FacebookReuters
StoryEditor

Podľa serveru Quartz je nový nástroj Facebooku "žumpa". Ponúka to najhoršie z internetu

27.10.2017, 10:25
Autor:
ČTKČTK
Facebook sa bráni. Dôraz má byť kladený na "informatívny, presný a autentický obsah".

Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook začal v týchto dňoch testovať nový nástroj s názvom Explore Feed (Prieskumník), ktorý by mal užívateľovi prinášať personalizovaný obsah zo zdrojov mimo jeho okruhu priateľov či obľúbených stránok. Podľa amerického serveru Quartz však ide o prehliadku materiálu z absolútneho dna Facebooku a používateľom sa zobrazujú falošné správy alebo len obyčajné hlúposti. Do tejto sekcie by sa nakoniec mohli presunúť všetky príspevky firiem či médií. Novinku testuje Facebook aj na Slovensku.

​Podľa prevádzkovateľa je Explore Feed "doplnkovou stránkou s populárnymi článkami, videami a fotografiami automaticky vyberanými pre daného užívateľa". Ľuďom má prinášať obsah, ku ktorému by sa normálne nedostali a podľa algoritmu je zaujímavý pre danú osobu. Podľa reportérov Quartz sa tento cieľ zatiaľ nedarí a výsledkom je "žumpa" zložená z toho najhoršieho, čo možno na internete nájsť.

"Sú tam mémy ukradnuté z iných platforiem, niekoľko mesiacov staré virálne videá, články z Fox News a Mashable, ktoré ste videli inde a s nezáujmom prešli, a nekonečný tok hlúpostí nazdieľaných z facebookovej stránky George Takeiho. Ak si Facebook myslí, že toto je to, čo chcem vidieť, potom má o mne veľmi nízku mienku," napísal americký web.

​Vedúci pre záležitosti týkajúce sa hlavnej stránky na Facebooku Adam Mosser tento týždeň pred študentmi žurnalistiky Newyorskej mestskej univerzity oznámil, že jeho spoločnosť vydá zoznam pravidiel pre vydavateľa, v ktorom opíše, aký obsah Facebook na svojich stránkach chce, a aký nie. Dôraz má vraj byť kladený na "informatívny, presný a autentický obsah".

"Nie je celkom jasné, ako veľmi vážne berie Facebook vlastné vydavateľské zásady, keď zasväcuje celú oddelenú platformu obsahu, ktorý sa nezdá ani informatívny, ani autentický," poznamenal Quartz.

​Na Slovensku a v ďalších piatich krajinách začal Facebook nový prvok testovať zároveň s rozdelením firemného či mediálneho obsahu do separátneho "feedu". O ňom však používatelia vôbec nevedeli, a návštevnosť niektorých stránok sa tak radikálne prepadla. Test môže trvať niekoľko mesiacov, pričom nie je vôbec jasné, či sa novinka niekedy rozšíri globálne.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2025 22:44