Na Slovensku sa zvolebnieva a je to cítiť. Každý z kandidátov v nadchádzajúcich komunálnych voľbách sa snaží zaujať a presvedčiť voličov, že on je tým pravým.
Ináč na tom pochopiteľne nie je ani kandidát na post župana v Bratislavskom samosprávnom krajiny, zabávač a podnikateľ Martin Jakubec. Preto na Facebooku zdieľal prieskum údajne od agentúry AKO, v ktorom skončil na solídnom druhom mieste so ziskom 12,9 percenta.
Má to však háčik. Agentúra AKO žiadny takýto prieskum nevykonala, čo potvrdil aj jej konateľ Václav Hřích. "Zneužívať vymyslené prieskumy na politický marketing je neskutočný amaterizmus," povedal Hřích pre HNonline.
Zároveň Hřích upozornil aj na očividný problém v tomto "prieskume". Súčet preferencií nie je totiž 100 percent, ako velí elementárna logika, ale len 97,2 percenta.
"Agentúra AKO sa od publikovaného "prieskumu“ dištancuje a prehlasuje, že žiaden prieskum pre kandidáta Martina Jakubca nerealizovala a ním zverejnené výsledky nekorešpondujú ani so žiadnym výsledkom nami realizovaných prieskumov na tému volieb predsedu Bratislavského samosprávneho," píše sa v stanovisku agentúry.
Podľa agentúry aj súčet preferencií, ktorý predstavuje 97,2 percenta, "tiež napovedá o pravdepodobnom „kreatívnom“ pôvode zverejnených výsledkov." Agentúra avizuje, že "podnikne ďalšie kroky na ochranu svojho dobrého mena."
Jakubec tvrdí, že svoj účet na Facebooku nespravuje on, ale ľudia z jeho tímu. No dodal, že o prieskume vie. "Mám informáciu, že nám to bolo zaslané," reagoval pre HN.
Hřích napísal svoje stanovisko aj pod prieskum na facebookovom účte Jakubca, v ktorom kandidáta na župana vyzval, aby falošný prieskum odstránil. Na čo mu bolo odpísané, že "prieskum" bol stiahnutý z blogu na portáli Sme. "Nerozumieme tomu, teda je nepravý? Potom kto komu tu z agentúr má veriť?" Následne prieskum z facebookového účtu Jakubca vymazali.