Fúzii dvoch spoločností už nič nestojí v ceste.Generované Ai
StoryEditor

Omnicom môže prevziať Interpublic. Európska komisia schválila vznik najväčšej reklamnej agentúry sveta

25.11.2025, 10:50
Autor:
ČTKČTK

Transakcia podľa komisie nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže. Spoločnosť Omnicom sa na kúpe rivala Interpublic dohodla koncom minulého roka.

„Navrhovaná transakcia pravdepodobne nevyvolá obavy ohľadom hospodárskej súťaže na žiadnom zo skúmaných trhov v Európskom hospodárskom priestore," uviedla Európska komisia. Obchod schválila bez stanovenia akýchkoľvek podmienok.

Skupina Omnicom je treťou najväčšou reklamnou spoločnosťou na svete, zatiaľ čo konkurentovi Interpublic patrí štvrtá priečka. Obe spoločnosti sídlia v New Yorku.

Tradičné reklamné spoločnosti v poslednom čase čelia rastúcej konkurencii zo strany veľkých technologických podnikov. Firmy ako Google či Amazon preťahujú tradičným reklamným agentúram zákazníkov tým, že ponúkajú ako reklamné nástroje, tak aj trhovisko pre ich nákup a predaj.

Tradičným agentúram tiež uškodil prudký rast vo využívaní nástrojov umelej inteligencie (AI), ktoré umožňujú vytvárať reklamy lacnejšie a rýchlejšie.

 

01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2025 10:50