Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR vyhlásilo nový, v poradí 14. ročník súťaže Národná cena za dizajn.
Súťaž je určená pre profesionálnych produktových dizajnérov, študentov produktového dizajnu a súvisiacich odborných disciplín, iných odborníkov pracujúcich v oblasti produktového dizajnu a výrobcov a klientov v oblasti produktového dizajnu. O získanie ocenenia je možné uchádzať sa v kategóriách profesionálny dizajn, študentský dizajn a dizajn s pridanou hodnotou.
Komunikačná kampaň je rozdelená na dve časti. Ambasádorom sa stal Maroš Schmidt, absolvent priemyselného dizajnu na VŠVU, dizajnér na voľnej nohe, vedúci a kurátor Slovenského múzea dizajnu SCD. Druhou tvárou je slovenský raper Branči Kováč alias Vec, ktorý má k dizajnu skutočne blízko aj v súkromí. V prvej fáze kampane obaja apelujú výzvou adresovanou dizajnérom, študentom a výrobcom produktov k prihláseniu prác do súťaže.
Druhá fáza bude zameraná okrem odbornej komunity aj na širokú verejnosť s cieľom spropagovať dizajn ako súčasť nášho života a pozvať na výstavu finalistov súťaže, ako aj hlasovať v kategórii Cena verejnosti.
Súčasťou kampane sú aj „ikony dizajnu“ rôznych generácií - Viliam Chlebo, Štefan Klein a Lenka Sršňová - ktorých tváre budú postupne predstavené. Pod kreatívny koncept kampane, ktorého ambíciou je osloviť široké publikum, sa podpísal kreatívny tím RADIM-DEJAN-MILAN – Radim Blaho, Dejan Galovic, Milan Hladký
Cieľom komunikačnej kampane je osloviť prostredníctvom mediapartnerov a online platforiem tak odbornú, ako aj širokú verejnosť. Video spot bude šírený prostredníctvom webu a online sociálnych sietí.