Spoločnosť Google bude od budúceho roka blokovať reklamy vo svojom prehliadači Chrome, ale len tie, ktoré nespĺňajú štandardy Koalície za lepšie reklamy.
Pôjde o určité typy reklám, ktoré ľudia skutočne nenávidia. Týka sa to vyskakovacích okien, veľkých reklám prekrývajúcich text, videoreklamy s automatickým zvukom a podobne. Funkcia bude predvolene zapnutá a používatelia ju môžu vypnúť, a to na počítačoch aj mobilných telefónoch. Google tvrdí, že blokovať bude aj reklamy zo svojho vlastného reklamného systému.
Programy blokujúce reklamy sú navrhované tak, aby chránili spotrebiteľov pred rušivými webovými reklamami, ktoré spomaľujú prehliadač a vysávajú osobné údaje. Rad používateľov si preto do svojich počítačov inštalovala programy, ktoré reklamy blokujú. Služba Ad Blocker Plus v minulom roku uviedla, že má viac ako 100 miliónov aktívnych užívateľov po celom svete.
Ďalším bodom plánu spoločnosti Google je program zameraný na vzťah vydavateľov so zákazníkmi využívajúcimi blokátory. Google týchto užívateľov požiada, aby buď reklamu povolili, alebo za prezeranie obsahu bez reklám zaplatili.
Podľa serveru BBC budú mať možnosť "finančnej voľby" najprv užívatelia v Severnej Amerike, Veľkej Británii, Nemecku, Austrálii a na Novom Zélande.
Google sa zapojil do Koalície za lepšie reklamy, v ktorej sú zástupcovia médií, reklamné siete aj samotní inzerenti. Patria do nej aj News Corp, Facebook a Unilever.

