Audiovizuálna zábava zažíva revolúciu, televízia je pre starých, ľudia narodení v tomto tisícročí sledujú sociálne siete, YouTube a jeho celebrity – youtuberov. Tí majú ohromujúcu sledovanosť a vplyv, firmy im ponúkajú lukratívne zmluvy, fanúšikovia prepadajú hystérii, rodičia panikária a nechápu.
Do kín prichádzajú 9. novembra dokument Najsledovanejší, prvý celovečerný film o fenoméne youtuberov – internetových hviezd prvej veľkosti a tvorcov s miliónovým publikom.
Filmová novinka mladého režiséra Jiřího Sádeka ukáže skutočný život mladých ľudí, ktorí majú na sociálnych sieťach státisíce fanúšikov, a odhalí, kto naozaj sú. Shopaholic Nicol, Kovy, Pedro, sestry Nicole a Lucka z A Cup of Style, Gabrielle Hecl - to je šesť českých hviezd mobilných displejov, ktoré sa odhalia na plátnach kín.
Prekvapenie čaká na fanúšikov, pretože ich hviezdy prezradia doteraz nevypovedané, a prekvapenie čaká i na rodičov fanúšikov, pretože majú možnosť konečne spoznať obľúbencov svojich detí.
Za jeden rok navštívil štáb s internetovými tvorcami dva kontinenty, štyri krajiny, natočil stovky hodín materiálu, nielen s hlavnými protagonistami, ale aj s ich rodinami, priateľmi a fanúšikmi.
"Sama som zvedavá, aké pocity vo mne vyvolá tento film. Zachytil jeden z mojich najťažších a tiež najzlomovejších rokov. Diváci uvidia, že náš svet nie je stále iba ružový," uviedla Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol. S natáčaním videí začínala po vysokej škole a mala ho ako vedľajšiu činnosť. Dnes ju na Instagrame sledujú státisíce divákov.
"Dovolil som filmovej kamere nahliadnuť do môjho súkromia tak, ako nenahliadla ani moja osobná kamera," vysvetlil otec dvoch detí, ktorý na scéne pôsobí pod prezývkou Pedro. "Konečne tak ľudia uvidia, že to nie je iba o tom, že si sadnem k počítaču a hrám hry," poznamenal Pedro, ktorý začal natáčať videá o počítačových hrách a ani ho nenapadlo, že sa z toho stane jeho práca.
Gabriella Hecl študuje herecké konzervatórium a kvôli svojej videotvorbe sa stretáva s nesúhlasom okolia. Kovy študuje a vo svojich vlogoch sa vyjadruje k najrôznejším témam od zábavy až po politiku. Sestry Nicol a Lucka tvoria videá pod spoločným menom A Cup of Style o móde, zdraví, životnom štýle a líčení.
Dokument poodhalí tajomstvo ich úspechu a vypočuje si názory všetkých, ktorých sa sledovanie a vytváranie vlogov dotýka - rodičov detí, marketingových špecialistov, sociológov, psychológov i samotných divákov.