Aj tento rok sa konal Pro bono maratón, v ktorom výnimočne reklamné agentúry odovzdávajú svoje know-how zadarmo, aby pomohli dobrej veci. Tentokrát sa stretlo 12 firiem, ktoré sa zapojili, z nich 6 boli reklamné a PR agentúry.
Maratón organizuje Nadácia Pontis. Zadanie bolo vymyslieť, ako vyriešiť situáciu na Luníku IX, alebo ako spropagovať sociálne štipendiá a tiež, ako spopularizovať odborné materiály, ktoré majú pomôcť zabrániť šíreniu dezinformácií. Spolu tak pomohli 10timi neziskovým organizáciám.
V projekte spojili sily aj inak konkurenčné agentúry, o tejto téme nedávno písala aj Iva Pacoňová, nová kreatívna riaditeľka v Core4.
Pozrite si, čo agentúry spolu navrhli.
Učitelia budú terčom prankov
PR agentúra PRime time v spolupráci s Bilingválnym gymnáziom C. S. Lewisa
Komunikačná stratégia na propagáciu štipendií pre deti z marginalizovaných skupín
Bilingválne gymnázium C. S. Lewisa s agentúrou PRime time vypracovali návrh komplexnej komunikačnej kampane, v ktorej sa zamerajú na 3 rôzne oblasti, podľa cieľovej skupiny
- komunikáciu študentov voči študentom, v rámci ktorej sa napríklad učitelia podujali byť terčom študentských prankov,
- komunikáciu o „škole budúcnosti“, v rámci ktorej vytvoria platformu na stretávanie sa učiteľov, budúcich učiteľov a médií,
- kampaň na sociálne štipendiá, pri ktorej využijú influencerov či vytvorí sa online platforma na vymieňanie názorov a poznatkov so žiakmi aj učiteľmi. „Chceli sme vyjsť zo „sociálnej bubliny“ bratislavskej strednej vrstvy,“ vysvetľuje Dušan Jaura, riaditeľ školy, prečo sa rozhodli udeľovať sociálne štipendiá pre deti z rôznych regiónov a sociálnych skupín.
Globálne logo s čičmianským vzorom
Agentúry SCR a This Is Locco v spolupráci s Nadáciou Pontis
Komunikačná kampaň ku globálnemu dňu darovania #GivingTuesday
Na Slovensku sa chystá odštartovať globálne hnutie #GivingTuesday, ktoré je celosvetovou oslavou dávania a štedrosti. Agentúry SCR a THIS IS LOCCO spojili sily, aby priniesli Nadácii Pontis, národnému ambasádorovi projektu, skvelé nápady. Kampaň sa bude propagovať pod claimom „Môžem, pomôžem“, ktorý je prostý a jasný. Zámerom je „rebrandovať“ dávanie a nezištnú pomoc, ktoré je jednoduché, ľahké a prirodzené. Globálne logo agentúry prispôsobili slovenským podmienkam, inšpirovali sa čičmianskym ľudovým vzorom.
#BoričiHoaxov
Softvérová firma ESET a organizácia Globsec
Komunikačná stratégia na popularizáciu odborných materiálov u mladej generácie
Prieskumy hovoria, že až 40 % Slovákov neverí informáciám v mainstreamových médiách a až 24 % verí informáciám, ktoré zverejňujú konšpiračné médiá a sociálne siete. Preto odborníci na komunikáciu z firmy ESET prišli s kampaňou Mladí proti HOAXU: #BoričiHoaxov. Kampaň má mladých ľudí nabádať k tomu, aby kriticky rozmýšľali, čo konzumujú. V rámci nej vznikne interaktívny web, na ktorom si mladá generácia bude môcť odskúšať, aké je ľahké vymyslieť si informáciu, vytrhnúť ju z kontextu alebo šíriť dezinformáciu.
