci.
Vizitka kampane:
Klient: OZ Vagus – Stanislava Fabšíková, Alexandra Kárová
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Radek Dajčar, Peter Baslík, Tomáš Bánik, Adam Bača, Adrián Juriga
Copywriter: Janka Harakaľová, Marika Tisoňová, Adam Baška, Michaela Markusková, Vlado Kurek, Jaro Vígh
Strategy Planner: Pavol Paulenda
Account Director: Zuzana Záziková
Account Manager: Kristína Sýkorová
Produkcia: Hitchhiker Films
Produkčný manažér: Michal Gögh, Ivan Hulík
Réžia: Dano Dekan
Kamera: Martin Chlpík
Grading: Lucia Kovalová
Zvuk: Vladimír Bajko Bajnoci

