Spot, ktorý propagoval medzinárodný festival filmov o udržateľnom rozvoji Ekotopfilm – Envirofilm vyhral zlato na francúzskom festivale, ktorý rovnako oceňuje filmovú produkciu, ktorá vzdeláva o ekologických témach.
Cena patrí do agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS, ktorá sa už po tretíkrát zhostila propagácie festivalu u nás.
Vytvorila kampaň, ktorej hlavná pointa bola, že na konci nie je krása. Spot vyhral zlato v kategórii Biodiverzita. V spote namiesto krásnych záberov o prírode vytvorili faunu budúcnosti. Predstavili dva druhy zvierat, ktoré, na to aby prežili, sa museli prispôsobiť nám ľuďom. V enviromentálnej téme tak využili prvky sci-fi.
Ide o paradox, kedy na francúzskom eko-festivale vyhráva film, ktorý propaguje slovenský eko-festival.
Porota, ktorá rozhoduje o oceneniach, je zložená z odborníkov z radu režisérov, producentov a zástupcovia ministerstva kultúry.
„Tešíme sa z toho, že dobrá idea môže prerásť škatuľku reklamy,“ povedal Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ z Effectivity POWERED BY PUBLICIS, ktorého sme zastihli na letisku v Paríži po vyhlásení ocenení. Režisérom bol Jonáš Karásek.
Na tvorbe sa ďalej tiež podieľali Štefan Hellvis Klučka, Denisa Pajkošová, Katarína Noskajová a tiež Soňa Podstupková, ktorú Stratégie zaradili medzi úspešné slovenské copywriterky.