Pravda o potravinách
Agentúra TRIAD Advertising a zahraničná nezisková organizácia
Komunikačná kampaň na odbúranie predsudkov voči vegánstvu
Vegánstvo nie je iba o jedle. Preniká do viacerých oblastí života, napríklad aj výber spotrebného tovaru podľa pôvodu použitých materiálov. Aj to je obsahom kampane, s ktorou prišla agentúra TRIAD Advertising. Zároveň má búrať zakorenené stereotypy o vegánstve a vegánoch. To chce agentúra dosiahnuť cielenou facebookovou reklamou, ktorá bude odkazovať na web stránku s príťažlivým dizajnom. Na nej sa budú môcť užívatelia dozvedieť, odkiaľ pochádzajú tovary, ktoré denne kupujú a ako vznikajú. „Ľuďom ukážeme, čo sa skrýva za ich každodennými rozhodnutiami,“ vysvetlila Petra Papajová z agentúry.
Reality show pre rómov
Agentúra Diorama a ETP Slovensko
Kampaň na vytvorenie spoločenskej objednávky na riešenie situácie obyvateľov Luníka IX
Agentúra Diorama si posvietila na problematiku Rómov. „Rómovia často nie sú spokojní so situáciou, v ktorej sa nachádzajú. V skutočnosti chcú obyčajný život ako my. A čo je zaujímavé, Rómovia nás majú oveľa radšej, ako si myslíme, považujú nás za idoly,“ vysvetlila Michaela Martonová myšlienku, z ktorej vychádzali pri tvorbe kampane. Agentúra prišla s konceptom reality show, ktorý je zacielený na mainstreamového diváka. Ten sa tak bude môcť prihlásiť do fiktívnej talentovej súťaže, v ktorej sa bude hľadať idol. V závere zistí, že práve on je tým idolom.
Neziskovka z Ázie
Agentúra Visibility a zahraničná nezisková organizácia
Nastavenie celkovej komunikácie neziskovej organizácie
Agentúra Visibility počas Pro bono maratónu pomohla nastaviť neziskovej organizácii z Ázie jej celkovú komunikáciu. Počas dňa tiež vytvorili funkčnú webovú stránku pre pripravovaný webinár, ktorý učí príbuzných ľudí s mentálnym znevýhodnením, ako skvalitniť ich život. Zároveň poukazuje na rovnoprávnosť medzi zdravými ľuďmi a ľuďmi so znevýhodnením. Webovú stránku vytvorili v minimalistickom, ale funkčnom prostredí, ktoré je ľahko editovateľné a prispôsobiteľné pre budúce komunikačné potreby.
Dano Vachuna z agentúry THIS IS LOCCO vysvetľuje: „Keď sme dostali na výber zo všetkých tém, hneď nám padol do oka #GivingTuesday. Videli sme v ňom najväčší potenciál. Spolu s nami na projekte pracovala aj agentúra SCR. Bolo super sledovať, ako nad rovnakým problémom rozmýšľa druhá agentúra.“
Odkaz pre starostu
Agentúra Istropolitana Ogilvy a Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť
Propagačná kampaň portálu Odkaz pre starostu
Na webe odkazprestarotu.sk je vďaka pár klikom možné nahlásiť podnet pre starostu konkrétnej obce, ktorý sa týka hmotnej veci, napríklad na opravu verejného priestoru. Služba funguje už 7 rokov a zatiaľ zahŕňa približne tretinu miestnych samospráv. Preto sa ju SGI rozhodol spropagovať tak smerom k verejnosti, ako aj smerom k starostom, ktorí sa na ňom musia zaregistrovať, aby im občania mohli posielať podnety. Agentúra prišla s konceptom offinovej reklamy, ktorá sa zrealizuje v konkrétnych mestách. Využívať budú nočné premietanie fotodokumentácie konkrétnych problémov či staré známe vozidlo „Občania ohláste sa“. Cieľom je vyvolať pozornosť verejnosti, ale aj vytvoriť tlak na starostov, aby sa na portál zaregistrovali.
„Tento rok sa na Pro bono maratóne zišli výnimočne zapálení, zvedaví a predovšetkým dobrosrdeční ľudia. Takmer polovica z nich (cca 45 ľudí) boli odborníci na komunikáciu. Svoje kreatívne mysle venovali mimovládnym organizáciám, ktoré sa neboja púšťať do odvážnych tém. Pomohli im nastaviť ich komunikáciu či vymyslieť trefné kampane, ktoré majú zarezonovať, vyvolať spoločenskú diskusiu a prispieť tak možno aj k zmene systému,“ približuje Barbora Pálešová, koordinátorka Pro bono maratónu z Nadácie Pontis.