Novembrové dáta AIM monitoru, oficiálneho merania slovenského internetu potvrdili trend, ktorý viaceré slovenské webové stránky zažili po začiatku testovania Prieskumníka na Facebooku. Uprostred októbra najpoužívanejšia sociálna sieť odčlenila príspevky stránok, ktoré používajú všetci alebo takmer všetci zapojení v meraní, do separátnej záložky s raketkou.
November bol prvým celým mesiacom v takomto nastavení jedného z kľúčových zdrojov návštevnosti a pri mnohých stránkach priniesol mohutné prepady návštevnosti. Medziročné poklesy reálnych užívateľov sa ukázali v rádoch desiatok percent.
Medzi Top 3 medziročných poklesov padli aj noviny.sk s vyše šesťdesiatpercentným poklesom RU.
atlas.sk -83%
infospravy.sk -81%
noviny.sk -61%
Aktualizované v sobotu 2.12. o 14:45: Joj, ktorej patria noviny.sk upozornili Strategie.sk, že ich prepad je spôsobený aj technickými problémami v počítaní návštevnosti. Podľa ich odhadov bol ich prepad približne na úrovni 40 percent.
Športové weby sú najpostihnutejšou skupinou, medziročne prišli aj o viac ako polovicu návštevníkov. Šírenie článkov zadarmo pomohlo budovať návštevnosť takmer všetkým špecializovaným športovým stránkam.
hokej.sk -59%
sport7.sk -53%
profutbal.sk -28%
Mohutné prepady zaznamenali mnohé stránky médií - tradičných, ale aj nových, ktoré budovali čitateľskú obec najmä obsahom zdieľaným na sociálnej sieti.
funradio.sk -53%
interez.sk -29%
parlamentnelisty.sk -27%
webnoviny.sk -22%
tvnoviny.sk -23%
tyzden.sk -21%
dnes24.sk -21%
Ešte aj cas.sk, refresher.sk aj ta3.com stratili viac, ako 10% návštevnosti v mediročnom porovnaní.
Silné značky v online si svoje čísla udržali a ani po spustení Prieskumníka neklesli. Sme.sk, pluska.sk zoznam.sk, etrend.sk, boli v novembri na rovnakej úrovni ako pred rokom. Polepšili si startitup.sk +7%, expres.sk +18%, hnonline.sk +20%, dobrenoviny.sk +32%, tie však medzimesačne poklesli o 10%. Rovnako centrum.sk síce vykazuje silný medziročný nárast o 52%, ale medzimesačne mínus 11%.
Preto je dôležité pozrieť sa aj na medzimesačné úbytky RU. Najväčšie poklesy oproti októbru zaznamenali infospravy.sk -73%, sportinak.sk -49% a ludialudom.sk -48%. Na medzimesačnej báze šli dole takmer všetky médiá napriek tomu, že sa v novembri na Slovensku volilo a voľby do VUC boli najmä vďaka Banskej Bystrici mimoriadne sledované. Každé voľby prinesú skôr nárast a väčší záujem o spravodajské weby ako opak.
Tu je čiastkový výpočet tých, ktorým AIM monitor nameral v novembri menej návštevníkov, ako v októbri.
noviny.sk -44%
interez.sk -34%
tvnoviny.sk -26%
ujszo.sk -25%
funradio.sk -23%
emefka.sk -21%
bratislavskenoviny.sk -20%
dnes24.sk -19%
startitup.sk -19%
refresher.sk -18%
etrend.sk -13%
noizz.sk -13%
parlamentnelisty.sk -12%
tyzden.sk -12%
svetevity.sk -11%
dobrenoviny.sk -10%
topky.sk -6%
pluska.sk -6%
dennikn.sk -3%
aktuality.sk -2%
zoznam.sk -2%
joj.sk -2%
sme.sk -1%
hnonline.sk -1%
Testovanie Prieskumníka nekončí, Facebook má nastavenie, pri ktorom sa do newsfeedov dostávať len platený obsah stránok držať pre Slovákov ešte niekoľko mesiacov.